عمومی

روش نگهداری از مبل های چرمی

مبل های چرمی

مبل های چرمی به دلیل راحتی طرفدار زیادی دارند. آشنایی با طرز نگهداری از آنها به حفظ زیبایی و دوامشان کمک می کند. برای این منظور:

• گوشه های مبل را جاروبرقی بزنید و آنها را همیشه تمیز نگه دارید.

اولین مرحله در حفظ درخشش مبل های چرمی به مدت طولانی، تمیز نگه داشتن آنهاست. برای این منظور لازم است هر هفته از دستمال خشک و جاروبرقی استفاده کنید و به محض ریختن مواد غذایی آن را تمیز کنید.

• از آب زیاد، حلال های تمیز کننده، صابون یا آمونیاک استفاده نکنید.

از جمله اشتباهات افراد استفاده از آب زیاد و صابون برای تمیز کردن مبلمان چرمیست. این روش باید صددرصد کنار گذاشته شود چون سطح چرم را به مرور از بین برده و باعث ایجاد ترک و شکستن آن می شود.مبل های چرمی

از تمیز کننده ها و حلال های قوی مانند آمونیاک استفاده نکنید. آنها رنگ چرم را از بین برده، آن را سفید می کنند. حتی در صورت وجود لکه از مقدار خیلی کمی آب استفاده کنید و نگذارید رطوبت آب روی چرم باقی بماند.

• از قرار دادن چرم در معرض مستقیم آفتاب و در کنار شومینه خودداری کنید.

آفتاب و حرارت به چرم های طبیعی آسیب می رسانند. در صورتی که مبل در کنار یک پنجره آفتاب گیر قرار دارد، از پرده استفاده کنید.
مبل را از کنار شومینه دور کرده، در جای خنک تر قرار دهید.

• هر چند وقت یک بار قسمت هایی را که برای خواندن روزنامه، تماشای تلویزیون و بازی ایکس باکس زیاد استفاده می کنید، از نظر فرسودگی چک نمایید و از سفت بودن محتویات داخل مبل مطمئن شوید.

• مراقبت و روش های نگهداری از بعضی چرم ها متفاوت است.
از فروشنده در زمان خرید مبلمان چرمی، در مورد جزئیات چرم و نحوه نگهداری بهتر، سوال کنید.

• مواد قابل اشتعال و نوک تیز را از مبل دور کنید.

 

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا