عمومی

جاذبه های گردشگری و رستورانهای وان

رستوران های اطراف دریاچه وان

در کشور ترکیه دریاچه بسیار زیبایی وجود دارد که نام آن دریاچه وان است و در استان وان قرار گرفته است. طبیعت دریاچه وان و مناظر اطراف آن، جزیره ها که نمای بسیار زیبایی را به این دریاچه داده‌اند و همچنین آثار باستانی بسیار زیبایی که در این منطقه وجود دارد سالانه هزاران گردشگر را به سوی خود جلب می کند.این دریاچه بسیار زیبا بزرگترین دریاچه کشور ترکیه می باشد.

شما می توانید با اقامت در اطراف دریاچه وان به دلیل آب و هوای پاک و تمیز و همچنین مناظر بسیار زیبایی که در اطراف این دریاچه وجود دارد یکی از لذت بخش ترین مسافرت های خود را داشته باشید و اقامت در کنار این دریاچه زیبا یکی از زیباترین بخش‌های مسافرت شما می شود به شرط آنکه حس آرامش و راحتی را در شما ایجاد کند و این مسئله به انتخاب درست محل اقامت شما بستگی دارد.

یکی از مسائل مهم در مسافرت های مختلف تهیه خوراکی و سیر کردن شکم است اما برای بعضی ها تنها سیر کردن شکم کافی نیست و آنها می خواهند ضمن اینکه غذای خوب و سالمی را نوش جان می کنند از غذا خوردن شان هم لذت ببرند و همچنین غذاهای گوناگون و خوراکیهای مخصوص اقوام و کشورهای مختلف را  امتحان کنند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا شما را با بعضی از این رستوران ها که در کنار دریاچه وان قرار گرفته‌اند آشنا کنیم.

 رستوران بزرگ دنیز

 در تور وان ارزان شاید بهترین مکانی که برای غذا خوردن مناسب باشد درست در کنار دریاچه است یک ساحل زیبا و قشنگ که میز و صندلی های پلاستیکی در آن گذاشته شده است می تواند جای بسیار دل انگیزی برای خوردن غذا و هم چنین لذت بردن از مناظر دریاچه باشد این رستوران نزدیک جزیره آکدامار است این رستوران یعنی همان غذاهایی که در این رستوران عرضه می شود شامل خوراکی های محلی مانند کباب های مختلف و ماهی قزل آلا که در همان محل سید و کباب شده است می شود این غذاها برای اینکه بیشتر حالت سنتی داشته باشد در ظروف سفالی به مشتریان عرضه می شود. شما حتی می توانید در ساحل نزدیک این رستوران آب تنی و شنا کنید و سپس با دوش هایی که در آنجا گذاشته شده است سر و تن تان را بشویید و پس از آن به این رستوران بیایید و از خوراکی‌ها و غذاهای این رستوران بخورید و لذت ببرید.

رستوران کاروانسرا

رستوران کاروانسرا برای کباب خورها جای بسیار مناسبی می باشد. این رستوران که در  مکانی تاریخی قرار گرفته است انواع مختلفی از کباب های معمولی را در منوی خود دارد برخی از آن کباب ها خاص و ویژه هستند مانند کاش آرلی سارما بیتی که از گوشت و پنیر در سس گوجه تهیه می شود. یکی از منحصر به فردترین کباب های دنیا به شمار می رود از این نوع کباب ها در این رستوران زیبا بسیار پیدا می شود این رستوران به این دلیل نام کاروانسرا را دارد که واقعاً در یک کاروانسرای قدیمی که شبیه یک قلعه است به نام قلعه کامحوریت قرار دارد. پلکان بسیار زیبای این رستوران نمای خاص و ویژه‌ای را به آن داده است.

رستوران بسی

 این رستوران با طراحی جدید خوراکیهای ویژه بسیار خوشمزه ای را در منوی خود دارد که می توان به کباب گوشت گوساله مرغ و ماهی قزل آلای کباب شده اشاره کرد. این غذاهای خوشمزه که در محیطی بهداشتی بسیار تمیز آماده می‌شود برای اینکه بیشتر حالت سنتی و مدرن را در هم ترکیب کرده باشند در ظرفهای سفالی عرضه می شود. طراحی رستوران بسی یکی از طراحی های بسیار خاص و ویژه است این رستوران نوین در محیطی خارج از خیابان های شلوغ شهر قرار دارد نور کم و دیوارهای به رنگ زرد چهره بسیار مدرنی بهین رستوران داده است شما در هنگام غذا خوردن می توانید به موسیقی کلاسیک هم گوش فرا دهید تا غذا بیشتر به شما بچسبد رستوران بسی دربالای یک مرکز خرید و در طبقه دوم قرار گرفته است.

ساچی بیاز

 این رستوران یکی از جدیدترین و امروز بهترین رستورانهای وان است. رستوران ساچی بیاز درباره ای تی بسیار شیک انواع مختلف کباب را عرضه می کند میزهای اتاق غذاخوری طبقه بالایی رستوران با پارچه های پیک پوشیده شده اند و صندلی هایی از چوب تیره دارند که این رنگ بندی و چیدمان می توانند در زمان غذا خوردن شمارا به راحتی آسایش خیال برساند غذا بهتر به شما بچسبد پیشخدمت های این رستوران بسیار شیک و رسمی لباس می پوشند شما می‌توانید کبابتان را با نان داغ و تازه نوش جان کنید و از سرویسی که در این رستوران به شما داده می شود لذت ببرید. همچنین در در طبقه پایین این رستوران یک شیرینی فروشی قرار دارد که انواع شیرینی ها داستانی ها و نوشیدنی های مورد علاقه تان را می توانید از آنجا تهیه کنید  و با یک تیر دو نشان را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا