عمومی

ارزانترین کشورهای جهان برای زندگی کدامند؟

معرفی ارزانترین کشورهای جهان

زندگی راحت و کم هزینه جزو آرزوهای هر فردی می تواند باشد اگر به دنبال کشوری مقرون به صرفه از لحاظ هزینه های زندگی هستید می توانید از میان ارزانترین کشورهای جهان که در فهرست زیر به آن اشاره شده است گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای همه ی ما پیش آمده که روزی خسته کننده داشته باشیم وکمی از زندگی در شهر یا کشوری که در آن زندگی می کنیم دلزده شویم. با خود فکر کنیم که ای کاش سرنوشت به ما کمی آسان تر می گرفت، ای کاش کمی هزینه ها کمتر بود و می توانستیم ساعات بیشتری برای دل خودمان شادی و زندگی کنیم.

در این مطلب می خواهیم ارزانترین کشورهای جهان را به شما معرفی کنیم کشور های که زندگی در آن ها به نسبت دیگر مناطق دنیا ارزان تر است و می توانید با سرمایه ی معمولی خود در این کشورها زندگی ارزان تری را تجربه کنید.
توجه داشته باشید که این ارزانی ها در بسیاری از این سرزمین ها بی دلیل نیست و ساکنان برخی از آن ها با مشکلاتی چون کمبود امنیت یا امکانات دست و پنجه نرم می کنند، قصد ما تنها معرفی این مناطق، افزایش اطلاعات عمومی است. نکته ی آخر این که کشورها را از گران به ارزان مرتب کرده ایم تا نهایتا به ارزان ترین کشور برای زندگی برسیم.ارزانترین کشورهای جهان

مکزیک

رتبه دهم ارزانترین کشورهای جهان کشور مکزیک از جنوبی ترین کشورهای آمریکای شمالی است که اغلب نام آن را شنیده ایم اما به عنوان کشوری ارزان برای زندگی به آن فکر نکرده ایم. اکثرا مکزیک را با استعمال مواد مخدر، استفاده از اسلحه یا مقصدی جالب برای ماه عسل می شناسیم اما جدا از این مسائل مکزیک دارای مردمانی با آداب و رسوم و عقاید جالبی است و می تواند مکان خوبی برای سفر باشد.
اما به دلیل کمبودن امنیت در آن و نوع زندگی خاص اهالیش کمتر کسی به فکر زندگی در مکزیک می افتد. اما باید بدانید که این کشور به نسبت دیگر مکان های آمریکا بسیار ارزان است برای مثال شما می توانید با پرداخت ​​480 دلار ( حدود یک میلیون و 900 هزار تومان) در ماه یک آپارتمان 3 خوابه در نزدیکی مرکز شهر اجاره کنید.

زندگی در مکزیک تقریبا 60 درصد از زندگی در ایالت متحده ارزان تر است و حمل و نقل نیز هزینه ی پایینی دارد و شما با کمتر از 40 سنت ( کمتر از یک دلار و حدود 2 هزار تومان) می توانید به این سو و آن سوی مکزیک بروید. اگر بخواهید از لحاظ قدرت خرید هم این منطقه را بررسی کنید قدرت خرید مردم متوسط است و آن ها نه فقیرند و نه ثروتمند. شما با گرفتن یک دستمزد معمولی می توانید به راحتی در مکزیک گذران عمر کنید.

تونس

با کمی بررسی متوجه خواهید شد که تونس مانند نگینی درخشان در آفریقاست. خیلی ها عقیده دارند که تونس آب و هوای خوبی برای زندگی ندارد و بیابان هایش، زیستن در آن را دشوار می کند. حتی می گویند حدود 10 میلیون خانه در تونس وجود دارد اما با این حال به دلیل شرایط طبیعی خاصش علاقمندان خاص خود را دارد.
نام تونس از زمانی روی زبان ها افتاد که از آن در فیلم جنگ ستارگان استفاده کردند و خانه های معمولی مردم را به مانند خانه های ماورا الطبیعه نشان دادند. با همه ی این تفاصیل زندگی در تونس هزینه ی چندانی ندارد مثلا اجاره ی یک خانه ی خوب و یکخوابه در مرکز شهر ماهانه حدودا 160 دلار (640 هزار تومان) هزینه در بر دارد.

حدودا از سال 2011 میلادی تونس با تنش های سیاسی رو به رو شده و همین موضوع نیز از محبوبیت آن باز هم کم کرده است. تا به حال چند گردشگر خارجی در تونس با حمله های تروریستی و بمب گذاری ها کشته شده اند بنابراین اگر این کشور را برای سفر و زندگی انتخاب می کنید حسابی وضعیت امنیت را در نظر داشته باشید.

جمهوری مولداوی

افراد کمی به سرعت می توانند موقعیت مولداوی را روی نقشه نشان دهند زیرا این کشور بر خلاف اکثر سرزمین های اروپایی شهرت خاصی ندارد. مولداری با اوکراین و رومانی همسایه است و به نسبت دیگر کشورهای این قاره هزینه ی زندگی در آن بسیار پایین می باشد.
این کشور با روسیه همیشه در جنگ و جدال بوده و به همین دلیل امنیت در آن وضعیت خوبی ندارد و از نظر اقتصادی هم فقیرترین کشور اروپایی می باشد. باید در نظر داشته باشید که در مولداوی زمستان هم به شدت سرد است و همین دلیل برای عدم علاقه ی مردم به زندگی در آن می باشد.

اما آمارها نشان می دهند که زندگی در کشوری که رتبه هفتم ارزانترین کشورهای جهان را داراست به نسبت ایالات متحده 62 درصد ارزان تر است و بیشتر مردم آن با تهیه ی انواع نوشیدنی امرار معاش می کنند و سطح رفاه آن ها در وضعیت خوبی به سر نمی برد.

ارزانترین کشورهای جهان

نپال

نپال کشوری کوهستانی است که بلندترین قله ی دنیا یعنی اورست در آن قرار دارد به همین دلیل بسیاری از مناطق این سرزمین آب و هوای سرد و یخ زده دارند اما با این حال باز هم دیدنی و جالب است زیرا معابد کهن و روستاهای کوهستانی زیادی دارد که می تواند برای بازدید اماکنی بکر باشند.
شاید به طور کلی که به نپال نگاه کنید به نظر آید که هزینه ی زندگی در آن از مکزیک گران تر است اما به این دلیل نپال در رتبه ی هفتم قرار گرفته که برخی از شهرستان های آن از همه ی شهرهای مکزیک ارزان تر هستند. حتی کاتماندو که بزرگترین شهر و پایتخت این سرزمین می باشد از بسیاری از شهرهای مکزیک ارزان تر است.

در سال 2015 میلادی زلزله ی هولناکی در نپال رخ داد که طی آن 10000 نفر جان باختند و همین موضوع ضربه ی شدیدی به این کشور وارد کرد و علاقه ی مهاجران را نیز برای زندگی در این سرزمین کم نمود. خسارات این زلزله تا اندازه ای بود که هنوز هم بازسازی ها و جبران خسارات ادامه دارد.

سوریه

شاید این روزها سوریه را تنها به دلیل جنگ ها و درگیری هایی که در آن وجود دارد بشناسید اما این موضوع چیزی از ارزان بودن سوریه برای زندگی کم نمی کند. سوریه در گذشته از زیباترین مناطق دنیا بود که امروزه با خاک و خون در آمیخته است.

زندگی در سوریه حدود 63 درصد از ایالات متحده ی آمریکا ارزان تر می باشد. مطمئنا ارزانی در سوریه به دلیل جنگ و ناامنی و عدم رفاه است زیرا همانطور که می دانید این سرزمین از سال 2011 میلادی درگیر جنگ داخلی شده و برای زندگی جای مناسبی نیست. در سال 2011 حدود 250000 نفر در سوریه کشته شدند و بیش از 4 میلیون بی خانمان گشتند.
در سوریه حدود 100 گروه شورشی وجود دارد و از این بابت برای زندگی جای امنی به نظر نمی رسد. متاسفانه سوریه این روزها نه تنها در حال پیشرفت نیست بلکه با سرعت زیادی رو به عقب می رود و سال ها طول خواهد کشید که حتی پس از جنگ به دوران اوج خود بازگردد.

آذربایجان

شاید انتظار نداشتید که کشوری که هم از نظر منابع نفتی و هم صنعت گردشگری وضعیت خوبی دارد در لیست ارزانترین کشورهای جهان قرار داشته باشد اما این موضوع حقیقت دارد و زندگی در آذربایجان هم ارزان است.

زندگی در شهرهای اصلی این کشور مثل باکو نسبتا گران تر است و به نوعی مانند لندن در انگلستان می باشد اما بسیاری از شهرستان های آن هزینه های مناسبی برای زندگی دارند و هنوز هم مردمانش از راه دام داری و کشاورزی گذران زندگی می کنند.
یک دستمزد معمولی در شهرهای نسبتا متوسط آذربایجان حدودا ​​260 دلار (990 هزار تومان) است و اجاره ی آپارتمان معمولی هم حدود 150 دلار (حدود 600 هزار تومان) برای شما هزینه در بر خواهد داشت. اگر این کشور را برای زندگی انتخاب کردید بدانید که دارای آتشفشان های زیادی است و برای افرادی که فوبیای آتشفشان دارند مناسب نیست.

گرجستان

در سال های گذشته این کشور کاملا تحت نظر روسیه بود و هم اکنون هم روابط خوبی با این کشور ندارد و روسیه قصد تسلط دوباره به این سرزمین را دارد

اما علاوه بر این که گرجستان از نظر زندگی در آن جزء ارزانترین کشورهای جهان است، مناطق بکر و زیبایی را هم دارد که می تواند برای گذران عمر و لذت بردن از زندگی مناسب باشد. در سال های اخیر هم که تفلیس و باتومی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به حساب می آیند. قله های ناهموار، روستاهای فوق العاده و طبیعت زیبا از دلایل مهم پیشرفت صنعت گردشگری گرجستان می باشد.

پاکستان

مطمئنا ما ایرانی ها که به کشور پاکستان نزدیک هستیم و تا حدودی در جریان اوضاع سیاسی و اجتماعی آن ها قرار داریم این کشور را برای زندگی انتخاب نمی کنیم زیرا امنیت کافی هنوز در این سرزمین وجود ندارد اما به هر حال خوب است بدانید که زندگی در پاکستان هزینه ی کمی دارد و جز ارزانترین کشورهای جهان است

وجود انواع جرم و جنایت و نبود دولت مقتدر و کارآمد و جنگ و ناامنی از مهم ترین دلایل عدم امنیت این کشور است. در هر صورت شما با پرداحت حدود 77 دلار (حدود 310 هزار تومان) در ماه می توانید یک آپارتمان در پاکستان اجاره کنید که قیمت خوبی است.
درست است که این روزها کمتر کسی به این موضوع توجه دارد اما پاکستان سرزمینی پر از جاذبه های تاریخی و طبیعی است که اگر اوضاع سیاسی اجازه دهد می تواند منبع خیلی خوبی برای درآمد باشد.

اوکراین

اوکراین از کشورهای اروپای شرقی است و شاید انتظار نداشتید نامش را در این فهرست ببینید اما واقعیت این است که زندگی در اوکراین یکی از ارزانترین کشورهای جهان است. زندگی در اوکراین حدود 65 درصد از زندگی در ایالات متحده ارزان تر است.

البته باید در نظر داشته باشید که حقوق اهالی این کشور نیز نسبتا پایین می باشد و در ماه چیزی حدود 200 دلار (حدود 800 هزار تومان) است و قدرت خرید تقریبا کمی دارند. به عبارت دیگر دستمزد اهالی این کشور به نسبت ایالات متحده 26٪ برآورد شده است. اگر این کشور را برای زندگی انتخاب کردید بدانید که زمستان های بسیار سردی دارد و جرم هایی مانند کیف قاپی هم در آن دیده می شود.

هند

بنابر تحقیقات انجام شده هند ارزان ترین کشور روی کره ی زمین است. در هند رستوران هایی وجود دارد که اگر دو نفره به آن ها مراجعه کنید حدودا 10 دلار (حدود 40 هزار تومان) برای شما هزینه در بر خواهد داشت. یا مثلا اگر یک تاکسی یک ساعت برای شما منتظر بماند کمتر از 1 دلار (حدود 4 هزار تومان) از شما پول خواهد گرفت.

شما در هند با هزینه ی حدود 100 دلار (400 هزار تومان) در ماه می توانید یک آپارتمان اجاره کنید و هزینه ی آب و برق آن هم چیزی کمتر از 20 دلار (80 هزار تومان) خواهد شد. اگر بتوانید در هند ماهانه 1000 دلار (4 میلیون تومان) دستمزد بگیرید مانند یک پادشاه زندگی خواهید کرد.
فراموش نکنید که زندگی در هند سبک و سیاق خاصی دارد زیرا مردمان آن آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند و هند از پر جمعیت ترین کشورهای دنیاست پس پیدا کردن کار و کسب درآمد بالا کار آسانی در این دیار نخواهد بود.

منبع:کارناوال

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا