عمومی

بازدید گردشگران بلژیکی از مزارع گل محمدی آران و بیدگل

بازدیدگردشگران بلژيکي از مزارع گل محمدی

با آغاز آئين سنتي گلابگيري همزمان با برداشت گل محمدي از سطح ۷۰ هكتار از گلستان هاي شهرستان آران و بيدگل گروهی از گردشگران بلژيكي از مزارع گل محمدی و کارگاه های گلابگیری این شهرستان  بازدید کردند.
به نقل از مديرعامل شركت تعاوني روستايي شهرستان آران و بيدگل ،سطح زير كشت گل محمدي در اين شهرستان حدود ۱۰۰هكتار است كه ۷۰ هكتار آن بارور و قابليت برداشت دارد.
سيدجواد واجدي اظهار كرد: هم اكنون اين شهرستان داراي ۶ واحد سنتي گلابگيري و ۲ واحد صنعتي است كه اين واحدها در شهرهاي نوش آباد، ابوزيدآباد و آران و بيدگل و روستاهاي يزدل محمدآباد قرار دارد.بگفته وي از هر يك تن گل محمدي در اين منطقه ۲۵۰ كيلوگرم گلاب استحصال مي شود.
واجدي محصول گل محمدي اين منطقه را داراي مزيت هايي نسبت به ديگر مناطق اطراف از جمله زود رس بودن گلها دانست.
وي همچنين از كيفيت بالاي گلاب در اين منطقه نسبت به ساير مناطق خبر داد و گفت: شرايط خاص اكولوژيكي منطقه كه داراي شب هاي سرد و روزهاي نسبتا معتدل و گرم دارد و همچنين به لحاظ كويري بودن باعث مي شود كه درصد اسانس و تجمع آن از لحاظ فيزيولوژيكي در گياه افزايش و عطر و بوي ويژه اي به گل و گلاب ببخشد.
شهرستان آران وبيدگل در ۲۰۰ كيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.

در ادامه تصاویری از بازدید  گردشگران بلژيكي از مزارع گل محمدی و کارگاه های گلابگیری شهرستان آران و بید گل را خواهید دید.

عضویت در کانال تلگرام پاسینیک عضویت در خبرنامه پاسینیک

در نشر دانسته های خود کوشا باشید…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا