عمومی

ربات لاندروید ،شگفتی ساز نمایشگاه CES 2016

ربات لاندروید ، رباتی که لباس هایتان را تا می کند!

 

ربات لاندروید شگفتی ساز نمایشگاه CES 2016  شد و تعجب همگان را بر انگیخت. در بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی سال که در لاس وگاس در حال برگزاری است، رباتی به چشم خورد که می تواند لباس های صاحبانش را تا کند!

این ربات در عرض ۳ الی ۱۰ دقیقه می تواند یکی از لباس های شما را با دقتی مثال زدنی تا کند، به نظر می رسد دقت عمل او، از مدت زمان تا کردنش کاملا پیداست!

حدوداً نزدیک به یک قرن است که بشر با ماشین های لباسشویی کار کرده و دیگر می توان گفت که این ماشین به جزئی جدایی ناپذیر در هر خانه ای تبدیل شده است.

 

اما حال در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی امسال که بزرگترین رویداد تکنولوژی سال نیز به حساب می آید، به جز انواع و اقسام ماشین های لباسشویی، رباتی به چشم خورد که برای خیلی ها تازگی داشت و آن ربات لاندروید (Landroid) بود. لاندروید اولین رباتی خواهد بود که می تواند لباس هایتان را تا کند، کسی چه می داند، شاید این ربات بتواند در عرض چند سال به یکی از اصلی ترین لوازم خانگی شما به حساب آید!

ربات لاندروید تقریبا به اندازه یخچال است؛ شما تنها کافی است لباس های مچاله خود را در محفظه پایینی آن قرار داده (درست مثل کشوهای فریزر) و آن ها به صورت کاملا منظم و تا خورده، به قفسه ها می آیند.

 

این ربات از الگوریتم های تشخیص تصویر استفاده می کند تا بتواند متوجه شود که چه لباسی و باید آن را چگونه تا کند. مدیر ارشد اجرایی شرکت سون دریمرز (Seven Dreamers) – سازنده ژاپنی این ربات، شین ساکانه می گوید که حدود ۳ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد تا این ربات بتواند یک لباس را تا کند.

این شرکت برخی از لباس هایی که این ربات تا کرده را در نمایشگاه CES 2016 به نمایش گذاشت. اگر چه نمی توان گفت که آن ها صد در صد مرتب و منظم هستند اما به جرات می توان گفت که کاملا توسط این ربات تا شده اند.

 

ساکانه تاکید کرد که ربات لاندروید به آمریکا خواهد آمد اما از ارائه زمان و قیمت آن پرهیز کرد. او تاکید کرد که لاندروید رباتی لوکس بوده و قیمت بالا برای آن امری بدیهی خواهد بود.

البته باید گفت که ربات لاندروید در نمایشگاه CES 2016، یک مدل است. این شرکت به مدت ۱۰ سال است که بر روی این ربات کار می کند. شرکت سون دریمرز قرار است که در نمایشگاه CES 2017 یک مدلِ کاری ارائه دهد و گفته می شود که تا سال ۲۰۱۸ با پاناسونیک همکاری خواهد کرد تا ماشین لباسشویی و خشک کنِ این شرکت را با ربات لاندروید ترکیب کند و احتمالا تا سال ۲۰۲۰ نیز، در خانه های تازه ساخت ژاپن از آن استفاده شود.

 

منبع: تکرا-عصر تکنولوژی 

عضویت در خبرنامه پاسینیککانال تلگرام پاسینیک

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا