عمومی

پنج دلیل ریزش مو در بانوان

دلیل ریزش مو

اختلالات هورمونی: یکی از پنج دلیل ریزش مو در خانم ها می باشند.

یکی از مهمترین علل اختلالات هورمونی بیماری های غده تیرویید می باشد که منجر به کم کاری و یا پرکاری این غده و کاهش یا افزایش هورمون تیرویید می گردد.

شاید شما هم نام سندرم تخمدان پلى کیستیک را شنیده باشید. در این بیماری سطح هورمونهای مردانه در خانمها افزایش می یابد.

اگر چه اغلب افراد مبتلا به این بیماری با افزایش مو در صورت و سایر نقاط بدن مواجه می شوند، اما موی سر در این بیماری بسیار نازک می گردد.

اگر چه بسیاری از خانم ها در دوران بارداری خود موهایی پر پشت تر را تجربه می کنند اما باید گفت پس از تولد نوزاد به دلیل بازگشت سطح هورمون ها به دوران قبل از بارداری موها هم به شکل دوران قبل از بارداری بر خواهند گشت.

کاهش مقدار استروژن: تقریبا بیشتر زنان ریزش مو را بعد از دوران یائسگی تجربه می کنند، علت این موضوع کاهش ترشج مقدار استروژن در بدن است

دلیل ریزش مو

داروها: خیلی از داروها منجر به ریزش مو می شود . بنابر این اگر این مسئله برای شما نگران کننده است بهتر است با پزشک خود در مورد مصرف داروهای جایگزین مشورت کنید.

برخی داروها مثل داروهای مورد استفاده در درمان بدخیمی ها شیمی درمانی و حتی داروهای رقیق کننده خون که در فشار خون یا بیماری های قلبی مورد استفاده قرار می گیرند نیز از علل ریزش مو در خانم ها هستند.

قرص های ضدبارداری: بر خلاف باور عمومی نه تنها باعث افزایش رشد موها نمی شوند بلکه ریزش مو را نیز به همراه خواهند داشت. این موضوع خصوصا در افرادی که دارای سابقه فامیلی ریزش مو هستند باید جدیتر تلقی گردد.

کمبود آهن: فقر آهن یکی از دلایلی است که می تواند منجر به ریزش مو شود. مصرف قرص آهن می تواند این کمبود را رفع کند ولی بهتر از از مصرف خودسرانه جلوگیری شود و با پزشک مشورت کنید، مصرف بیش از حد آهن نیز برای بدن مضر می باشد

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.

چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا