عمومی

گوشی هوشمند هوآوی P8 چه ویژگیهایی دارد؟!

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوشمند هوآوی P8

برای مطلب امروز به دنبال مطالب مربوط به اخبار موبایل درحال جستجو بودم که از سایت بروز نت مطلبی را انتخاب کردم که به نقد و بررسی گوشی هوشمند هوآوی P8 می پرداخت،دیدم بد نیست که این مطلب را در بخش دانش و فن آوری و مطالب مربوط به شاخه اخبار موبایل منتشر کنم .امیدوارم که این مطلب مورد پسند شما هم قرار بگیرد.

یکی از کمپانی هایی که سعی در ربودن گوی رقابت از سایررقبای حود را دارد و با ارائه گوشی های هوشمند باکیفیت و مقرون به صرفه این روزها، طرفداران خاصی به سوی خود خوانده، کمپانی چینی هوآوی است. پرچم دار قبلی این کمپانی یعنی گوشی هوشمند اسند P7، همراه با سخت افزار و امکانات بسیار خوب و قابل قبولی ارائه شده و رضایت بسیاری از کاربران را به همراه داشت.اما مدت زیادی از ارائه تازه ترین پرچم دار کمپانی هوآوی یعنی هوآوی P8 نگذشته است که باز هم با مشخصات عالی، همگان را شگفت زده کرد. در این بخش به نقد و بررسی این گوشی زیبا و خاص خواهیم پرداخت. مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری، دوربین، باتری و … مواردی هستند که به دقت در مورد آنها صحبت خواهیم نمود. با نگاهی به جدول مشخصات گوشی هوشمند هوآوی P8 با ما همراه باشید.

طراحی و ظاهر گوشی هوشمند هوآوی P8

در نگاه اول، آنچه چشم کاربران را به خود جلب می کند، نمای ظاهری و طراحی گوشی می باشد. اگر گوشی P7 را دیده باشید، به آسانی متوجه شباهت این دو گوشی هوشمند خواهید شد. طرح کلی، نمای جلو و حاشیه صفحه نمایش و البته طراحی بخش پشتی و درب گوشی نشان از شباهت P8 به P7 دارد. با در دست گرفتن گوشی هوشمند P8 راحتی کار و ظرافت بدنه را توام با تخت بودن آن احساس خواهید کرد. گوشی هوشمند هوآوی P8 

از نظر ضخامت، مقایسه جالبی بین بدنه این گوشی و دو سکه انجام شده است. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید، ظرافت این گوشی به اندازه ارتفاع دو سکه می باشد. مقدار ۶٫۴ میلیمتر ضخامت بدنه برای این گوشی در نوع خود بی نظیر است. جنس بدنه P8 ترکیبی از فلز در لبه ها و جنس شیشه ای تازه می باشد. خوش دستی مثال زدنی این گوشی در مقایسه با برادر بزرگترش، طول بیشتر، عرض بیشتر و وزن بیشتر کاملا مشخص است. اما ضخامت ۶٫۴ میلیمتر نه تنها یک برتری نسبت به گوشی P7 محسوب می گردد، بلکه P8 قابلیت رقابت به گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ را نیز خواهد داشت. گوشی هوشمند هوآوی P8

اما بد نیست نگاهی به محل قرار گرفتن درگاه ها در لبه های گوشی هوشمند P8 بیندازیم. جک ۳٫۵ میلیمتری صدا، و میکروفون ضد نویز در لبه بالایی این گوشی جای گرفته اند. کلید خاموش/روشن کردن ، کلیدهای کنترل صدا، درگاه کارت حافظه MicroSD و درگاه سیمکارت در لبه سمت راست واقع شده اند. در نهایت درگاه MicroUSB ، میکروفون و بلندگوها در لبه پایینی قرار دارند.

 سخت افزار داخلی گوشی هوشمند هوآوی P8

اولین و مهمترین نکته ای که در مورد سخت افزار یک گوشی هوشمند مورد توجه قرار می گیرد، پردازنده آن می باشد. در طراحی گوشی هوشمند هوآوی P8 از چیپ ست قدرتمند Kirin 930 استفاده شده است. این پردازنده، ۸ هسته ای، ۶۴ بیتی و دارای فرکانس پردازش بالا و تکنولوژی ساخت هسته A53e می باشد. ۴ هسته Corte-A53 با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۲ گیگاهرتز برای این پردازنده در نظر گرفته شده است. از نظر اندازه، این چیپ ست اندکی بزرگتر از حد معمول می باشد. از خصوصیات آن می توان به قابلیت افزایش قدرت پردازش نسبت به روال عادی و در هنگام پردازش های سنگین اشاره نمود. همانند تولیدات قبلی کمپانی هوآوی، این گوشی نیز با دو حالت عملکرد Smart Mode و Nomal Mode برای استفاده بهینه از قدرت پردازنده ارائه می شود. گوشی هوشمند هوآوی P8

در کنار این پردازنده قدرتمند، یک حافظه اصلی ۳ گیگابایتی برای P8 در نظر گرفته شده است. همچنین حافظه داخلی دارای ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی می باشد که حدودا ۱۰٫۵ گیگابایت از آن در دسترس کاربر قرار دارد. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که نسخه ۶۴ بیتی گوشی هوشمند P8 نیز قابل تهیه خواهد بود. هر دو نسخه قابلیت ارتقای میزان حافظه داخلی را تا ۱۲۸ گیگابایت و با استفاده از کارت حافظه میکروSD خواهند داشت.

صفحه نمایش گوشی هوشمند هوآوی P8

این روزها استفاده از صفحه نمایش های Quad-HD به صورت قابل توجهی برای پرچم داران تبدیل به یک استاندارد شده است. کمپانی هوآوی برای گوشی هوشمند P8 از صفحه نمایشی با کیفیت Full HD استفاده نموده است. این صفحه نمایش از نوع JDI IPS-Neo و دارای اندازه ۵٫۲ اینچ و روزلوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ با تراکم پیکسلی ۴۲۴ppi می باشد. البته حضور رزولوشن ۱۰۸۰p برای این صفحه نمایش به خوبی می تواند کیفیت و وضوح قابل قبولی ارائه نماید.

اگر اندکی به این صفحه نمایش IPS-LCD توجه کنید، متوجه خواهید شد که تکنولوژی ساخت صفحه نمایش های با کیفیت ژاپنی از نوع IPS-Neo در این صفحه نمایش ها به کار گرفته شده است و در اثر حضور آن کیفیت فوق العاده صفحه نمایش گوشی P8 قابل مشاهده است. همچنین استانداردهای اولیه رنگ صفحه نمایش برای این گوشی به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و هوآوی p8 با نمایش واضح طیف رنگ های موجود در تصاویر، رضایت کاربران را به ارمغان خواهد آورد. گوشی هوشمند هوآوی P8

 

از دیگر بهبودهای موجود در طراحی P8 نسبت به تولیدات قبلی هوآوی به روشنایی قابل قبول صفحه نمایش می توان اشاره کرد. یکی از نکات مهم در مورد صفحه نمایش، وضوح تصاویر و میزان نور آن در محیط های باز و علی الخصوص در شرایط نور خورشید است. نمی توان ادعا کرد که در حضور نور خورشید بهترین کیفیت را ارائه می دهد، اما هنوز هم حرفی برای گفتن و رقابت با سایر گوشی های هوشمند موجود خواهد داشت.

 دوربین گوشی هوشمند هوآوی P8

دستاورد تازه کمپانی هوآوی توانست در مراسم رونمایی از گوشی های هوشمند تازه در لندن، با درخشش خاص دوربینش، بار دیگر افتخارآفرینی کند. به طوری که این دوربین قابلیت رقابت با دوربین های گوشی های گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ پلاس را دارد. دوربین اصلی گوشی هوشمند هوآوی پی ۸ با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل و همراه با ویژگی OIS عرضه شده است. این سنسور ساخت کمپانی سونی بوده و از دسته سنسورهای تازه RGBW می باشد. همچنین به گونه ای طراحی شده که با افزودن پیکسل های سفید به پیکسل های رنگی کل تصویر، به نرمال سازی عکس ها و ارائه کیفیت بهتر کمک می کند. دوربین گوشی پی ۸ با کاهش نویز تصویر و تولید تصاویر روشن تر، شرایط کنتراست بهتری را تولید می کند . همچنین با یک لنز f/2.0 و پردازنده تصویر دیجیتال با نام DSLR-class همراه شده است. گوشی هوشمند هوآوی P8

تاریخچه گوشی های هوشمند نشان از عدم کیفیت قابل قبول سنسورهای DSLR دارد. تصور نکنید که این دوربین می تواند جایگزینی برای دوربین اصلی شما باشد. اما مطمئن باشید که بین گوشی های هوشمند موجود، باز هم حرفی برای گفتن دارد و در بسیاری موارد کیفیت تصاویر ثبت شده شما را راضی نگه خواهد داشت. در مورد کیفیت تصاویر نیز باید این نکته را بیان کرد که در بدترین شرایط، برای مثال در نور کم، باز هم کیفیت تصاویر مورد قبول می باشد. طبق مقایسه ای که بین تصاویر ثبت شده توسط سه گوشی هوشمند گلکسی اس ۶، نوت ۴ و پی ۸ انجام شده، تصاویر ثبت شده با هوآوی P8، روشن تر، با کیفیت تر و سریع تر ثبت شده اند.

نکته ای که شاید برایتان جالب باشد، کیفیت تصاویر در شرایط نور خورشید است. البته امکان انتخاب تنظیمات خاص برای این شرایط وجود دارد. اما باز هم کیفیت فوق العاده ای در عکس های ثبت شده دیده می شود. در شرایط نور کم، اندکی از کیفیت تصاویر کاسته می شود. اما این شرایط مانع از حضور پی ۸ در عرصه رقابت با دوربین سایر گوشی ها نمی شود. تنها نکته منفی در مورد شرایط عکسبرداری با این دوربین، زیاد بودن میزان رنگ تصاویر و حاشیه های آنهاست. گوشی هوشمند هوآوی P8

به لطف نرم افزار دوربین این گوشی، امکان عکسبرداری به صورت های مختلفی با استانداردهای موجود فراهم شده است. قابلیت عکسبرداری به صورت های HDR، پانوراما و حالتی تحت All-focus برای تغییر میزان فوکوس تصاویر و حالت های کم مصرف تری مانند WaterMark ( افزودن برچسب های تصادفی به تصاویر) برای پی ۸ در نظر گرفته شده است. برای عکسبرداری در فضاهای تاریک، حالت Super Night شما را برای ثبت تصاویر با کیفیت یاری می کند. در حالت پیش فرض، دوربین هوآوی P8 تصاویری با سرعت شاتر مختلف ثبت نموده و برای تولید یک عکس نهایی آنها را با هم ترکیب می کند. معمولا فرآیند ثبت تصاویر در حدود ۳ تا ۳۰ ثانیه و طبق حالتی که انتخاب می شود، به طول می انجامد. البته مطمئنا تجربه کار کردن با این گوشی، جذاب تر بوده و نتایج را به صورت واقعی به کاربران ارائه خواهد داد.

بد نیست نگاهی نیز به دوربین جلوی این پرچم دار بیندازیم. هوآوی P8 با یک دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی همگان را شگفت زده خواهد نمود. ویژگی منحصر به فرد این دوربین، امکان ثبت تصاویر سلفی گروهی به صورت پانوراما می باشد. این دوربین دارای حالت light Painting برای ثبت تصاویر همراه با افکت های خاصی برای شرایط مختلف مانند نور زیاد یا کم و حالات گرافیکی خاص می باشد. این تصاویر در نوع خود بی نظیر هستند. کیفیت این دوربین با گوشی های هوشمندی چون اپل، سامسونگ و ال جی مورد مقایسه قرار گرفته است. تفاوت زیادی به چشم نمی خورد اما بدون شک به عنوان یک دوربین سلفی می تواند جزو بهترین ها به شمار رود.

تصاویر زیر نمونه هایی ثبت شده توسط دوربین اصلی گوشی هوشمند هوآوی P8 هستند.

عمر مفید باتری گوشی هوشمند هوآوی P8

باتری پر قدرت با توان ۲۸۶۰mAh مطمئنا گزینه خوبی برای هوآوی پی ۸ به شمار می رود. با در نظر گرفتن سخت افزار و نرم افزار این گوشی و میزان مصرف انرژی آنها، هوآوی وعده عمر مفید باتری با یک بار شارژ کامل را، تا ۱٫۵ روز در روال عادی استفاده از گوشی، به کاربران داده است. از آن مهمتر اینکه طی استفاده سنگین از گوشی و فعال بودن امکاناتی مانند LTE، تا یک روز کامل می توانید بدون اتمام شارژ باتری از گوشی استفاده کنید.

به عنوان الگوی مصرف، طی یک روز عادی مواردی چون بازکردن مرورگر و سایت های مختلف، فعال بودن شبکه، سرویس پیام کوتاه، پخش موزیک، وای فای و LTE کمبود مصرف باتری اتفاق نیفتاده است. با اندکی افزایش میزان استفاده سنگین از گوشی تا میزان ۹ ساعت، باز هم در حدود ۳۵ درصد از میزان شارژ باتری باقی مانده است. بنابراین هنگام کار با تازه ترین پرچم دار هوآوی کمترین دغدغه را در مورد باتری خواهید داشت. گوشی هوشمند هوآوی P8 

این گوشی, همانند اکثر تولیدات کمپانی های دیگر، دارای حالت ذخیره انرژی برای بهینه شدن نحوه استفاده از باتری و افزایش عمر مفید آن می باشد. البته هنگام استفاده از گوشی نیاز زیادی به استفاده از این حالت پیش نخواهد آمد. اما می توان با فعال کردن این حالت، تا چند ساعت بیشتر از باتری استفاده کرد.

عضویت در خبرنامه پاسینیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا