عمومی

چگونه به طور طبیعی از شر شوره سر راحت شویم؟

۱۱ روش طبیعی برای خلاص شدن از شر شوره سرچگونه به طور طبیعی از شر شوره سر راحت شویم؟

شامپوهای ضد شوره را کنار بگذارید و به جای آن از این روش های طبیعی استفاده کنید تا بعد از مدت کوتاهی از شر این پوسته-های سفید و مزاحم خلاص شوید. می توانید این روش هایی را که در پائین آمده به راحتی تهیه کنید و از آنها استفاده کنید.

یکی از عواملی که باعث شوره سر می شود پوست خشک است. بعضی افراد ممکن است پوست خشکی نداشته باشند ولی سر آنها شوره می زند. شوره سری که در اثر این جنس پوست ایجاد می شود باعث بروز بیماریهایی مثل اگزما، پسوریازیس و یا باعث رشد قارچ مالاسزیا می شود. داروخانه ها برای درمان شوره سر شامپوهایی را پیشنهاد می کنند که حاوی روی، کتوکنازول، سولفید سلنیوم و اسید سالیسیلیک است. روی موجود در این شامپوها پوسته ها و باکتریها را هدف قرار می دهد. کتوکنازول پوست سر را هدف قرار می دهد. سولفید سلنیوم سلول هایی را که باعث بوجود آمدن شوره سر می شود را کم کم از بین می برد. اسید سالیسیلیک موجود در شامپوها شوره ها را سست می کند تا راحت تر شسته شوند.

۱) آسپـریـن
آسپرین حاوی ترکیبات فعالی به نام سالیسیلیک اسید است. این ترکیب فعال در شامپوهای ضد شوره هم وجود دارد. برای از بین بردن شوره می توانید دو عدد قرص آسپرین را پودر کنید و داخل مقداری شامپو بریزید. فقط کافی است هر دفعه که حمام می روید از این شامپو که حاوی قرص آسپرین است استفاده کنید. شامپو را به مدت ۱-۲ دقیقه روی سرتان بگذارید. سپس سرتان را آبکشی کنید و بعد از آن دوباره با شامپو بشوئید.

۲) روغـن درخـت چای

تحقیقات نشان می دهد شامپوهایی که فقط حاوی ۵% روغن درخت چای است به طور قابل ملاحظه ای شوره سر را کاهش می دهند. همچنین می توانید فقط چند قطره روغن درخت چای را داخل شامپوی مورد نظرتان بریزید و از آن برای شستشوی روزانه تان استفاده کنید.

۳) جـوش شیـریـن

آشپزخانه شما کلید یکی از راه حل های از بین بردن شوره سر است. ابتدا موهایتان را کاملاّ خیس کنید. سپس یک مشت جوش شیرین را به موهایتان بمالید. بعد از آن موهایتان را شامپو کنید. جوش شیرین سلول هایی را که باعث شوره سر می شود را کم کم از بین می برد. اوایل ممکن است پوست سرتان خیلی خشک شود اما بعد از مدتی پوست سر روغنی ترشح می کند که باعث می شود خشکی پوست سر از بین برود و موهای شما نرم و خوش حالت شود.

۴) سـرکه سیـب

دکتر Mehmetoz از سرکه سیب به عنوان یکی از راه حل های از بین بردن شوره سر نام می برد. اسید موجود در سرکه سیب PH پوست سر را تغییر می دهد. برای این کار، نصف فنجان سرکه سیب را با نصف فنجان آب مخلوط کنید و داخل یک بطری بریزید. هر روز این محلول را روی پوست سرتان بمالید و بعد از آن سرتان را بشوئید. این کا را تا ۲ هفته ادامه دهید. حتماّ نتیجه خواهید گرفت.

۵) دهـانـشویه

تعجب نکنید. بله دهانشویه! برای این کار ابتدا سرتان را با شامپوی موردنظرتان بشوئید. سپس روی سرتان مقداری دهانشویه بریزید. و بعد از آن از نرم کننده استفاده کنید.

۶) روغـن نارگیـل

بعضی از محققان معتقدند که روغن نارگیل در درمان شوره سر موثر است. این یک روش آزمایش شده و موفق است. در ضمن بوی بسیار خوبی به موهای شما می دهد. ۳ تا ۵ قاشق چایخوری از این روغن را به موهایتان بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. برای شستشوی موهایتان هم می توانید از شامپو ضد شوره استفاده کنید.

۷) لیـمــو

یکی دیگر از عوامل از بین برنده شوره سر را می توانید در یخچال منزلتان جستجو کنید. فقط کافی است ۲ قاشق چایخوری لیمو را روی پوست سرتان بچکانید و بعد از چند دقیقه با آب بشوئید. سپس ۱ قاشق چایخوری لیمو را با یک فنجان آب مخلوط کنید و روی سرتان بریزید و سعی کنید آن را به کل سرتان بمالید. این کا را هر روز تکرار کنید و خواهید دید که شوره سرتان کم کم از بین می رود. اسید لیمو به تنظیم کردن میزان PH پوست سر کمک می کند.

۸) نـمک

نمک هم در درمان شوره سر بسیار موثر است. نمک پاش را بالای سرتان نگه دارید و تکان دهید تا دانه های نمک روی سرتان بریزد. پوست سرتان را با این نمک ها ماساژ دهید. با این کار خشکی پوست سرتان از بین می رود.

۹) آلــوئـه ورا

خراندن سر دیگر بس است! فقط کافی است قبل از اینکه موهایتان را شامپو کنید آلوئه ورا را روی سرتان بمالید. خنکی این ژل به بهبود خارش سر و از بین بردن شوره سر کمک بسزائی می کند.

۱۰) سیــر

یکی از خواص مهم سیر از بین بردن شوره سر است. سیر حاوی اسیدی است که شوره سر را از بین می برد. سیر را از وسط نصف کنید و آن را روی پوست سرتان بمالید. برای کم کردن بوی سیر هم می توانید سیر را با عسل مخلوط کنید و آن را روی سرتان بمالید. بگذارید این مخلوط چند دقیقه روی سرتان بماند سپس آن را بشوئید.

۱۱) روغـن زیـتـون

روغن زیتون تهدید بسیار خوبی برای این پوسته های کوچک و مزاحم است. ۱۰ قطره روغن زیتون را روی سرتان بمالید و موهایتان را با آن ماساژ دهید. هر روز صبح می توانید سرتان را با شامپوی معمولی بشوئید سپس از این روغن استفاده کنید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید از شامپوهایی که حاوی روغن زیتون است استفاده کنید.

مترجم : مریم تقی زاده – ایران ویج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا