عمومی

سرد ترین روستای جهان در روسیه قرار دارد

اویمیاکون سرد ترین روستای جهان شناخته شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روستاي اويمياكون در منطقه سيبري كشور روسيه با متوسط دمايي منفي ۵۰ درجه سانتيگراد ، سرد ترین روستای جهان است كه مردم در آن زندگي ميكنند و با داشتن ۵۰۰ سكنه به عنوان سردترين روستاي جهان شناخته مي شود.

اويمياكون در سردترين فصل سال دماي منفي ۷۱ درجه سانتيگراد را نشان مي دهد و در ماه ژانويه سال جاري ميلادي دماي اين روستا منفي ۵۰ درجه سانتيگراد گزارش شده است.

از نكات جالب توجه در اين روستا ، نبود سوء تغذيه در اهالي اين روستا عليرغم شرايط نامساعد جوي است ، چرا كه آنها از گوشت حيوانات اهلي كه پرورش مي دهند براي تغذيه استفاده مي كنند.

روستاي اويمياكون از زمان جنگ جهاني دوم از مناطق استراتژيكي روسيه در جنگ با ژاپني ها محسوب مي شود و بيشتر سكنه اين روستا از نسل سربازان شوروي سابق در جنگ جهاني هستند.

در اين روستا هيچگونه تجهيزات مخابراتي و رفاهي وجود ندارد چراكه هنوز مقامات روسي چاره اي براي سالم ماندن تجهيزات فوق در اين سرما پيدا نكرده اند. سرد ترین روستای جهان

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا