عمومی

آنفولانزای مرغی در تهران از زبان فرماندار تهران

همه چیز درباره شیوع آنفولانزای مرغی در تهران

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه نه تنها در سطح شهرستان تهران بلکه در کل کشور موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان (آنفولانزای مرغی ) مشاهده نشده است، افزود: تدابیر لازم برای پیشگیری از این بیماری در سطح شهرستان تهران اتخاذ شده است.

عیسی فرهادی گفت: در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که با محوریت بررسی و راه‌های پیشگیری از آنفولانزای مرغی در تهران برگزار شد، مقرر شد صدا و سیما نکات بهداشتی را در قالب زیرنویس مکرر به شهروندان ارائه دهد.

او افزود: خوشبختانه نه تنها در تهران بلکه در کل کشور موردی از ابتلا به این بیماری در انسان دیده نشده است، اما رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا برای دستگاه‌های ذیربط بر اساس شرح وظایف‌شان تصمیماتی از جمله تاکید بر رعایت نکات بهداشتی اتخاذ و ابلاغ شد.

فرهادی ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی به ویژه برای کودکان و افراد مسن به طور جدی مورد تاکید قرار گرفته است؛ چرا که این گروه‌ها بیشتر در معرض مبتلا به این بیماری هستند. فرماندار تهران در تشریح برگزاری دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که با موضوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان و راه‌های پیشگیری از آن برگزار شد، گفت: در این جلسه گزارش مبسوطی به صورت شفاهی و تصویری توسط رییس مرکز بهداشت غرب تهران و دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تهران ارائه و بر همکاری رسانه‌ها در این زمینه تاکید شد.

او ادامه داد: در این جلسه عنوان شد که ویروس‌های آنفولانزای نوع A. B. C در انسان ایجاد بیماری می‌کند. نوع A شامل انواع مختلف با درجات متفاوتی از نظر شدت بیماری‌زایی (از فرم خفیف تا بسیار شدید) است. همچنین انواع H۵ و H۸ که از نوع A هستند باعث بیماری بسیار شدید در پرندگان می‌شوند که آنفولانزای فوق حاد پرندگان نام دارد. پرندگان وحشی، مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، شترمرغ، اردک و غاز از میزبان‌های این بیماری هستند.

فرهادی تاکید کرد: مرغداری‌هایی که قرنطینه شده‌اند در حوزه شهرستان تهران نبوده‌اند و تاکنون در سطح این شهرستان در هیچ مرغداری این بیماری مشاهده نشده است.

منبع:ایسنا

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا