عمومی

مناطق دیدنی و گردشگری جهان به روایت تصویر

  تصاویری از مناطق دیدنی و گردشگری جهان که همه آنها برنده جایزه TripAdvisor هستند.

دنیا پر از مکان‌های دیدنی و دوست‌داشتنی است که آدم دوست دارد از همه آنها دیدن کند. بدون شک این آرزو چندان قابل اجرا نیست اما می‌توان دست‌کم بخشی از جاهای دیدنی دنیا را از نزدیک دید. در همین راستا، تصاویری از مناطق دیدنی و گردشگری جهان را برای شماانتخاب کرده‌ایم که همه آنها برنده جایزه TripAdvisor هستندو توسط موسسه گردشگری و وب سایت اطلاع‌رسانی TripAdvisor بر اساس رای مردم، انتخاب شده اند. اینها مناطق دیدنی هستند که بسیاری از گردشگران آنها را دوست داشته‌اند.

کانال پاناما (Panama Canal, Panama)

کانال پاناما(انتخاب اول دربین این مناطق دیدنی ) یک آبراه غیرطبیعی است که توسط انسان در کشور پاناما به وجود آمده و اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس ارتباط می‌دهد. پاناما یکی از سرشناس‌ترین و مهم‌ترین آبراه‌های جهان است.

برج‌های دوقلو پتروناس – کوالالامپور( Petronas Twin Towers, Kuala Lumpur, Malaysia)

برج‌های دوقلوی پتروناس (انتخاب دوم دربین این مناطق دیدنی) با ارتفاع ۴۵۲ متر از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار گرفته‌اند. هر برج ۸۸ طبقه و ۷۸ آسانسور دارد. یک پل، طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵ متر و طول آن ۵۶ متر است. ساخت این برج‌ها از سال ۱۹۹۵ شروع شد و در زمانی کوتاه در سال ۱۹۹۸ به اتمام رسید. معمار آن نیز سزار پلی است. در طبقه پایین برج‌ها، مجتمع خرید بزرگ سوریا، آکواریم، سینما، فروشگاه کتاب و موزه آثار هنری قرار دارد.

 خانه اپرا سیدنی – سیدنی Sydney Opera House, Sydney, Australia

اپرا هاوس سیدنی، (انتخاب سوم دربین این مناطق دیدنی ) یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری بشمار می‌رود که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو سات ولز کشور استرالیا قرار دارد. از لحاظ هنری، خانه اپرای سیدنی، یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است. اپراهاوس شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران، شش بار و تعداد زیادی فروشگاه است. گفتنی است که پوسته حلزونی شکل اپراهاوس شامل یک میلیون و ۵۶ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است.

چیچن ایتزا – یوکاتان – مکزیکو  Chichen Itza, Yucatan, Mexico

چیچن ایتزا (انتخاب چهارم دربین این مناطق دیدنی ) اثری باستانی از تمدن مایا است و در کشور مکزیک واقع شده‌است. این اثر جزو میراث جهانی یونسکو به‌شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۷ میلادی، این اثر به‌همراه ۶ اثر دیگر در یک رای‌گیری جهانی به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید معرفی شدند. کاربرد این معبد تقدیم قربانی به خدای باران مایاها، چاک، بوده است. قربانی کردن انسان نیز در این معبد معمول بوده و بقایای انسان های قربانی شده نیز در معبد یافت شده‌اند.

معبد فو – بانکوک – تایلند  Wat Pho, Bangkok, Thailand

معبد بودای خوابیده،(انتخاب پنجم دربین این مناطق دیدنی ) یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین معبدهای تایلند به حساب می آید که ترکیبی از تاریخ و علم پزشکی سنتی تایلند است. از این معبد زیبا برای مدیتیشن و آموزش ماساژ سنتی استفاده می‌شود. بیش از هزار مجسمه بودا در این معبد وجود دارند و بیشتر شهرت آن به دلیل وجود مجسمه بودای خوابیده طلایی به طول چهل و شش متر و ارتفاع پانزده متر است.

مجموعه یادبود ملی ۱۱ سپتامبر – نیویورک سیتی The National September 11 Memorial, New York City, New York

مجموعه یادبود ملی ۱۱ سپتامبر انتخاب ششم دربین این مناطق دیدنی

برج خلیفه – دبی – امارات متحده عربی Burj Khalifa, Dubai, United Arab Emirates

برج خلیفه یا برج دبی، (انتخاب هفتم دربین این مناطق دیدنی ) آسمان‌خراشی در شهر دبی امارات متحدهٔ عربی است. این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ ۲۰۰۴ آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ گشایش یافت. برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیهٔ برج واقع است.

مجسمه یادبود لینکلن – واشنگتن دی‌سی Lincoln Memorial, Washington DC

یادبود لینکلن، (انتخاب هشتم دربین این مناطق دیدنی ) از بناهای مشهور شهر واشنگتن دی‌سی در آمریکا است. این بنای مرمری در محوطه‌ای در مرکز شهر و در کرانه شرقی رودخانه پوتوماک قرار دارد. این بنا که به سبک معماری دوریک یونان و توسط هنری بیکن طراحی گردیده است.

عضویت در خبرنامه پاسینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا