عمومی

گزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنون

تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تاکنون به روایت تصویر

تیم ملی فوتبال کشورمان، ایران یک تیم فوتبال بین‌المللی است که به نمایندگی از ایران به میدان می‌رود و اینک صعود به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل را در پرونده ی خود دارد. این تیم زیر نظر فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

تیم ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به شمار می‌رود که تاکنون سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ شده ‌است و نیز طی سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ موفق شده ‌است ۴ بار در جام جهانی فوتبال حضور یابد.

بهترین گل زن تاریخ فوتبال ایران علی دایی با ۱۰۹ گل زده آقای گل فوتبال ملی جهان است. فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال زنده یاد ناصر حجازی را به عنوان دومین دروازه بان برتر قرن بیستم قاره آسیا معرفی کرده‌ است.

تاکنون در سال‌های ۱۹۹۶، ۱۹۹۹، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ چهار بازیکن ایرانی موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیا شده‌اند.خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی چهار بازیکنی هستند که بهترین بازیکن آسیا شده‌اند. سرمربی تیم ملی ایران در حال حاضر کارلوس کی روش می‌باشد. در آخرین رده‌بندی فیفا (دسامبر ۲۰۱۳) تیم ملی ایران در رتبه ۳۳ جهان و اول آسیا قرار دارد.

گزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنونگزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنونگزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنون گزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنون گزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنونگزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنون گزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنون گزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنون گزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنون گزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنون گزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنونگزارش تصویری از تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا تا کنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا