عمومی

افتتاحیه بازی های ورزشی ارامنه کشور

افتتاحیه بازی های ورزشی ارامنه کشور در باشگاه آرارات تهران

چهل و هشتمین دوره بازی های ورزشی ارامنه کشور سه شنبه شب گذشته در مراسم ویژه ای با حضور حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام در ورزشگاه آرارات تهران آغاز شد. دراین دوره از بازیها، ۸۰۰ ورزشکار از ایران، ارمنستان و گرجستان در ٩ رشته با یکدیگر رقابت می کنند. در مراسم افتتاحیه، کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، استاندار تهران، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان، سجادی سفیر ایران در ارمنستان، نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، سفیر ارمنستان در تهران و رییس کمیته ملی کشور ارمنستان حضور داشتند.

به دلیل همزمانی این بازی ها با هشتاد و پنجمین سالگرد انتشار روزنامه ارمنی زبان آلیک، این بازی ها به نام این روزنامه نامگذاری شده است. ‘عرش نیلگون، ارض آرام و میهن مقتدر’ شعار این دوره از بازی های بازی های المپیک ارامنه است. در ادامه تیم های شرکت کننده از شهرهای مختلف ایران و همچنین ورزشکاران حاضر در بازی ها از کشورهای ارمنستان و گرجستان رژه رفتند. در این دوره از بازی ها ١٦ تیم حضور دارند. در این دوره از بازی ها ورزشکارانی از شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شاهین شهر، رشت، ارومیه، و کشورهای ارمنستان و گرجستان در ۹ رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

درادامه گزارش تصویری از مراسم افتتاحیه بازی های ورزشی ارامنه کشور را ببینید:

گردآورنده: اخبارگوناگون ایران و جهان پاسینیک
عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا