عمومی

۱۰محصول از خودروهای تجاری برترسال ۹۵

برترین خودروهای تجاری سال ۹۵

سال ۱۳۹۵ از هر نظر برای صنعت خودروسازی ما چه در بحث خودروهای تجاری و سنگین و چه سبک، سال پربارتری نسبت به سال پیش بود؛ بازگشت دوباره اروپاییان به سمت بازار ایران، تولید محصولاتی جدید و نزدیک به تکنولوژی روز در کنار خودروهای ارزان تر چینی، حضور نام ها و برندهایی که تا قبل از این در کشورمان نبوده اند و…

برای بازار فعلی سنگین وزن های کشورمان نمی توان به طور قطع برترین محصول خودروهای تجاری را انتخاب کرد، هر چند که بی شک باید به محصولاتی از ساخته های ولوو و اسکانیا به عنوان موفق ترین خودروهای تجاری سنگین بازار کشورمان در دو سال گذشته نگاه کنیم چرا که در کنار کیفیت و تکنولوژی بالا، فروش خوبی را تجربه کرده اند. با این حال در میان محصولات سبک تا سنگین کار و تجاری موجود در کشورمان، می توان برخی از آنها را به خاطر حضور پررنگ، در دسترس بودن بیشتر، موفقیت در عین جدید بودن، تکنولوژی بالاتر و… به عنوان یکی از ۱۰ محصول برتر بازار انتخاب کرد.

با ما همراه باشید تا برترین خودرو های تجاری کشور را به شما معرفی کنیم.

۱-ولوو FH-500

ولوو FH نسل جدید با قدرت ۵۰۰ اسب بخار به کشورمان وارد شد و بعد از گذشت حدود ۲ سال از ورود آن، هنوز هم نگاه های زیادی را به سمت خود جلب می کند. این خودرو در زمانی به بازار کشورمان با نسل جدیدش برگشت که مدت زیادی از خداحافظی بزرگان اروپایی از بازار سنگین وزن های کشورمان می گذشت و FH-500 اولین کشنده مدرنی بود که با ورودش به بازار توانست شوک رقابتی شدیدی ایجاد کرده و حباب کاذب قیمت هایی را که در برخی موارد به بالای ۷۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بودند، بترکاند.

از دیگر مواردی که باعث می شود تا این خودرو هنوز هم جذاب باشد، دارا بودن عنوان قوی ترین کشنده مونتاژی کشورمان است که این عنوان با وجود ایویکو استرالیس ۵۰۰ مونتاژی و اسکانیا R560 وارداتی، هنوز هم در دست این سوئدی قرار دارد. این خودرو به خاطر دارا بودن تکنولوژی های روز در کنار کیفیت بالا و به روز بودن در عین مونتاژی بودن در کشورمان، در این لیست جای می گیرد.

۲-ولو FH-460

سه محوره پرقدرت ولوو با قابلیت کشندگی تا تناژ ۱۰۰ تن، یکی دیگر از برترین سنگین وزن های موجود در کشورمان است. نزدیک ترین رقیب این کشنده، اسکانیا G460 است که آن هم شرایطی مشابه با ولوو FH-460دارد اما بی شک چهره مدرن ترین ولوو، می تواند هیجان بیشتری ایجاد کند. کشنده های سه محوره با تناژ بارگیری بالا، یکی از ضروری ترین نیازهای بازار خودروهای سنگین در کشورمان است که این نیاز خصوصا در مناطق جنوبی، بیشتر حس می شود. این کشنده امروز در برخی سازمان های نظامی کشورمان به عنوان کشنده ای برای جا به جایی بارهای سنگین تر و ادوات نظامی انتخاب شده است.

در روزهایی که بازار از حضور یک کشنده سنگین وزن خالی بود، حضور ولوو FH-460 یادآور روزهای خوش گذشته با کشنده های ۱۰۰تُن ولوو بود. می توان گفت این خودرو توانسته است گوی رقابت را از رقیب سنتی و دیرینه و هموطن خودش یعنی کشنده ۴۶۰ اسبی اسکانیا، برباید. این خودرو به خاطر حضور در بالای جدول کشنده های سنگین کش کشورمان، در این لیست قرار گرفته است.

۳-اسکانیا R560

قبلا تعداد انگشت شماری از اسکانیاهای ۸ سیلندر در کشورمان وجود داشت که همگی به صورت دست دوم به ایران وارد شده بودند. بحث قوی ترین کشنده در سطح اروپا، نزدیک به بیش از یک دهه است که به شدت از سوی ولوو و اسکانیا دنبال می شود و این قضیه به شکل بسیار کمرنگی در کشورمان نیز در بین خریداران و البته تبلیغات کمپانی ها دیده می شد که امروزه رنگ بیشتری گرفته است.

در زمانی که ولوو FH با موتور ۱۲٫۸ لیتری با قدرت ۴۸۰ اسب بخار به پایان تولید خود رسید، کشنده چینی C&C توانست با همین قدرت بازگردد و تا مدتی عنوان قوی ترین کشنده دومحوری که به صورت انبوه و صفر کیلومتر با بازار وجود دارد را به دست آورد تا اینکه دوباره ولوو با نسل جدیدش و به قدرت ۵۰۰ اسب از راه رسید. اما حضور اسکانیا R560 نه تنها به همه این افزایش قدرت ها خاتمه داده است بلکه می توان گفت از این نظر که بعید است به زودی کشنده ای با بیش از این قدرت از راه برسد و هم اینکه تا امروز هیچ گاه کشنده های ۸ سیلندر این شرکت به صورت رسمی به بازار کشورمان وارد نشده بودند، حائز اهمیت است. این کشنده ۵۶۰ اسب بخاری به خاطر داشتن بالاترین قدرت در بین کشنده های صفر کیلومتر حال حاضر و همچنین عنوان ۸ سیلندر بودنش، در این لیست جای می گیرد.

۴-ایویکو استرالیس

مدت های طولانی، بازار کشورمان محل حضور محصولاتی بوده است که دیگر در کشورهای اروپایی تولید نشده اند و سر از بازار ما درآورده بودند که البته با توجه به فروش محدود خودروهای سنگین در این چند سال اخیر در کشورمان، نمی توان چندان ایرادی از این قضیه گرفت. اما این بار ایویکو استرالیس با کد Hi-Way زمانی به بازار کشورمان وارد شد و روی خط مونتاژ قرار گرفت که هنوز هم کشنده ای به روز و مدرن محسوب می شود و دقیقا با همین قوای محرکه و مشخصات فنی در کشور ایتالیا در کنار محصول جدید ایویکو به نام XP، روی خط تولید قرار دارد که در درجه اول، نشان از ارزش قائل شدن برای مشتری ایرانی خواهدبود.

استرالیس این بار با ۵۰۰ اسب بخار و موتوری یورو ۵ به مرحله مونتاژ در کشورمان رسید که از این نظر در کنار ولوو FH-500 و اسکانیا R560، یکی از اعضای حاضر در کلاس ۵۰۰ اسبی ها محسوب می شود. حضور این کشنده زیبا، مدرن و پرقدرت در کشورمان در زمانی که با همین مشخصات در همه جای اروپا نیز در حال ساخته و عرضه شدن است، استرالیس را در لیست خودروهای سنگین برتر کشورمان جای می دهد.

۵-فاو J6

تا قبل از حضور کشنده فاو J6 هیچ کس به خودروهای چینی اعتماد و اطمینان چندانی نداشت و ساخته های کشور اژدها به خاطر داشتن مشکلات مونتاژی و عدم کیفیت مناسب در قوای فنی و کابین، در وضعیت مطلوبی به سر نمی برند، در آن روزها FAW به بازار ایران رسید که با قدرت ۴۲۰ اسب بخاری اش در کنار ویژگی های خوب فنی و کیفیت ساخت، توانست نظر بسیاری از رانندگان و کارشناسان را به خود جلب کند. امسال نیز این کشنده از پرفروش ترین های کشورمان بود تا جایی که سیبا موتورز به عنوان پرفورش ترین نماینده خارجی این شرکت چینی معرفی شد. این کشنده به خاطر ترکیب خوبی که از قدرت و ویژگی های خوب فنی، خدمات پس از فروش و قیمت مناسبت ارائه کرده است و جزو پرفروش ترین کشنده های کشورمان است، در این لیست حضور پیدا می کند.

۶-سی اند سی ۴۸۰

این شکنده چینی امسال نیز همچنان در صدر قوی ترین کشنده چینی کشورمان قرار گرفت، اما نکته مهم تر درخصوص این کشنده عرضه یک خودرو با ۴۸۰ اسب بخار قدرت به همراه گیربکس خودکار و البته فنربندی بادی در محور عقب است که هنوز هم از این نظر در بین دیگر تولیدات چینی بی رقیب بوده و فقط به تازگی شرکت سایپا دیزل با عرضه کشنده دانگ فنگ T480 دقیقا به همین نقطه پاگذاشته است.
در کل کشنده سی اند سی از آن دسته محصولات چینی است که کمتر کسی را می توان در برابر طرفداران زیادش پیدا کرد که از این خودرو ناراضی باشد و به همین خاطر با نگاهی به مشخصات خوب فنی و حرکتی اش در این لیست حاضر شده است.

۷-آکسور ۴۳۰

شاید قابل قبول نباشد که در بین انبوهی از محصولات به روزتر و نوین تر که در بازار یافت می شود و بعداز یک دهه از حضور آکسور در بازار کشورمان، باز هم این شکنده را در بالاترین رده های مقایسه ای ببینیم. اما حقیقت غیرقابل انکار از این کشنده در عین سادگی و نسبتا قدیمی تر بودن، هزینه های جانبی پایین و استهلاک کم آن در مقایسه با دیگر رقبایش است که باعث می شود آکسور هنوز هم از برترین های بازار کشورمان بوده و حتی در بیرون از ایران نیز، در نسل سوم آن که از نظر فنی بهینه سازی شده نسل دومش است، روی خط تولید قرار داشته باشد. به قول بسیاری از راننده، آکسور ماشینی است که به راننده نان می دهد و با توجه به محاسن بالای این کشنده، مرسدس بنز آکسور را در این بین قرار می دهیم.

۸-کامیونت های هیوندای

اولین بار کامیونت های هیوندای از سوی شرکت ایران خودرو دیزل در دهه ۸۰ شمسی و در اوج حضور نام های معروف دنیا، به کشورمان پاگذاشت. اما بعد از عرضه محصولاتی یکنواخت و بدون تغییر در برابر بزرگانی چون ایسوزو، هیوندای از میدان رقابت خداحافظی کرد. امروزه انبوهی از کامیونت های وطنی، چینی و ژاپنی در کشور سما عرضه می شوند که هر کدام ویژگی های مثبت و منفی خودشان را دارند اما کامیونت های هیوندای که نزدیک به بیش از یک سال است در کشورمان عرضه می شوند و عرضه آنها در امسال شدت بیشتری گرفته است، کامیونت هایی مدرن به روز هستند که دقیقا با مدل های قرار گرفته در خطوط تولید هیوندای در بیرون از ایران برابری می کنند و از این نظر مصداق عرضه یک محصول همراه با بازارهای بین المللی در کشورمان است. کامیونت های هیوندای از محبوب ترین و به روزترین کامیونت های باکیفیت بازارمان محسوب می شوند و به همین خاطر در این لیست قرار گرفته است.

۹-اتوبوس مارال

حرف و حدیث های زیادی مبنی بر تولید اتوبوس از شرکت های مختلف در کشورمان به گوش می رسد که هنوز هیچ شرکتی نتوانسته است در حد و اندازه های رانیران و عقاب افشان ظاهر شود. در حال حاضر از بین اتوبوس های باکیفیت اروپایی باید به نام های ولوو و اسکانیا وو MAN اشاره کرد که البته عرضه مجدد محصولات MAN هنوز به سرعت سابق این شرکت نرسیده است. با این حال اگر از افراد شاغل در این صنف تحقیق می شود، بسیاری از آنها از اسکانیا مارال به عنوان یک اتوبوس مدرن و با کیفیت داخلی یاد می کنند که حتی از محصول جدید این شرکت یعنی اسکانیا درسا نیز نیز طرفداران پر و پا قرص تری دارد و به همین خاطر در این رتبه بندی قرار می گیرد.

۱۰-کامیونت های ایسوزو

در حدود بیش از یک دهه است که کامیونت های ایسوزو که به تازگی با عرضه کامیون ۱۸ تن این شرکت، رنگ و بوی سنگین تری به خود گرفته است، همیشه در بالای جدول های رده بندی کیفی و کمی قرار داشته اند. ایسوزو از به روزترین شرکت های حاضر در بازار کشورمان است که به احترام مشتری ایرانی، همیشه محصولاتی به روز و با مدل های متنوع عرضه کرده است و بی شک یکی از برترین تجاری سازان کشورمان بوده و به همین خاطر در این لیست قرار می گیرد.

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا