عمومی

چگونه اشتهای کودک خود را افزایش دهید؟

افزایش اشتهای کودک با ۸ نکته طلایی

 وقتی کودک‌تان غذا نمی‌خورد و  شما مجبورید مدام باید برای غذا دادن به او دنبالش بیفتید، نگرانی از این مشکل غصه همیشگی شما خواهد بود،  اما می توانید برای رفع این مسئله راهکارهای زیر را رعایت کنید.

 برای آن‌که کودک‌تان با نزدیک شدن ساعت وعده‌های اصلی غذا احساس گرسنگی کند و با اشتیاق خود را به سفره غذا برساند، این نکات را در طول روز حتما رعایت کنید.

۱- هرگز قبل از وعده غذای اصلی ناهار و شام به کودک‌تان شیرینی، شکلات یا خوراکی‌های پرکالری ندهید.

۲- در شرایطی که کودک‌تان خواب‌آلود  است او را برای خوردن غذا آماده نکنید. همیشه زمانبندی برنامه غذایی را طوری در نظر بگیرید تا پیش از خواب آلود شدن، او غذایش را خورده باشد.

۳- زمانی که به کودک غذا می‌دهید با او صحبت کنید. سعی کنید با جملات محبت‌آمیز او را به خوردن غذا تشویق کنید. اما مراقب باشید که در میان صحبت‌هایتان به او وعده‌های عجیب و غریب ندهید و او را برای گرفتن جایزه به شرط خوردن غذا شرطی نکنید.

۴- اگر با مقاومت کودکتان برای خوردن غذا مواجهه می‌شوید چند دقیقه صبر کنید و حواس او را به موضوعی پرت کنید و دوباره غذا دادن به او را از سر بگیرید.

۵- سعی کنید وعده غذایی کودک را همزمان با بقیه اعضای خانواده هماهنگ کنید. حضور اعضای خانواده پای یک سفره می‌تواند بهترین تشویق برای کودک باشد تا با اشتهای بیشتری غذا بخورد.چگونه اشتهای کودک خود را افزایش دهید؟

۶- هر روز راس ساعت منظمی به کودک غذا بدهید و برای دادن میان وعده‌ها به کودک نیز برنامه مشخصی داشته باشید. عدم رعایت زمان‌بندی مشخص موجب می‌شود تا موفقیت کمتری برای مقابله با بدغذایی و بی‌اشتهایی کودکتان داشته باشید.

۷- در وعده‌های غذایی کودک با خوردن نیم یا بخشی از غذا احساس سیری می‌کند. به او اعتماد کنید و اصرار نکنید که حتما ظرف غذایش را تمام کند. قطعا او در وعده غذایی بعد حجم کامل‌تری از غذایش را می‌خورد.

۸- اگر در برخی از وعده‌های غذایی کودک شما تمایل به ریخت و پاش غذا دارد با او برخورد سخت و جدی نکنید. اجازه دهید کمی با غذایش بازی کند و به مرور و با ملایمت این روند را کنترل و محدود کنید.

منبع:سایت نی نی بان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا