عمومی

پـــنـج دلــیـل خشک شدن پوست لب ها

پنج خشک شدن پوست لب ها:

خشک شدن پوست لب ها و پوسته پوسته شدن آن ها دلایل متفاوتی دارد، علاوه بر دلایلی که در این مقاله ذکر کرده ایم یکی از مهمترین دلایل خشک شدن لب ها، ابتلا به خشکی لب مزمن است که بهتر از قبل از انجام درمان های خانگی به دکتر مراجعه کنید

 خشک شدن پوست لب ها

1-کم آبی بدن: آب مورد نیاز بدن برای یک انسان روزانه هشت الی دوازده لیوان است و برای ورزشکاران و بیماران دیابتی این آمار بیشتر است، در صورت مصرف کم آب در طول روز به جز عوارض معمول، به خشکی لب و دهان مواجه  می شوید.

 

2-عفونت قارچی: خشکی و ترک خودرگی لب (گوشه های دهان) می تواند دلیل عفونت قارچی داشته باشد که در اثر گرما، رطوبت و بزاغ دهان به وجود می آید

 

3- کمبود ویتامین B2 :ویتامین B2 برای  افزایش متابولیسم چربی ها و فعالیت سلول ها ضروری است، یکی از دلایل ترک خوردن لب ها می تواند ناشی از کمبود این ویتامین باشد که با مصرف غذا های حاوی ویتامین B2  مانند تخم مرغ و گوشت این ویتامین را جذب کرد.

 

4-نور خورشید: نور خورشید یکی از مهمترین دلایل خشکی لب هاست که بر خلاف تصور عموم نور خورشید در فصل زمستان تاثیر بیشتری بر روی خشکی پوست لب دارد.

 

5- عوارض جانبی دارو: اگر از دارو جهت درمان کم‌کاری تیروئید، آکنه یا فشار‌خون دارو مصرف می‌کنید، ممکن است واکنش آلرژیک نسبت به این داروها داشته باشید که باعث می‌شود لب‌تان خشک و متورم شود. اگر فکر می‌کنید دلیل خشکی لب‌‌تان این داروها هستند، با پزشک خود مشورت کنید.

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.

چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا