عمومی

با جاذبه های گردشگری استانبول آشنا شوید

از برج زیبای گالاتا تا میدان هیپودروم  در دیدنی های سفر به  استانبول

برج زیبای گالاتا

بازدید از این برج زیبا در صدر لیست مکانهای دیدنی در این شهر قرار دارد . این بنای تاریخی و باشکوه دارای شصت و هفت متر ارتفاع و یادگاری به جا مانده از قرون وسطی است  . حین بالا رفتن از آن مناظر زیبا و باشکوهی از شهر استانبول پیش رویتان قرار خواهد گرفت است که میتوانید در رستورانهای داخل بنا غذا و یا نوشیدنی مورد علاقه تان را سفارش دهید و همزمان لذت بازدید از این چشم انداز را دو چندان نمایید . 

گفتنی است این برج در طی قرن‌ها دچار تغییرات گوناگونی شده و در گذشته ا به عنوان برج دیده بانی استفاده می‌شد.

کلیسای زیبا و تاریخی چورا استانبول (Chora Church)

با اینکه این بنای باشکوه در تور استانبول  تا حدودی از نگاه توریست‌ها دور مانده است، اما دارای دیدنی ها و جذابیت های بیشماری است . ساختما این کلیسا یادگاری از دوران بیزانس است که ارزش یک بار دیدن را دارد. موزاییک‌های با طرحهای شگفت آور و نقاشی های روی دیوار زندگی عیسی و مادرش مریم را به تصویر می‌کشاند.

قدمت این کلیسا به دوران کنستانتین برمی گردد، این کلیسا در ابتدا یک صومعه بود، چند قرن بعد به یک مسجد تبدیل شد، و در نهایت در سال ۱۹۴۸، به موزه ای با ارزش تبدیل گردید .

میدان هیپودروم یا میدان اسب دوانی استانبول (Hippodrome)

به گزارش سفر باتو ، ساخت این بنای باشکوه توسط سپتیموس سوروس در سال ۲۰۳ آغاز شد و در سال ۳۳۰ توسط کنستانتین کبیر تکمیل گردید . در دوران بیزانس این مکان محلی برای گذران اوقات فراقت سلاطین بوده و مسابقات ارابه رانی که بیشتر شبیه به مبارزه بود در همین مکان برگزار می شد.

امروزه تنها بخشی از دیواره های میدان اسب دوانی باقی مانده است.

در اطراف این میدان آثار تاریخی با ارزشی وجود دارد که هریک مربوط به دوران های مختلف از تاریخ است مثلا در قسمت شمالی این مکان چشمه ای وجود دارد که گفته می شود توسط امپراطور آلمان یعنی ویلیام دوم به سلطان عثمانی بخشیده  شد. در سمت جنوب آن نیز سه اثر باستانی دیگر وجود دارد که ابلیسک مصری با بیست متر ارتفاع، و ستونی ماری شکلی توسط کنستانتین از دلفی به این مکان آورده شد یکی از انهاست ؛ و دومی یک سنگ ابلیسک است که روکشی از برنز داشت و به وسیله سربازان جنگ صلیبی چهارم از این مکان به سرقت رفت.

موزه باستان شناسی استانبول (Istanbul Archaeological Museum)

اگر از علاقمندان به تاریخ و فرهنگ هستید موزه باستان شناسی با آثار ارزشمند تاریخی بسیار و در حدود یک میلیون شی نفیس  یکی از دیدنی های مورد علاقه شما خواهد بود . این موزه در حقیقت از سه موزه با عناوین مختلف تشکیل شده است: موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه کیوسک کاشی که هر کدام بسیار دیدنی و مهیج است .

گفتنی است این مجموعه در سال ۱۸۹۱ تأسیس شد، و اولین موزه در کشور ترکیه به حساب می آمد و قصر توپکاپی قرار داشت که سپس به این مکان منتقل گردید. . جالب است بدانید تابوت اسکندر کبیر در همین مکان قرار دارد.

کاخ باشکوه دلما بهچه (Dolmabahce Palace)

این کاخ زیبا و باشکوه یکی دیگر از دیدنی های منحصر بفرد در استانبول است که درست در امتداد تنگه بسفر قرار دارد . و به لحاظ وسعت و زیبایی آن را با کاخ ورسای هم مرتبه می دانند. این کاخ دلما شگفت انگیز مابین قرون چهاردهم تا نوزدهم  با چهارده تن ورق طلا ساخته شده است

معماری خیره کننده آن  آمیخته‌ای از سبک های سنتی عثمانی و اروپایی و نئوکلاسیک است.

کاخ دلما بهچه از سال ۱۸۵۶ تا ۱۹۲۴ مقر فرماندهی شش سلطان عثمانی بوده است. یکی از اشیاء گرانبها در این کاج بزرگترین لوستر کریستال بوهمیان جهان است ، که به عنوان هدیه‌ای از ملکه ویکتوریای انگلستان  در این جا نصب شده است .

مسجد با شکوه سلیمانیه (Suleymaniye Mosque)

بازدید از این بنای تاریخی و باشکوه و بازدید از فضای داخلی آن احساس آرامش بی نظیری را در قلبتان زنده خواهد نمود . مسجد سلیمانیه به دستور سلطان سلیمان از پادشاهان معروف عثمانی در سال ۱۵۵۰ میلادی بر روی تپه سوم استانبول بنا گردید .

مسجد سلیمانیه در طول تاریخ متحمل آسیب های جدی شد از جمله در طول جنگ جهانی اول، طی آتش سوزی قسمت هایی از آن ویران گردید اما در اواسط قرن بیستم مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

مسجد رستم پاشا (Rüstem Paşa Mosque)

مسجد زیبا و باشکوه رستم پاشا یکی از زیباترین مساجد استانبولو دیدنی های منحصربفرد در این شهر است .  اما در این مکان ، شاهد کاشی کاریهای زیبایی خواهید بود که با دست رنگ آمیزی شده است .

موزه هنر مدرن استانبول (Istanbul Museum of Modern Art)

موزه هنر مدرن یکی از مکانهای مورد علاقه هنر دوستان است که در آن مجموعه گسترده‌تری از هنر مدرن ترکی به نمایش گذارده شده است  . مکان این موزه درست در کنار تنگه بسفر قرار دارد که خود یک  امتیاز به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا