عمومی

دار فلفل چیست و چه خواصی دارد؟

در زندگی امروز ما که حتی برای درمان بیماری های بسیار جزئی نیز به پزشک مراجعه می کنیم اهمیت گیاه درمانی دو چندان شده است، یکی از پر خاصیت ترین گیاهان دارویی دار فلفل است.

خواص دار فلفل

درمان شب کوری و تقویت بینایی

افرادی که شب کوری دارند یا چشمانشان ضعیف شده است چنانچه کمی میوه فلفل را نرم ساییده و آن را به ترکیبات سرمه کندر، سرمه میخک و یا هر سرمه طبی دیگری اضافه نمایند و در چشم کشند و این عمل را مدتی ادامه دهند شب کوری و تاریکی چشمانشان بر طرف خواهد شد. همچنین خودن جگر کباب شده بز که چند دانه دار فلفل در آن گذاشته یا پودر فلفل روی آن پاشیده باشند مفید و موثر است.دارفلفل

رفع سردی و رطوبت معده

طبیعت دار فلفل گرم و خشک است، از این رو مصرف آن چه به صورت پودر و چه به صورت دم کرده آب آن به افرادی که دچار ضعف و رطوبت معده، بخاطر خوردن غذا های سرد و سنگین شده اند توصیه می شود.

درمان بی اشتهایی

استفاده از دم کرده دار فلفل به تنهایی یا همراه با گل بابونه داروی مفیدی جهت درمان بی اشتهایی به شمار می رود. همچنین خوردن 20 گرم پودر دار فلفل که با پودر بابونه و کمی عسل مخلوط شده باشد در روز در رفع بی اشتهایی نافع است.

تقویت قوای جنسی

20 گرم دار فلفل را  با 10 گرم خولنجان، 10 گرم زنجفیل، 10 گرم میوه زبان گنجشک و 10 گرم کندر مخلوط کرده،نرم ساییده و 200 گرم عسل را نیز به آن اضافه نموده و خوب به هم زده و خمیر حاصل را به شکل حبه هایی در آورده و روزی دو حبه میل کنید

تهیه پادزهر

استفاده از کمپرس و ضماد گیاه له شده دار فلفل یا جوشانده آن بر محل گزیدگی حشرات و جانوران گزنده به ویژه عقرب…

رفع بدبویی دهان

دار فلفل گیاهی گرم و بسیار معطر است، پودر دارفلفل را با کمی پودر میخک مخلوط کرده و مصرف کنید.دار فلفل

تسکین درد مفاصل

30 گرم دار فلفل را در یک لیتر آب بجوشانید، ابتدا محل درد را با آب صاف شده آن شستشو داده و خوب ماساژ دهید، سپس تفاله آن را بر محل درد گذاشته و به مدت چندین ساعت آن را با پارچه نخی نازک ببندید.

رفع نفخ شکم

جهت رفع نفخ شکم و ورم آن، 20 گرم دارفلفل را در یک لیتر آب بجوشانید و آب صاف شده آن را دو ساعت بعد از ناهار یا شام میل کنید

رفع بی حسی و فلج عضلات

مالیدن روغن دارفلفل به عضلات فلج و بی حس موجب بالا رفتن سرعت تحرک خون در این عضلات می شود

خواص طبی و مصارف دارویی روغن دار فلفل

مالیدن روغن دارفلفل به مفاصل موجب تسکین درد آن ها می گردد، مالیدن آن به عضلات بی حس و فلج موجب رفع سستی ، بی حسی و فلج عضلات می گردد. مالیدن آن به سر و پیشانی، سر دردی را که از باد سرد باشد برطرف می سازد و مالیدن آن به پهلو، درد کلیه و پهلو را که به علت سردی باشد از بین می برد.

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا