عمومی

کاهش گرد و خاک منزل با گیاهان آپارتمانی

بهترین گیاهان آپارتمانی برای کاهش گرد و خاک

به دلایلی که هنوز برای دانشمندان نامشخص است گیاهان می‌توانند در کاهش گرد و خاک فضای داخل منزل موثر باشند.در واقع، طبق گزارشاتی که ناسا ارائه کرده است، ثابت شده است گیاهان آپارتمانی می‌توانند تا ۲۰ درصد از میزان گرد و خاک منزل کم کنند. وقتی گرد و خاک استنشاق شود، می‌توانند منجر به بیماری‌های گوناگون تنفسی مانند حمله‌های آسم یا تنگی نفس شود. نه تنها گیاهان آپارتمانی می‌توانند از میزان گرد و خاک کم کنند بلکه می‌توانند هوا را تصفیه و رطوبت محیط را متعادل و پایدار کنند. بسیاری از گیاهان آپارتمانی می‌توانند درکاهش گرد و خاک محیط منزل کمک خوبی باشند.

گیاهان آپارتمانی مناسب جهت کاهش گرد و خاک محیط منزل

۱-فیکوس

فیکوس یکی از مؤثرترین گیاهان آپارتمانی در تمیز نگه داشتن هوای داخل منزل است. فیکوس‌ها ذرات ریز گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند و می‌توانند آلودگی هوای محیط‌های داخلی بسته را با جذب مونوکسید کربن، دی‌اکسید کربن و دیگر آلاینده‌ها کم کنند. نگهداری از این گیاه خیلی راحت است اما مراقب باشید بیش از حد به آن آب ندهید.

۲-پیچک

همه انواع پیچک برای کاهش گرد و خاک عالی هستند. مثلاً پیچک انگلیسی به راحتی می‌تواند هوای خانه را تنظیم کند و خیلی خوب هم در محیط خانه رشد کند و بزرگ شود. علاوه بر از بین بردن گرد و خاک منزل، پیچک‌ها در از بین بردن فورمالدئید و بنزن مؤثر هستند.

۳-گوانین یا نیلوفرآبی

گوانین چکنده که با نام نیلوفرآبی نیز شهرت دارد یک نوع گیاه بونسای است که برای کاهش گرد و خاک محیط عالی است. این گیاه در محیط‌های مرطوب بیشتر دوام می‌آورد. بنابراین، لازم است که برگ‌هایش را با آب مرطوب کنید. قطرات آب و شیره که از این گیاه می‌چکد ممکن است سمی باشد و نباید خورده شود. بنابراین، بهتر است این گیاه را دور از دسترس اطفال و حیوانات خانگی قرار دهید.

۴-درخت خرما

درخت خرما یک گیاه شیک و زیباست که در کاهش گرد و خاک هوا بسیار مؤثر است. این گیاه نیاز به نگهداری خاصی ندارد و هفته‌ای یک بار آب می‌خواهد. این گیاه با کمک دیگر گیاهانی که مختص تصفیه هوا هستند در جذب ذرات گرد و خاک بسیار عالی عمل می‌کند.

منبع:  فوت‌وفن

بازنشر:اصول خانه داری موفق پاسینیک

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا