عمومی

پوست گرگ و فروش آن به جای پوست پلنگ

فروش پوست گرگ و سگ به جای پوست ببر و پلنگ در تهران

دو دستفروش که پوست گرگ و سگ را به جای پوست «ببر» و «پلنگ» در جمعه بازاری در تهران می‌فروختند، دستگیر شدند.فروش پوست گرگ و سگ

بررسی کارشناسی و میکروسکوپی موهای روی این پوست‌ها نشان می‌دهد بیشترشان سگ بوده‌اند و در بین آنها گرگ هم بوده است.

این دو فروشنده روز جمعه ۱۱ اردیبهشت ماه در جمعه بازاری در تهران، با نام پاساژ پروانه، در برابر ساختمان پلاسکو، بساط خود را پهن کرده و مشغول فروش پوست گرگ و سگ بودند.

پاساژ پروانه در واقع یک پارکینگ است که روزهای جمعه آن را خالی می‌کنند تا دستفروش‌ها در آن کسب و کار کنند.

یک شاهد عینی که می‌بیند پوست حیوانات وحشی دارد به فروش می‌‌رسد، با یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تماس می‌گیرد. نیروهای یگان در محل حاضر شده و سپس درخواست کارشناس می‌کنند که مشخص شود این پوست‌‌ها مربوط به حیوانات وحشی است یا مربوط به حیوانی از گونه یا نوع دیگر است.

«ایمان معماریان»، دامپزشک حیات وحش که به عنوان کارشناس به محل رفته، گفت: «آزمایش مورفولوژی و بررسی میکروسکوپی موها نشان می‌دهد بیشترشان پوست سگ بوده‌اند و پوست گرگ هم در میانشان بوده است.»

یکی از شاهدان عینی نیز تأیید کرد که برخی از پوست‌ها کاملاً مشخص است که به سگ تعلق دارد و آن‌هایی هم که رنگ شده‌اند، به صورت آشکار مشخص است که با شابلون برای مثال نقش پوست پلنگ روی آنها نقاشی شده است.

یک کارشناس محیط زیست هم می‌گوید مشخص نیست کسانی که مرتکب این کار شده باشند تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند یا نه! اگر حیوانات کشته شده اهلی باشند، سازمان محیط زیست نمی‌تواند علیه آنها اقامه دعوا کرده و درخواست تعقیب قضایی کند.

ایمان معماریان می‌گوید: گرگ‌ها تحت حفاظت سازمان محیط زیست هستند و از گونه‌های حمایت شده در ایران به شمار می‌روند و بر این اساس، فروشندگان را می‌توان تحت پیگرد قضایی قرار داد.

طبق قانون ۶۸۰ مجازات اسلامی، کشتن هر گرگ پنج میلیون تومان جریمه نقدی دارد و بسته به نظر قاضی ممکن است بین سه ماه تا سه سال حبس هم در پی داشته باشد.

منبع:تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا