عمومی

آبشار نوژیان استان لرستان ،آنجل ایران

آبشار نوژیان

آبشار نوژیان با 98 متر ارتفاع بلند ترین آبشار ایران است که به آنجل ایران معروف شده است،جنگل های اطراف این آبشار انبوه ترین جنگل های بلوط در دنیا می باشد.آب آبشار از چشمه های بالادست تامین می شود و در فصل بهار پر آب تر است و هرچه به اواخر تابستان نزدیک شویم آب آبشار کمتر می شود.

آبشار نوژیان
در سمت راست این آبشار شگفت انگیز و دیدنی رودخانه کوچکی وجود دارد که آب آن از چشمه های متعدد که فاصله بسیار کوتاهی تا آبشار دارند، تامین می گردد. آب این آبشار، رودخانه کوچکی را تشکیل می دهد که پس از سیراب کردن نواحی پایین دست، نهایتاً به رودخانه سزار می ریزد.

آبشار نوژیان
خنک بودن آب این رود خانه سبب شده است که محل مناسبی برای پرورش ماهی های سردابی مانند قزل آلا باشد از همین رو در همین منطقه حوضچه های پرورش ماهی زیادی وجود دارد.
آبشار نوژیان چهل و ششمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت

آبشار نوژِان
گردشگاه جنگلی نوژیان بالای كوه تاف قرار دارد. در كوه تاف انواع گیاهان دارویی می رویند و طبیعت و آبشار زیبای آن شگفت انگیز و دیدنی است. بسیاری از مردم برای تماشای این آبشار زیبا و همچنین برای جمع آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می آیند و اوقات فراغت خود را در آنجا می گذرانند.

آبشار نوژِان
نکات قابل توجه قبل از سفر
مسیر آبشار نوژیان فاقد علائم راهنمایی و گاردریل می باشد و پیچ های تند دارد،تا حد امکان در روشنایی و نور طبیعی و با صبر و حوصله مسیر را طی کنید.
این منطقه گردشگری فاقد هرگونه امکانات رفاهی مانند فرورشگاه،رستوران و … است،جهت سفر آبشار نوژیان تمام لوازم مورد نیاز و مواد خوراکی همراه خود داشته باشید.
سرچشمه آبشار نوژیان چشمه های گوارا و آبی خنک بالا دست می باشد و مانند اکثر چشمه ها قابل شرب است اما جهت رعایت اصول بهداشتی همراه خود آب آشامیدنی داشته باشید.
این آبشار با نزدیک ترین پمپ بنزین حدود 40 کیلومتر فاصله دارد،قبل از شروع سفر خود نسبت به کافی بودن بنزین اقدام کنید.
در صورتی که قصد اتراق شبانه را دارید به سبب وجود حیوانات وحشی در این منطقه
حتما مسائل ایمنی را رعایت کنید.
آیا شما تا به حال به آبشار نوژیان سفر کرده‌اید یا قصد سفر به آن را دارید؟ تجربیات و نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

روستای نوژیانآبشار نوژیان آبشار نوژیان

اطلاعات لازم:

ارتفاع آبشار:98 متر
طول تاج آبشار: 5 متر
فاصله از خرم آباد: 41 کیلومتر
نوع جاده: آسفالت- خاکی (11 کیلومتر)

آبشار نوژیان
مسیر دسترسی: بعد از پلیس راه خرم آباد بروجرد،در 14 کیلومتری جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب بروید، به یک سه راهی خواهید رسید که تابلوی راهنمای آبشار نوژیان در سمت مقابل جاده نصب شده است. که برای رسیدن به آبشاراز همین جاده استفاده میشود پس طی مسافتی به یک سه راهی میرسید که اگر به سمت مشرق ( دست چپ ) بپیچید به آبشار نوژیان میرسید و اگر بسمت مغرب ( دست راست )بپیچید به آبشار زیبای وارک میرسید
بهترین فصل بازدید: تابستان و بهار
نام محلی: نوژیان

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا