عمومی

ده شهر ترسناک جهان که باید دید

ده شهر ترسناک جهان که ارزش یکبار دیدن را دارند.

شهرهایی در سرتاسر دنیا وجود دارند که عکس ها و خبرهایی زننده، دل آزار و خشن از آنها منتشر شده است؛ شهرهایی مانند گواتمالاسیتی و جوهور بهرو. برخی از این شهرها مستعد جنایت هستند، بعضی از آنها کاملاً صنعتی و بی روح اند، و تعدادی نیز دچار فروپاشی ساختار شهری خود شده اند؛ بعضی از این شهرها در کنار نقاط ضعف خود چیزهایی را به گردشگران عرضه می کنند که همچنان ارزش یک بار دیدن را داشته باشند . در ادامه ده شهر ترسناک جهان که ارزش یکبار دیدن را دارند به شما معرفی میکنیم .البته این ده شهر به آن اندازه که شما فکر می کنید ترسناک نیستند.

۱- دیترویت (آمریکا)

کیسه بکس محبوب آمریکایی ها در زمینه های بسیاری صاحب سبک است، به ویژه در موسیقی و صنعت موتور. بازدید از این شهر به گردشگران، به ویژه ماشین بازها پیشنهاد می شود. موزه تاریخی موتاون (Motown) یکی از مکان های دیدنی این شهر است، جایی که اولین مدل فورد سری T به خط تولید رسید. البته برای دیدن ماشین های بیشتر می توان به موزه هنری فورد این شهر نیز سری زد.

۲- مانیل (فیلیپین)

ازدحام جمعیت این شهر به حدی رسیده که خود فیلیپینی ها نیز به شلوغی و به هم ریختگی این شهر معترفند. اما نباید از نقاط مثبت این شهر نیز به سادگی گذشت. جالب ترین چیزهایی که می توان در این شهر تجربه کرد ردیف باشگاه های کارائوکه و جیپنی های (پرطرفدارترین وسیله نقلیه عمومی فیلیپین) پرزرق و برق کوچک آن هستند.
سه چیز را در این شهر از دست ندهید، قبل از همه اینترامروس، بخش اسپانیایی نشین مرکز این شهر با کلیساها و بناهای زیبای خود. دوم  موزه آیالا (Ayala)، که بخش هایی از تاریخچه فیلیپین را به نمایش گذاشته است. و در نهایت قبرستان آمریکایی هایی مانیلا، بزرگترین قبرستان جنگی جهان.

۳- بوگوتا (کلمبیا)

این شهر با طبیعت زیبا، کوه هایی که در پشت آن قرار گرفته اند و ساختمان های زیبایش باید یکی از مقاصد گردشگری دنیا می بود، اما همچنان به عنوان یکی از مستعدترین شهرهای دنیا به جنایت، آدم ربایی و معامله های مواد شناخته می شود. با تلاش های فراوان بسیاری از این مشکلات از پیش رو برداشته شده اند و سال های خوبی در انتظار این شهر هستند.

۴- مرکز شهر ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی)

ایستگاه های اتوبوس این شهر یکی از دزدخیزترین نقاط آفریقای جنوبی محسوب می شوند. البته بسیاری از این جرایم در سال های اخیر کنترل شده اند اما این نقاط همچنان هدف اصلی جیب برها هستند. تپه قانون اساسی، که نلسون ماندلا و گاندی مدتی در یکی از سلول های زندان قدیمی آن حبس بودند، درس هایی از تاریخ برای بازدیدکنندگان خود دارد. سالن های تئاتر، مراکز هنری و موزه آفریقا از دیگر بخش های دیدنی این شهرند.

۵- بلگراد (صربستان)

بیشتر از شب های زیبا، جاذبه های دیدنی و آثار گوناگون، پایتخت بلگراد به عنوان یکی از اهداف اصلی بمبگذاران تروریستی شناخته می شود. البته به عقیده بسیاری از ساکنین صربستان این شهر پرانرژی ترین شهر اروپاست، به ویژه در فصل تابستان که قایق های تفریحی رود دانوب و ساوا را با صدای موسیقی خود در بر می گیرند.

۶- منطقه رور (آلمان)

این منطقه یکی از نقاط صنعتی و بی روح آلمان است، مانند دورتموند، بوخوم و گلزن کریشن. اما بازمانده های صنعتی این شهر برای بسیاری از بازدیدکنندگان جذاب است. یکی از بهترین نمونه های این بقایا، انبار گاز ۱۱۷ متری شهر اوبرهاوسن است.

۷- پیتزبورگ (آمریکا)

این شهر همچنان یکی از زیباترین شهرهای ایالات متحده محسوب می شود، حتی با وجود آلودگی شدید آن. مدتی آلودگی در این شهر به حدی رسیده بود که اگر دستتان را در جلوی خود قرار می دادید به سختی آن را می دیدید. پیتزبورگ دو جاذبه در سطح استانداردهای جهانی نیز دارد: موزه وارهول (Warhol)، بزرگترین موزه خصوصی کل آمریکا؛ و کلیسای  جامع لرنینگ (Learning)، ساختمان ۱۶۳ متری ای که در دانشگاه پیتزبورگ واقع شده است.

۸- بیروت (لبنان)

عبارت “شبیه بیروت شدن” مدتها برای نشان دادن اوضاع نا به سامان به کار می رفت. اما این منطقه جنگی سال ۱۹۸۰ امروزه تبدیل به یکی از بهترین شهرهای خاورمیانه شده است. تلفیق های مذهبی لبنان یکی از عوامل موثر در این رخداد است. موزه ها، مساجد، حمام های رومی و مهمانی های ساحلی، همه این ها در کنار هم و در یک شهر، بیروت.

۹- کینگستون (جامائیکا)

نرخ بالای آدمکشی در بزرگترین شهر و پایتخت جامائیکا به عنوان یکی از رخدادهای معمول این شهر پذیرفته شده است. این شهر بین یک لنگرگاه طبیعی فوق العاده و کوه های آبی رنگ بی نظیر قرار گرفته است، اما گردشگران ترجیح می دهند دریای کارائیب را از نقاط مطمئن تری تجربه کنند. پایتخت سابق دزدان دریایی، پورت رویال؛ و منطقه ترنچ تاون، جایی که موسیقی رگِی ابداع شد، از دیدنی های دیگر این شهرند.

۱۰- بالتیمور (آمریکا)

سریال زنجیره (The Wire) این شهر را همانند یک میدان جنگ هسته ای خطرناک جلوه داده است، اما بارانداز و لنگرگاه تاریخی این شهر زیبایی خاصی دارند. آکواریوم ملی هفت طبقه و موزه هنرهای بصری آمریکا نیز در این شهر واقع شده اند.

 مرجع: NextHoliday.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا