عمومی

جلوگیری از شکننده شدن موها در تابستان

علت شکننده شدن موها

بسیاری از کارها (مثل شنا کردن) که روزهای گرم تابستان را تبدیل به اوقاتی خوش می کند برابر است با شکسته شدن مو! جالب است نه؟ خیلی از تابستان ها تنها به ضد آفتاب اکتفا می کنیم اما حواسمان نیست که موها نیز در خطر هستند. برای جلوگیری از شکننده شدن موها از این استراتژی ها استفاده کنید تا در طول این فصل موها در بهترین حالت خود باقی بماند.

روش‌هایی برای جلوگیری از شکننده شدن موها در تابستان

مقدار کف را کم کنید

نور خورشید باعث می شود موها شکننده شوند، پس هر روز شامپو زدن به موها می تواند وضع را بدتر کند. نونزیو ساویانو، طراح مو در نیویورک می گوید: یک یا دو روز به موها شامپو نزنید تا استراحت کنند. زمانی هم که به مو شامپو می زنید زیاد این کار را نکنید چون شامپو می تواند روغن طبیعی موها را بشوید. قبل از شستشو از میانه تا انتهای مو را نرم کننده بزنید ( قسمت های بلند مو خشک ترین نقاط هستند ). سپس ریشه موها را به تنهایی بشویید. اجازه دهید کف خودش آرام به پایین موها برود سپس موها را آب بکشید.

رطوبت را بالا ببرید

موهای خشک عاشق رطوبت هستند. بعد از هر بار شامپو زدن نرم کننده استفاده کنید، به دنبال نرم کننده ای باشید که حاوی مواد مرطوب کننده باشد (کره درخت روغن قلم، ویتامین E و غیره ). هر دو هفته موها را در حالی که نرم کننده زده اید شانه بکشید. این کار درست مانند کاردک کشیدن است چاله هایی که در طول کوتیکول ها وجود دارد را پر می کند تا موها تقویت شوند. بعد از این کار موهای خود را عقب ببندید و اجازه دهید نرم کننده 20 دقیقه روی موها بماند.

آخر موها را ترمیم کنید

موخوره دارید؟ مقداری از انتهای موها را کوتاه کنید و برای جلوگیری از شکستگی مجدد به آن روغن أرجا بزنید. جنی چو، طراح مو در لس آنجلس می گوید انتهای موها بیش از هر جای دیگر از درمان با روغن سود می برد چون پر منفذ است. روغن را دو تا پنج سانت با فاصله از کف سر به موها بمالید. سعی کنید هر هشت هفته مقداری از انتهای موها را بچینید. هر چقدر انتهای موها سالم تر باشد رطوبت را نیز بهتر جذب می کند.

a;kk
به موها نیز ضد آفتاب بزنید

بله ضد آفتاب زدن به موها مجاز است. ضد آفتاب از نفوذ اشعه های خورشید به داخل مو و شکستن مولکول های رنگدانه جلوگیری می کند. می توانید دو قاشق ضد آفتاب را داخل یک بطری با یک فنجان آب مخلوط کنید و به موها بمالید.

موها را براق کنید

برای زنده کردن تارهای موی بی رنگ شده در میان دیگر موها، هر چهار هفته در خانه به موی خود براق کننده بزنید. براق کننده های حاوی فرمول بی رنگ باعث درخشش مو می شوند در حالی که فرمول های حاوی رنگ باعث برگشتن رنگ آن قسمت مو می شود. این براق کننده ها دور کوتیکول مو می ایستند و باعث صافی و محافظت از مو می شوند.

موها را لایه لایه کنید

میدانید وقتی موهای فر را صاف می کنید چه اتفاقی می افتد؟ پایین موها پر و زشت می شود. لایه دادن به مو باعث میشود وزن توضیع شود و بافت و ریختن مو بهتر بشود. از کوتاه کردن مو با تیغ بپرهیزید، اگر از تیغ درست استفاده نشود ممکن است پایین موها خرد شود و جلوه ی آن خراب شود.

همه چیز را صاف کنید

موهای فرفری نیاز به مرطوب کننده دارند – بسیار زیاد – تا صاف بایستند.

ترفند: پس از شامپو از کرم سیلیکون استفاده کنید.

این کرم کمک می کند رطوبت خوب مو حفظ شود و رطوبت بر خارج شود. می توانید از ترکیب کرم استایلینگ و سرم صاف کننده نیز استفاده کنید. اولی موها را نگه می دارد و دومی کمک می کند با رطوبت موجود در هوا که موجب فرفری شدن موها می شود مبارزه کنید.

برای جلوگیری از شکننده شدن موها کمی شکیبا باشید

اگر از سشوار استفاده می کنید قبل از اینکه دکمه خاموشی اش را فشار دهید مطمئن شوید که تمام موها خشک شده اند. اگر حتی مقدار کمی موها مرطوب باشد دیگر صاف نمی ایستند. با تکان دادن سر خود و آرام شانه زدن آن با انگشتان دست یا شانه ی دندانه دار پهن از بهم ریختن آن در طول روز جلوگیری کنید.

سبکش کنید

از آنجا که موهای بلند و باریک به دلیل رطوبت و عرق کردن به سادگی کثیف می شوند،برای جلوگیری از شکننده شدن موها باید طوری آنها را تمیز کرد که زیاد سنگین نشوند. شستشو را با یک شامپو حجم دهنده و یک نرم کننده شروع کنید ( این موارد طراحی شده اند تا سبک باشند ). نرم کننده را با مقداری آب رقیق کنید و یا می توانید مقدار کمی از آن را ساتفاده کنید. هرگز نرم کننده را به ریشه های مو نزنید، به موها مانند یک بوم نقاشی نگاه کنید و جاهایی را که می خواهید را فقط رنگ ( نرم کننده ) بزنید. سپس موها را کاملا آب بکشید.

منبع:وب‌سایت دکتر کرمانی

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.

چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا