عمومی

جاذبه های گردشگری نقاط مختلف جهان

تصاویری از جاذبه های گردشگری نقاط مختلف جهان که همه آنها برنده جایزه TripAdvisor هستند.

در اقسا نقاط جهان جاذبه های گردشگری و نقاط دیدنی وجود دارند که هر انسانی علاقه دارد از آنها دیدن کند. بدون شک این آرزو چندان قابل اجرا نیست اما می‌توان دست‌کم بخشی از جاذبه های گردشگری دنیا را از نزدیک دید. در همین راستا، تصاویری از جاذبه های گردشگری جهان را برای شماانتخاب کرده‌ایم که همه آنها برنده جایزه TripAdvisor هستندو توسط موسسه گردشگری  TripAdvisor بر اساس رای مردم و گردشگران علاقمند به این نقاط انتخاب شده اند و جز مناطق دیدنی تاپ جهان هستند.

 

مجسمه کریستو رندنتور Cristo Redentor, Rio de Janeiro, Brazil از جاذبه های گردشگری برزیل

مجسمه کریستو رندنتور، مجسمه مشهوری است که در برزیل در شهر ریو دوژانیرو قرار دارد که مجسمه مسیح منجی است. این مجسمه با ۳۹.۶ متر بلندی در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه کورکووادو ساخته شده‌است.

جزیره آلکاتراز Alcatraz, San Francisco, California از جاذبه های گردشگری کالیفرنیا

جزیره آلکاتراز در مرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا واقع شده است و تا سال‌ها پیش به عنوان یک محدوده نظامی شناخته شده بود و پس از آن نیز امن‌ترین زندان در جهان به شمار می‌رفت. اما امروزه این جزیره با نظارت آژانس پارک‌های ملی آمریکا، به مکانی تاریخی تبدیل شده و به عنوان بخشی از جاذبه‌های توریستی این ایالت در معرض دید همگان قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از قایق به این جزیره سفر و از آن دیدن کنند.

کلیسای جامع میلان Milan Cathedral, Milan, Italy ازجاذبه های گردشگری ایتالیا

کلیسای جامع میلان، دومین کلیسای بزرگ جهان (بعد از سن پیترز روم) است از سال ۱۳۸۶ تا ۱۸۰۵ میلادی ساختمان و تکمیل بنای آن انجام گرفته است نزدیک به ۱۴۶ متر (۴۸۶ پا) ارتفاع دارد، بر بالای ستون‌های مرمری آن که متجاوز از ۴۰ عدد می‌باشند مجسمه‌های مرمرینی از حواریون عیسی حجاری شده است. درازای بنا ۱۵۷ متر، پهنا ۹۲ متر، بلندای درونی ۴۵ (سوم در جهان) و بیرونی ۵/۶۵ متر و بلندترین تقطه آن تندیسی نمادین از مریم به نام مادونینا است. ساختمانش از آجر و نمای آن از مرمر است.

باسیلیکا سن پیتر – واتیکان سیتی St. Peter’s Basilica, Vatican City از جاذبه های گردشگری واتیکان

کلیسای پیتر مقدس، در شهر واتیکان در رم از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان است که به دورۀ رنسانس پسین مربوط می‌شود. این کلیسا که به طور کلی توسط دوناتو برامانت، میکل آنژ، کارلو مادرنو و برنینی طراحی شده معروف‌ترین اثر معماری رنسانس می‌باشد. زیربنای این کلیسا نزدیک به ۲۰۰ هزار متر مربع است و حجاری‌ها و مجسمه‌های سقف آن اثر میکل آنژ می‌باشد. نکته جالب اینکه نقشه هوایی ساختمان‌های کلیسای سن پیرو به شکل یک کلید طراحی شده که نماد کلید بهشت محسوب می‌شود و مجسمه‌های حواریون مسیح نیز به شکل نیم‌دایره‌ای در اطراف در ورودی این کلیسا نصب شده‌است.

ساگرادا فامیلیا   La Sagrada Familia, Barcelona, Spain از جاذبه های گردشگری اسپانیا

ساگرادا فامیلیا، کلیسایی در شهر بارسلون است که علاوه بر مکان مذهبی بودن، از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این کلیسا را آنتونیو گائودی (۱۸۲۸-۱۹۲۶) معمار مشهور اسپانیایی طراحی کرد که ۱۵ سال آخر عمرش را صرف تکمیل این کلیسا کرد.

مسجد جامع شیخ زاید Sheikh Zayed Grand Mosque, Abu Dhabi, United Arab Emirates از جاذبه های گردشگری ابوظبی

مسجد شیخ زاید در شهر ابوظبی، کشور امارات است و بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید.

تاج محل – آگرا – Taj Mahal, Agra, India ازجاذبه های گردشگری هند

تاج‌محل یکی از بناهای مشهور جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود.

ماچو پیچو – پرو Machu Picchu, Peru از جاذبه های گردشگری پرو

ماچو پیچو با دیوارهای سنگی جلا داده‌شده مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا (به اسپانیایی: Intihuatana)، معبد خورشید که اتاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند، می‌باشد.

معبد آنگکور – سیم ریپ – کامبوج  Angkor Wat, Siem Reap, Cambodiaاز جاذبه های گردشگری کامبوج

انگکور وات نام مجموعه‌ای از معابد است که در اوایل سدهٔ دوازدهم در کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی شود. این معبد بزرگ‌ترین بنای مذهبی در جهان است. انگکور وات که اصلی‌ترین جاذبهٔ گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به‌شمار می‌آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است.

 

عضویت در خبرنامه پاسینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا