عمومی

معرفی کارت گرافیک RTX 3080

جزئیات معرفی کارت گرافیک  RTX 3080

حدود 4 ماه پیش مطالبی مبنی بر لو رفتن اطلاعاتی در مورد معرفی کارت گرافیک  RTX 3080در برخی از سایت ها و رسانه های دیگر پخش شد. این خبر و جزئیات آن باعث شگفتی بسیاری از افراد شد. چرا که تصاویر و اطلاعاتی که مبنی بر معرفی کارت گرافیک  RTX 3080 انتشار پیدا کرد، نشان از قدرت بالای این کارت گرافیک داشت. حتی برخی از کاربران توییتر با انتشار تصاویر دیاگرامی و برخی از مشخصات این کارت گرافیک سر و صدا به پا کردند. یکی از این تصاویر را در زیر می توانید مشاهده کنید.

در ادامه می خواهیم به معرفی کارت گرافیک  RTX 3080 و مشخصات آن بپردازیم. پس با ادامه ی مطالب همراه ما باشید.

معرفی کارت گرافیک  RTX 3080

اجازه دهید در شروع برای معرفی کارت گرافیک  RTX 3080 از معماری این کارت گرافیک آغاز کنیم. معماری کارت گرافیک  RTX 3080 به صورت Ampere GA103 بوده و لیتوگرافی این محصول برابر 7 نانومتر می باشد.

سازنده چیپ این کارت گرافیک TSMC و تعداد پردازنده جریانی این محصول برابر با 60 عدد می باشد.

هسته CUDA این کارت گرافیک 3840 بوده است و حافظه گرافیک آن چیزی حدود 10 یا 20 گیگابایت و رابط آن برابر با 320 بیت می باشد.

در ادامه معرفی کارت گرافیک  RTX 3080 می خواهیم در مورد فرکانس حافظه و پهنای باند حافظه این کارت گرافیک صحبت کنیم.

فرکانس حافظه ی کارت گرافیک  RTX 3080که در سال 2020 معرفی شد، حدودا برابر 16 گیگا بیت بر ثانیه بوده و پهنای باند حافظه آن برابر 640 گیگابایت بر ثانیه می باشد.


مقایسه ی مشخصات این محصول با محصولات مشابه پیشینش ما را به این نتیجه می رساند که ظهور این کارت گرافیک با این مشخصات خاص یک جهش و گام بزرگ در نسل کامپیوترهای خانگی می باشد. با وجود مشخصات و اطلاعاتی که در کارت گرافیک  RTX 3080 آورده شده است پیش بینی می شود که این محصول 50 درصد عملکرد بهتری نسبت به محصولات مشابه خود داشته باشد و این در حالی است که مصرف انرژی آن در مقایسه با سایر کارت های گرافیک هم نسل خود حدودا نصف باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا