عمومی

معرفی جاذبه های گردشگری شهرباکو

آشنایی با جاذبه های دیدنی باکو

امروزه بسیاری از افراد مایل هستند که از شهر باکو بازدید کنند که شرکت در تور باکو برای آنها بهترین انتخاب می باشد و مزیت های بسیار زیادی برای آنها دارد. از آنجایی که باکو یکی از شهرهای زیبا و جذاب به شمار می رود باید برای بازدید از تمامی مکان های آن با افرادی که تجربه زیادی در گردشگری دارند بهتر است سفر کنید، به همین دلیل تور برای شما بهترین انتخابی می باشد که می توانید داشته باشید. جاذبه های دیدنی در شهر باکو بسیار زیاد است و برخی از آنها که جذابیت زیادی دارد را در ادامه معرفی می کنیم.

معرفی جاذبه های دیدنی در تور باکو :

جاذبه های دیدنی باکو که هر ساله افراد زیادی برای بازدید از آنها به این شهر می آیند و از آنها بازدید می کنند عبارت می باشد از :

شهر قدیم باکو :

یکی از جاذبه های تور باکو که بدون شک باید از آن بازدید نمایید و بسیار زیبا می باشد شهر قدیم باکو است. این شهر از دیدنی ترین قسمت های باکو به شمار می رود که آثار تاریخی و باستانی بسیاری در آن جای گرفته است. اگر شما به شهر باکور رفته اید، بهتر است گشت و گذار خود در این شهر را دقیقا از این منطقه شروع کنید، چرا که زیبایی و جذابیت آن بسیار بیشتر از مناطق دیگر است، البته این جذابیت و زیبایی  برای کسانی که به آثار تاریخی علاقه دارند بیشتر است. کاروان سراهایی که در این شهر وجود دارد بسیار زیبا می باشد و بدون شک برای تمامی این افراد این شهر جذابیت دارد.

برج دختر :

به گزارش سفر باتو ، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی باکو که شما می توانید از آن در شهر قدیم باکو بازدید کنید، برج دختر می باشد. این برج ارتفاع 29 متر یدارد و قدمت آن بیشتر از هزار سال است. بر همین اساس باید بدانید زیبایی زیادی را در خود جای داده است. این برج از جمله نمادهای شهر باکو به شمار می رود و به عنوان سمبل این شهر از آن یاد می کنند و به آن احترام می گذارند. بسیاری از باستان شناسان بعد از اینکه تحقیقاتی روی این برج انجام دادند به این نتیجه رسیدند که ساخت و علت ساخت آن چندان مشخص نمی باشد، ما از این مسئله مطمئن شدند که این برج یکی از عبادتگاه های زرتشتی بوده و بعد از آن به عنوان یکی از برج های دیدبانی از آن استفاده می کردند، چرا که ارتفاع آن بسیار زیاد است. در داخل این برج پله های مارپیچ و زیبایی وجود دارد که شما با طی کردن آنها می توانید به بالای برج برسید.

قطار کابلی بابلی :

 این قطار یکی از جاذبه های باکو به شمار می رود که با کابل و تسمه کار می کند. از جمله مهمترین ویژگی که در این قطار وجود دارد این است که با کابل و تسمه حرکت می کند، با اینکه از این قطار در شهرهای دیگری هم وجود دارد ولی شما می توانید آن را در این شهر زیبا هم مشاهده کنید. این قطار در دوران شوروی افتتاح شد و از جمله اولین قطارهایی به شمار می رفت که در کشور آذربایجان حرکت می کند. اگر شما در سفر خود به باکو سوار این قطار شوید، بدون شک تجربه بسیار لذت بخشی خواهید داشت، چرا که می توانید از دیگر جاذبه های دیدنی باکو و تماشای آنها لذت ببرید. بدون شک شما زمانی که همراه با تور سوار این قطار شوید لذت بیشتری خواهید داشت.

خیابان نظامی :

بدون شک هر فرد ایرانی زمانی که به شهر باکو برود باید از این خیابان بازدید کند. این خیابان را به افتخار شاعرانی که ایرانی هستند نامگذاری کرده اند، و این موضوع برای ایرانیانی که نظامی گنجه یا را به خوبی می شناسند بسیار لذت بخش است که در آن خیابان قدم بزنند. معماری که در این خیابان وجود دارد بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد، به همین دلیل باید بدانید که سبک های زیبا و خاصی را در این خیابان مشاهده خواهید کرد.

مسجد تازه پیر :

از جمله دیگر دیدنی های شهر باکو که شما می توانید از آن بازدید کنید،مسجد تازه پیر می باشد. مناره های این مسجد طلایی می باشد و در سال 1924 آن را ساخته اند. بعد از اینکه این مسجد بنا شد، سه سال بعد از آن انقلاب اکتبر اتفاق افتاد که بر اثر همین مسئله این مسجد را به سینما تبدیل کردند و بعد از آن به انبار تبدیل شد. البته امروزه یک بار دیگر از آن به عنوان مسجد نام می برند، و شما اگر مایل باشید می توانید از این مسجد بازدید کنید. بسیاری از کسانی که به آثار باستانی علاقه زیادی دارند می توانند بازدید از مسجد را به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی شهر باکو انتخاب کنند و زمانی که همراه تور هستند به بازدید از این مسجد بروند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا