عمومی

ایران بیشتر از ۲۴ میلیون کاربر بازی‌های موبایلی دارد

گزارش نمای نزدیک 1396 منتشر شد که اطلاعات جالبی را در مورد وضعیت کاربران بازی‌های موبایلی در داخل کشور درون خود جای داده است.

با توجه به این گزارش، در ایران ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کاربر بازی‌های موبایلی داریم که ۶۴ درصد آن را مردان و مابقی را گیمرهای زن تشکیل داده‌اند. در این میان نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ ساله با ۳۵ درصد، بیشترین سهم را بین گیمرهای موبایلی ایرانی دارند. با توجه به آن که میانگین سنی گيمرهاى بازی‌ موبایلی در ایران ۱۸ سال است، می‌توان انتظار داشت که درصد زیادی از این افراد تحصیلات دانشگاهی نداشته باشند که این رقم به طور دقیق 67 درصد است.

همچنین، این گزارش نشان می‌دهد که ۷۷ درصد از این جمعیت ۲۴ میلیونی مجرد هستند. نکته جالب در رابطه با گیمرهای متاهل این است که تعداد افراد متاهل دارای فرزندی که بازی‌های موبایلی انجام می‌دهند، از افراد متاهل بدون فرزند بیشتر است. در میان سه بازی پرطرفدار موبایلی در بازار داخل هم نام بازی ایرانی باقلوا هم به چشم می‌خورد و ۲ بازی دیگر عناوین موفق شرکت سوپرسل یعنی Clash of Clans و Clash Royale هستند.بازی‌های موبایلی

گیمرهای موبایل ایرانی به طور متوسط روزانه ۷۳ دقیقه بازی می‌کنند و ۶۹ درصد از این افراد حداقل مالک یک دستگاه موبایل هوشمند یا تبلت هستند. ۱۱ درصد از این جمعیت ۲۴ میلیون نفری خریدار نرم‌افزار بازی هستند که به طور متوسط سالانه ۸۹ هزارتومان برای سرگرمی خود هزینه می‌کنند تا درآمد سالانه بازار بازی‌های موبایلی از ۲۲۹ میلیارد تومان فراتر برود.

در بخش برندهاى موبايل و تبلت شناخته شده، به ترتیب سامسونگ، هواوی، لنوو و اپل پرطرفدارترین برندهای این افراد محسوب می‌شوند

با توجه این گزارش تازه، ۴۷ درصد از این گیمرها به رده‌بندی سنی بازی‌ها توجه نمی‌کنند، ۲۸ درصد کمی دستورات مربوط به این قضیه را جدی می‌گیرند و مابقی رده‌بندی سنی بازی‌ها را رعایت می‌کنند.

منبع:دیجیاتو

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا