عمومی

فضای ابری چیست؟

امروز در این مقاله قصد داریم که در مورد فضای ابری صحبت کنیم و به شما کاربران توضیح دهیم که این فضا چیست و کاربردهای آن را به شما معرفی کنیم.

توضیحات کلی در مورد فضای ابری

همه ی ما کم و بیش توضیحاتی در مورد فضای ابری شنیده ایم و هر فردی پس زمینه ای از این فضا دارند. ما این فضا را به عنوان فضایی می شناسیم که در آن اطالاعات خود را ذخیره می کنیم. سرعت انتقال داده ها بین فضای ابری و سیستم کاربران کاملا متفاوت و خاص است. فضای ابری که در زمان اولیه بوجود آمدن آن با فضای ابری کنونی کاملا متفاوت است.

به طور کلی فضای ابری مجموعه ای از کامپیوترهای به هم متصل است که تلاش می کنند یک فضای بزرگ برای ذخیره اطلاعات کاربران ایجاد کند. کاربران می توانند از این سرویس از هر مکانی از آن استفاده کنند.

نکته جالب توجه در مورد فضاهای ابری این است که کاربران نیازی نیست که خود برنامه این فضا را در سیستم ها خود نصب کنند و با استفاده از اینترنت می توانند به آنها دسترسی داشته باشند.
دسته بندی فضای ابریفضای ابری

در کل ما چهار دسته فضای ابری داریم و این دسته ها عبارتند از :

– فضای ابری خصوصی

یک نهاد یا سازمان خصوصی می تواند به صورت اختصاصی از آن استفاده کند.

– فضای ابری همگانی

این فضای ابری را همگان می توانند استفاده کنند مثال در این زمینه فضای ابری DropBox است.

– فضای ابری هیبریدی

این فضا ترکیبی از فضای ابری خصوصی و همگانی است که کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

– فضای ابری اجتماعی

این رایانش ابري فقط در اختیار برخی از سازمان ها و شرکت های خاص است.
آینده سرویس های رایانش ابری

اگر به آینده ای سرویس های رایانش ابری کمی فکر کنیم متوجه می شویم که در آینده ما خیلی به این سرویس ها وابسته خواهیم بود و این موضوع هم به این دلیل است که همه ما نیاز به فضای تمام نشدنی داریم که اطلاعات خود را ذخیره و بعد ها از آن استفاده کنیم.فضای ابری

سرویس های ارائه کننده فضای ابری
1- OneDrive

اسم سابق این فضای ابري SkyDrive بود که توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی می شود. این سرویس با تمام سیستم های عامل شرکت مایکروسافت تطابق دارد و کاربران به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. باید این موضوع را اشاره کنیم برنامه ی OneDrive نسخه ای برای دیگر سیستم های عامل هم ساخته است ولی این موضوع کاملا بدیهی است ، برنامه ای که برای شرکت مایکروسافت است ، فقط برای شرکت مایکروسافت طراحی شده و کارایی بهتری دارد.
2Google Drive

همونطور که از آن این سرویس مشخص است ، این فضای ابري متعلق به گوگل بوده و شرکت گوگل از آن پشتیبانی می کند.

3- Dropbox

این سرویس از سرویس های پرطرفدار فضای آنلاین بوده که نصب و استفاده از آن کاملا آسان و راحت است. تمام امکانات لازم برای کاربران در این سرویس برای آنها فراهم شده و آنها می توانند با استفاده از هر دستگاهی از این سرویس استفاده کنند.

در ادامه قصد داریم که به معرفی دو سرویس فضای ابری پرطرفدار ایران اشاره کنیم که کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است :
1– بکتوری

این سرویس چندین سال است که در ایران فعالیت می کند و سعی کرده زیرساخت های با کیفیتی را برای کاربران خود فراهم کند. از شرکت هایی که با بکتوری فعالیت می کنند می توانند به برنامه تلوبیون و تپسل اشاره کنیم. از نکات جالب این سرویس فضای ابری می توانیم به دو ماه اشتراک مجانی این سرویس اشاره کنیم که برای کاربران فراهم شده است تا بتوانند بیشتر با این سرویس آشنا شوند.
2- آروان کلود

شرکت ابر آروان یکی از شرکت های فعال در زمینه فضای ابري است که مهم ترین بخش فعالیت آن در زمینه شبکه توزیع محتوا یا CDN است. این سرویس محتوای آنلاین را برای کاربران در سرتاسر جهان فراهم می سازد. این شرکت با شرکت های بزرگی مانند دیجی کالا ، بامیلو و دیوار و …. همکاری می کند. سرویس های مقرون به صرفه این شرکت می تواند نگاه خیلی از کاربران را به خود جلب کند.

در نهایت این موضوع را اشاره کنیم که انتخاب هر یک از این سرویس ها با شما است و پس از بررسی هر یک می توانید به یک جمع بندی مناسب برسید.

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا