عمومی

دانستنیهای جالب درباره كشور كوبا

20 نکته و دانستنیهای جالب درباره كشور كوبا که شاید نمی دانستید

حتما نام کوبا به گوشتان خورده، یک جزیره کمونیستی در آمریکای مرکزی و در دریای کارائیب. در این ‌کشور با شگفتی‌هایی روبه‌رو خواهید شد که در کمتر کشوری در دنیا دیده می‌شود. از حیات وحش منحصر‌بفرد در کوبا تا شهرهایی که تبدیل به نمایشگاه اتومبیل‌های کلاسیک شده‌اند و ده‌ها نکته جالب دیگر. در ادامه این مطلب مروری داریم بر 20 نکته عجیب در درباره كشور كوبا.

دانستنیهای جالب و عجیب درباره كشور كوبا

1-می‌دانستید در کوبا برف نمی‌آید و آخرین برف در کوبا مربوط می‌شود به سال 1852 و ماه مارچ!

2-ماشین‌های دولتی در هنگام عبور از جاده‌های کوبا زمانی که با هیچهایک‌ها روبه‌رو می‌شوند بایستی حتما آن‌ها را سوار کنند و این مورد برای آن‌ها اجباری‌ست.با توجه به کم بودن ماشین در کوبا، این‌کار به جابه‌جایی مسافران کمک بسیاری می‌کند.

3-نوعی نوشیدنی در آمریکای لاتین رواج دارد که با کوک، لیمو و شکر درست می‌شود و در تمام آمریکای لاتین با عنوان Cuba Libre شناخته می‌شود در حالی‌که در خود کوبا به این نوشیدنی Menterita می‌گویند

4-محبوب‌ترین نوع هنر در کوبا، رقص و به‌خصوص رقص باله هست و بالرین‌ها در کوبا بیشترین درآمد را دارند و به اندازه یک پزشک حقوق می‌گیرند. رقص‌های محبوب دیگر در کوبا Cha Cha و Mambo است.

5-عکس‌برداری از افراد ارتشی، سربازان، نظامیان و خطوط هواپیمایی کوبا غیر قانونی و درصورت مشاهده عکاسی با شما برخورد خواهد شد.

6-حتما دیده‌اید که فیدل کاسترو رهبر کوبا ریش نسبتا بلندی دارد و آن را اصلاح نمی‌کند، دلیل این مساله آن است که آمریکا صادرات تیغ اصلاح به کوبا را تحریم کرد و از آن زمان کاسترو دیگر صورت خود را نتراشید.

7-یک نوع ماهی به اسم Manjuari وجود دارد که فقط در کوبا یافت می‌شود، این نوع ماهی به فسیل زنده! هم معروف است.این ماهی یک گونه قدیمی و کمیاب است که فقط در سواحل کوبا آن را می‌یابید.

8-زادگاه کوچکترین پرنده دنیا در کوبا‌ست. پرنده مگس‌خوار کوچکترین پرنده بومی در کوبا می‌باشد. پرنده مگس‌خوار کوچک‌ترین پرنده شناخته شده در دنیا‌ست.

9-بر طبق عکس‌برداری هوایی، نقشه کوبا مثل یک کروکودیل است و گاهی کوبا را Ell Coccodrillo می‌نامند.نقشه کشور کوبا به‌خاطر ظاهرش شبیه  کردکودیل‌هاست

10-کوبا یکی از دو کشور در دنیا‌ست که فروش نوشابه کوکاکولا در آن ممنوع است.

11-ارنست همینگوی، نویسنده معروف، کتاب‌هایی چون “پیرمرد و دریا” و “زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند” را در زمان زندگی‌اش در کوبا نوشته است. همینگوی پس از دریافت جایزه نوبل در سال 1954 آن را به کوبا تقدیم کرد.

12-گرفتن آب بینی‌ در کوبا کار بسیار زشت و زننده‌ای‌ست، سعی کنید هرگز در جمع و در خیابان این‌کار را نکنید.

13-مجسمه جان لنون در پارک جان لنون در کوبا‌ست و متاسفانه عینک این مجسمه بارها دزدیده شده است، پس از دزدی‌های مکرر عینک لنون، برای عینک این مجسمه یک نفر نگهبان گذاشتند تا شبانه‌روز مراقب این عینک باشد.فیدل کاسترو از طرفداران لنون بود و در سال 2000 دستور ساخت این مجسمه را داد

14-گونه‌ای از تمساح در کوبا زندگی می‌کند که بسیار خطرناک و ظاهر آن وحشتناک است.تمساح‌های کوبا وحشتناک‌ترین موجوداتی هستند که ممکن است ببینید

15-کوبا 200 آبگیر و 250 ساحل دارد و این یعنی گذراندن فصل تابستانی دلپذیر همراه با تفریحات عالی در کوبا.

16-سیگار در کوبا اسامی چون Puros یا Habanos را دارد و تنها یک شرکت در کل کوبا وجود دارد که بسته بندی این سیگار‌ها را انجام می‌دهد. ساخت سیگار برگ کوبایی صنعت اصلی در کوبا‌ست

17-کوبا بالاترین نرخ سواد را دنیا دارد، این آمار 99.8% است.بچه‌ها در مدارس کل کوبا یونیفرم یک شکل دارند و هر مقطع رنگ متفاوتی دارد.

18-در کوبا دو نوع ارز وجود دارد، یکی مورد استفاده گردشگران است و دیگری مردم کوبا از آن استفاده می‌کنند.دوگانگی ارز در کوبا گاهی توریست‌ها را به‌شدت سردر‌گم می‌کند

19-تا سال 2011 واردات ماشین به کوبا ممنوع بود و هم اکنون اکثر ماشین‌هایی که در سطح شهرهای کوبا می‌بینید ماشین‌های دهه 50 میلادی هستند و شهرهای کوبا تبدیل به یک موزه ماشین‌های کلاسیک شده است.توریست‌ها می‌توانند این اتومبیل‌ها را کرایه و در سطح شهر تفریح کنند

20-کوبایی‌ها عادت به نوشتن دستورات غذایی و آشپزی خود ندارند و معمولا از طریق داستان‌ها و سینه به سینه مطالب خود را به نسل بعدی منتقل می‌کنند.مادربزرگ‌های کوبایی حرف‌های بسیاری برای گفتن به نسل آینده‌شان دارند.

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا