عمومی

انواع پوست و راه های مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

می خواهید هرچه سریع تر جذاب و خوش چهره به نظر برسید؟ پس به مراقبت از پوست خود بپردازید.برای داشتن پوستی شفاف و پر طراوت  باید از محصولات بهداشتی استفاده کنید که مناسب پوست شماست.

پس باید بدانید پوستتان از چه نوعی است، اغلب ما زندگی خود را با پوستی طبیعی آغاز می کنیم، اما به مرور زمان آب و هوا،تغذیه،هرمون ها و سایر عوامل موجب تغییر پوست خواهند شد. به طور کلی سه نوع پوست وجود دارد،خشک،چرب،ترکیبیمراقبت از پوست

انواع پوست:

پوست خشک

پوست خشک ظاهری خوب با منافذ ریز دارد.کسانی که پوست خشک دارند اغلب در پوست خشک دارند اغلب در پوست خود احساس کشیدگی می کنند و پوستتان برای چروک مستعد است. اگر پوست شما  خشک است آن را از عوامل آسیب زای آب و هوا به ویژه باد های تند محافظت کنید.

هیچ گاه پوست خود را با صابون پاک نکنید،برای پوست های خشک کافی است که هر روز صبح  برای پاک کردن چربی های اضافی مقداری آب به روی چهره بپاشید. از تونر های حاوی الکل استفاده نکنید. بهترین تونر برای پوست های خشک فرآورد های حاصل از گیاه هاماملیس است. اغلب برای مرطوب ساختن پوست از یک مرطوب کننده ی غلیظ بهره گیرید و شب ها برای پاک ساختن پوست و برداشتن مواد آرایشی از روی چهره با پنبه مخصوص آرایش مقداری کلدکرم ملایم به روی پوست بمالید

پوست چرب

در پوست چرب منافذ پوست بزرگ و قابل  مشاهده اند، بیشترین میزان چربی در مناطقی چون بینی، پیشانی و چانه متمرکز شده است. این نوع پوست  مستعد لک و جوش سر سیاه است. اگرچه پاک کردن چربی های اضافی با مواد پاک کننده ی قوی و خشن منطقی به نظر می رسد اما این کار چربی پوست را بیشتر می سازد. برای پوست چرب هیچ پاک کننده ای بهتر از شیر خشک با آب نیست.

این محلول دارای اسید لاکتیک است، آب انواع لیمو نیز بهترین تونر برای پوست چرب می باشد و PH پوست را در حد تعادل نگه می دارد. همواره برنامه مراقبت از پوست  خود را با یک مرطوب کننده ی بدون روغن به پایان ببرید.

اگرچه استفاده از مرطوب کننده برای پوست چرب ضروری به نظر نمی رسد اما حتی اگر پوست بسیار چربی نیز دارید باید همواره از مرطوب کننده های دور چشم استفاده کنید،بهتر است به جای کرم از ژل دور چشم استفاده کنید.راه های مراقبت از پوست

پوست ترکیبی

در چنین پوست های دو نوع قبلی در چهره دیده می شوند، اغلب نقاط چرب پوست به شکل طرحی شبیه به T (پیشانی،بینی،چانه) بر روی چهره وجود دارند و باقی نقاط خشک اند. اگر دارای پوست ترکیبی هستید به خاطر داشته باشید که هیچ گاه برای پاک کردن چربی پوست خود از مواد بهداشتی قوی استفاده نکنید و مراقبت از قسمت های خشک پوست را از نظر دور ندارید.

برای پاک ساختن پوست، از محلول شیر خشک در آب استفاده کنید، آب لیمو را به عنوان تونر به روی طرح T بر روی چهره تان بمالید و در مناطق خشک نیز از مرطوب کننده بهره ببرید

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا