عمومی

نحوه اجرای سازه ال اس اف در ساختمان

آشنایی با نحوه اجرا،مزایا و کاربردهای سازه ال اس اف درساختمان

سازه های ال اس اف یکی از سیستم های فولادی پیشرفته است که از آلیاژ فولاد درست شده است و دارای استحکام بالا در سازه های ساختمانی از جمله ساختمان های مسکونی ، تجاری و اداری و .. مورد استفاده قرار می گیرد .

کاربرد سازه های ال اس اف امروزه بیش تر در ساخت ساختمان های بزرگ می باشد و به دلیل استفاده از فناوری های مدرن در طراحی و ساخت آن مورد استقبال بسیاری از معماران و مهندسین ساختمانی قرارگرفته است .

سازه از پیش ساخته ال اس اف در زمینه ساخت و ساز توانسته است محبوبیت  فراوانی را کسب نماید و به تدریج محبوبیت و کاربرد آن در ساخت و ساز نیز افزایش پیدا خواهد کرد . سازه ال اس اف از روش های مدرن اجرای سازه است .

عامل اصلی و مهم در این سیستم مقاطع فولادی جدار نازک می باشد ، این مقاطع فلزی سرد نورد شده اند که به وسیله ورق های فولادی گالوانیزه نازکی ، شکل دهی می شوند. از کاربرد مهم این سازه های از پیش ساخته شده می توان به ساختمان های مسکونی ، ویلا ، هتل ، رستوران و ساختمان های اداری و صنعتی و .. اشاره کرد .

مزایای استفاده از سازه ال اس اف

سازه ال اس اف به دلیل وزن سبکی که دارد به راحتی قابل جا به جایی و نصب در مکان های مختلف می باشد زیرا دارای مقاطع فولادی بسیار سبک و نازک می باشد . وزن سبک سازه باعث می شود که سرعت ساخت و ساز ساختمان افزایش پیدا کند .سازه های از پیش ساخته ال اس اف دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی بوده و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و تغییرات مختلف دما و آب و هوایی دارند.

مقاطع و جداره سازه به راحتی با اتصالات پیچ و مهر قابل باز و بسته شدن می باشد . طراحی جداره سازه به گونه ای خواهد بود ، که به راحتی انواع مصالح ساختمانی چون سرامیک ، آجر و سنگ نما و .. را برای پوشش خارجی ساختمان استفاده کرد .

اجزای سازه به راحتی از هم جدا می شوند و این سادگی منجر می شود تا جداره ها به راحتی متصل و از هم جدا شوند .دیواره سازه ال اس اف با توجه به وزن سبکی که دارد اما از استحکام بالایی برخوردار بوده و دارای مقاومت بالا در برابر حوادث ناگهانی و طبیعی چون باد و زلزله و طوفان از خود نشان خواهد داد .

وزن سبک سازه سبب می شود که علاوه بر راحتی جا به جایی و نصب و اجرای آن می توان تعداد طبقات بیش تری را با سازه سبک و مقاوم ساخت . مصالحی که در سیستم سازه ال اس اف استفاده می شود را می توان به راحتی بازیافت کرد .

سازه ال اس اف ضایعات و دورریز بسیار کمی دارد به دلیل آن که از قبل در فضای کارگاهی با توجه به اندازه و طراحی اولیه ساختمان ساخته می شوند و به همین دلیل به آن ها سازه پیش ساخته گفته می شود . از قابلیت های دیگر سازه های ال اس اف اشغال فضای کمتر کارگاه و این امر موجب می شود فضای کارگاه کارآمدتر باشد .

سازه های از پیش ساخته شده ال اس اف علاوه بر صرفه جویی در هزینه متریال که مورد استفاده و توجه افراد قرار می گیرد ، کاهش هزینه در زمان اجرا و نصب را نیز به همراه خواهد داشت . در این شرایط می توانیم هزینه های کم شده را صرف خرید مصالح با کیفیت تر در زمان اجرا بکنیم .

سیستم مدرن ال اس اف با صرفه جویی هایی که به همراه دارد می تواند به موازات آن افزایش کیفیت مصالح ساختمانی را به همراه داشته باشد . آلیاژ مورد استفاده در این سازه ها علاوه بر استحکام ، مقاومت سازه را در برابر آتش سوزی و حوادت طبیعی چون زلزله و طوفان و .. افزایش دهد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سازه های ساختمانی می توانید با کارشناسان و مشاورین ساختمون در ارتباط باشید .

همانطور که قبلا بیان کردیم، سیستم های مدرن سازه ال اس اف سازگاری خوبی با محیط زیست دارند . زیرا ضایعات کمتری تولید کرده و هم چنین قابلیت بازیافت و استفاده مجدد خواهند داشت اما در مقابل در سازه های چوبی برای ساخت ساختمان نیاز به قطع تعداد فراوانی درخت می باشد و برخی از مصالح ساختمانی مورد استفاده نیز غیرقابل بازیافت هستند .

وب سایت ساختمون مرجع معرفی کالاهای و خدمات ساختمانی از قبیل  پرده زبرا، دوربین مدار بسته، کاغذ دیواری  و پنجره دو جداره، پنجره Upvc، درب اتوماتیک، درب ضد سرقت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا