عمومی

روش های مختلف درمان آکنه

درمان آکنه :

اصولا درمان هر بیماری بر دو پایه استوار است. اول خود بیمار دوم پزشک و دارو و درمان، بنابرلین برای درمان آکنه ابتدا باید از خودتان شروع کنید.

به هیچ وجه در صدد کندن فشار دادن جوش ها و خراشیدن صورتتان نباشید.

نباید تمام فکر شما روی صورتتان متمرکز باشد چرا که نگرانی بیش از حد و فشار روانی خود بر شدت ضایعات می افزاید.بنابراین باید از اختلالات هیجانی که سبب بدتر یا پیچیدع تر کردن ضایعات میشود پرهیز کنید .

شست و شوی جوش ها در طول روز با اب و صابون و خشک کردن انها مفید است.

برای خشک کردت صورت نباید حوله را بر روی آن بکشید بلکه فقط چند بار اب روی جوش ها را بگیرید.

صابون مورد استفاده می تواند صابون معمولی یا صابون نوتروژن باشد.

برای ضدعفونی کردن جوش ها می توانید از محلول های ضد باکتری نظیر الکل استفاده کنید.

همانطور که ذکر شد از سرخ کردن غذا و کار کردن در اشپزخانه گرم و قرار گرفتن در فضای بخار دار و محیط های چرب و نه چندان تمیز نظیر تعمیرگاه ها اجتناب کنید.

درمان آکنه

تراشیدن ریش اشتباه کرد و باعث تشدید ضایعات اکنه میشود .بنابراین گذاشتن ریش هیچ اشکالی ندارد در صورت شدید بودن ضایعات حتی الامکان به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه شود.در این گونه موارد معمولا انتی بیوتیک هایی نظیر تتراسایکلین و اریترومایسین تجویز میگردد از انجا که به دستور پزشکان متخصص مصرف تتراسایکلین در بین جوانان مبتلا به اکنه بسیار شایع است. جالب است که نظر شما را به این نکته مهم جلب کنیم که تتراسایکلین باید نیم ساعت قبل غذا و با معده خالی مصرف گردد و به هیچ وجه همراه با آن نباید شیر مصرف کنید.زیرا شیر در جذب این انتی بیوتیک تاثیر میگذارد .به دلیل اینکه انتی بیوتیک ها سبب کاهش باکتری های روی جوش ها میشود و از طرفی باعث التهاب میشود به همین جهت در اکنه مصرف میگردد.

داروهای متداول دیگر در این زمینه عبارت است از پماد اکنیل و اسید رتینوئیک.تماس ساده با نور خورشید نیز در بهبودی اکنه بی تاثیر نیست. تجویز هورمون های زنانه فقط در جنس مونث و ان هم با دستور پزشک متخصص در خیلی موارد سبب بهبود اکنه میشود اگر هیچ یک از روش های فوق موثر نبود درمان آکنه با اشعه ایکس صورت میگیرد که این اشعه از طریق متوقف کردن فعالیت غدد سباسه در طی حدود 9ماه سبب بهبود اکنه میشود.

ضایعات پوستی بر حسب افزایش شدت عبارت است از :

  1. کومدون
  2. پوستول
  3. پایول
  4. ندول های ملتهب
  5. کیست های عفونی

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا