عمومی

چه چیز های را دست دوم بخریم؟

شاید زمانی که نام وسایل دست دوم را می شنوید کلماتی مثل زشت یا فرسوده بودن از ذهن تان بگذرد، اما اوضاع بازار دست دوم ها به این بدی هایی که فکر می کنید، نیست، در این بازار هم ممکن است بتوانید کالا‌ها و اقلام سالم و بدون ایراد را با قیمت های بسیار پایین تر پیدا کنید که شاید هیچ وقت فکر آن را نمی کردید.

این روزها که هربار با قیمت گرفتن اقلامی که مورد نیازمان است، شوکه می شویم و هربار به علت قیمت بالا خرید را به امید پایین آمدن قیمت ها به آینده موکول می کنیم، شاید پیشنهاد خرید دست دوم کالای مورد‌نظرمان برایمان وسوسه انگیز باشد اما حتما دلهره خراب بودن آن را خواهیم داشت. ما در اینجا تصمیم گرفتیم کالاهایی را که ریسک خرید دست دوم آنها پایین تر است به شما معرفی کنیم تا شاید کمی از دلهره تان بکاهیم.چه چیز های را دست دوم بخریم؟

کتاب

اغلب خوانندگان روزنامه ما دانشجویان هستند، می خواهم با آنها روراست باشم. مطمئنا اغلب شما زمانی سراغ خرید یک کتاب می روید که جناب استاد کتابی را به شما معرفی کرده باشد. حالا هم که اوایل مهر است و بازار معرفی منابع درسی و کتاب های ریز و درشت داغ. زمانی هم که به راسته انقلاب می روید تا کتاب ها را بخرید، حتما قبلش یک لیوان گل گاوزبان میل کنید، چرا که قیمت کتاب ها بسیار سرسام‌آور است و ممکن است برق از سرتان بپرد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم برای مراعات جیب پدرتان هم که شده سراغ کتابفروشی های دست دوم بروید.

اگر بتوانید نسخه دیجیتال آنها را تهیه کنید که چه بهتر می توانید به راحتی آنها را روی تبلت و لپ تاپ تان مطالعه کنید، به ویژه اینکه به برخی کتاب های درسی پس از پاس کردن آنها نیازی پیدا نخواهید کرد و با این کار می توانید بیش از 50درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید

مبلمان

یکی از دلایلی که باعث می‌شود هرکسی خانه خود را دوست داشته باشد، مبلمان دلخواهش است. مبلمان یکی از لوازم جانبی است که منزل شما را جمع و جور کرده و به شما کمک می‌کند از امکانات رفاهی یک سبک زندگی راحت لذت ببرید. از طرفی وجود مبلمان تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون و زیبایی منزل شما دارد.

مبلمان خانگی هم جزء محصولاتی است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای نرفتن زیر بار هزینه‌های زیاد آن را به صورت دست‌دوم تهیه کنید. با این کار مطمئن باشید چند میلیون تومانی را نجات خواهید داد. به‌ویژه آنکه طی دو ماه گذشته قیمت مبل‌های دست‌اول در خوشبینانه‌ترین حالت پنج‌میلیون تومان نسبت به قبل گران‌تر شده ‌است. البته قبل از خرید یک مبلمان دست‌دوم باید خیلی محتاط عمل کرده و آن را به‌طور کامل چک کنید تا شکستگی یا خرابی نداشته باشند.

موضوع دیگری که باید به آن دقت کنید بوی مبلمان است. برخی بوها مثل بوی حیوانات خانگی یا سیگار ممکن است در طول زمان از بین نرود. البته درمورد خرید تشک دست‌دوم ما به شما هشدار می دهیم؛ چراکه اگرچه قیمت پایین آنها می تواند وسوسه انگیز باشد اما توصیه نمی شود زیرا تشک ها می توانند منابعی از انواع میکروب ها و باکتری های خطرناک باشند.

جواهر

این روزها شاید به دلیل گرانی های لحظه ای بازار طلا کسانی که می‌خواهند طلا بخرند بیشتر تحت‌فشار باشند، به ویژه زوج هایی که عروسی شان نزدیک است و در این آشفته بازار باید سرویس طلا هم خریداری کنند. پیشنهاد ما به این افراد خرید طلای دست دوم است.

خبر بد برای کسانی که طلا و جواهر می خرند این است که زمانی که شما به هر دلیل قرار است آن را به فروش برسانید، به طور حتم خسارت زیادی را متحمل خواهید شد، به ویژه اگر جواهری با استفاده از سنگ های قیمتی خریده باشید، زیرا زمانی که شما برای فروش آن اقدام می کنید آن سنگ های قیمتی تقریبا هیچ ارزشی نخواهند داشت، مگر اینکه آن را به همان طلافروشی که از آن خریدید، بفروشید، در این صورت باز 15 تا 20 درصد از قیمت خرید آن کمتر می شود.

برای همین است که در این زمینه هم ما به شما پیشنهاد می کنیم برای ضرر نکردن طلا یا جواهر دست‌دوم بخرید، این نوع خرید هم از نظر سرمایه گذاری و هم از نظر میزان هزینه‌ای که برای خرید آن می کنید برای شما به صرفه تر است.

در این میان درمورد جواهراتی که در آنها الماس به کار می رود، اوضاع به مراتب متفاوت تر است، چراکه بنا بر آمار جهانی قیمت دست دوم این نوع از جواهر گاه تا سه برابر بیشتر است. بازار طلاهای دست دوم هم مدت هاست که داغ است. معمولا قسمت قفل طلای دست دوم نسبت به سایر قسمت ها درخشندگی کمتر دارد و شاید خش هایی هم در اطراف آن دیده شود.چه چیز های را دست دوم بخریم؟

لباس عروس

اگر جزء افرادی هستید که خودتان را برای مراسم ازدواج در دو ماه آینده آماده می کنید و باید لباس عروس تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما خرید یا اجاره دست دوم یا تن پوش دوم آن است. درحال حاضر اگر بخواهید لباس عروس دست‌اول تهیه کنید یا باید سفارش دوخت آن را بدهید که قیمت آن در خوشبینانه ترین حالت و با نازل ترین قیمت از دو میلیون تومان شروع می شود یا باید از مزون هایی که لباس های وارداتی می فروشند، خرید کنید که با توجه به قیمت بالای دلار معمولا کمترین قیمت آنها از هفت‌میلیون تومان شروع می شود.

 

زمانی بود که هر وقت صحبت از مراسم ازدواج و عروسی می‌شد برای اینکه می‌خواستیم همه چیز خوب برگزار شد پیش خودمان می گفتیم حالا 400، 500 تومان این ور و آن ورتر آنقدرها هم تفاوتی نمی کند اما این روزها صحبت از تفاوت های چندمیلیونی شده است، به همین دلیل از آنجا که مراسم ازدواج چند ساعت بیشتر طول نمی کشد، ما به شما پیشنهاد می کنیم برای چند ساعت لزومی ندارد تا بیش از هفت میلیون تومان هزینه کنید.

 

لوازم خانگی برقی

کافی است سری به سایت‌های فروش دست‌دوم بزنید تا ببینید نوسانات قیمت دلار تا چه حد باعث داغ‌شدن بازار فروش لوازم خانگی برقی شده است. با بالارفتن بیش از پنج میلیون تومان لوازم خانگی مثل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی با برندهای شناخته شده بسیاری برای اینکه هزینه کمتری برای این اقلام پرداخت کنند، دست به دامان بازار دست دوم شده اند، البته این اقلام جزء آنهایی است که ما پیشنهاد خرید دست دوم آن را به شما می دهیم.

 

از آنجایی که برندهای خارجی طرفداران زیادی بین ما ایرانی ها دارد، می توانید با خرید دست دوم آنها تا 40 درصد در هزینه های خود صرفه جویی کنید. لوازم برقی خانگی برخلاف کالاهای دیجیتال مثل موبایل و تبلت کمتر دارای عیب و ایرادهای پنهان هستند که شما با گرفتن مهلت عودت کالا در صورت خراب بودن طی چند روز می توانید از سالم بودن آنها مطمئن شوید.چه چیز های را دست دوم بخریم؟

 

دست دوم نخرید

مواردی که در بالا پیشنهاد خرید دست دوم آنها داده شد، کالاها و اقلامی هستند که خرید آنها به لحاظ استانداردهای جهانی هم ریسک کمتری دارد و به معنای واقعی کلمه می تواند هزینه های کمتری برای شما داشته باشد اما ما درباره برخی اقلام و کالاها به هیچ وجه به شما پیشنهاد خرید دست دوم نمی دهیم. یکی از این اقلام کالای دیجیتال مثل گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ است.

 

البته اگر شما خدای وسایل دیجیتال هستید هیچ منعی برایتان به منظور خرید این کالا وجود ندارد اما اگر جزء افراد با آگاهی متوسط در این حوزه هستید و گوشی موبایل را برای انجام کارهای روزمره‌تان می‌خواهید و دل‌تان می‌خواهد تا سال‌ها از آن استفاده کنید بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و یک کالای دست‌اول بخرید. ما چنین پیشنهادی را برای وسایلی که به‌طور مستقیم با جان شما در ارتباط هستند هم داریم، وسایلی مثل کلاه ایمنی یا لاستیک خودرو.

 

البته شاید بتوان گفت این یک اصل در خرید کالای دست‌دوم است که خرید آن هیچ خطر جانی‌ای برای شما نداشته باشد. در وسیله‌ای مثل کلاه ایمنی که قبلا استفاده شده ممکن است ترک یا شکستگی داخلی وجود داشته باشد که هنگام خرید قابل تشخیص نباشد، درمورد لاستیک هم همین طور. معمولا احتمال وجود عیب های پنهان در چنین وسایلی بسیار بالاست.

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا