عمومی

آبشار وارک ،یکی از زیباترین آبشار های ایران را بشناسیم

آبشار وارک

آبشار وارک یکی از زیباترین آبشار های ایران است که در خرم آباد واقع است. آبشار وارک در پنجاه کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد، در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی قرار دارد، سرچشمه آبشار بالاي يک صخره سنگی است که با فاصله 15 متر از ديگري آبشار دوم به وجود آمده است. در فصول کم آبی با ارتفاع قسمت اول 7 متر و با عرض 12 متر، و قسمت دوم 16 متر با عرض 5/5 متر و در فصول پر آب تاج این آبشار به 50 متر نیز میرسد.

آبشار وارک

 

پوشش گیاهی این منطقه شامل درختان زيباي بلوط، گلابی،زالزالک و انجير کوهي، به همراه طبيعتي بکر و زيبا، اطراف اين آبشار را جلوه خاصي داده اند و یکی از زیباترین منظره ها را در این منطقه می توان دید.

آبشار وارگ یا وارک یکی از زیباترین آبشارهای ایران در استان لرستان است که ازنوع آبشارهای دو قلو به شمار می آید، آبشار وارک مسير رودخانه اي كوچك است كه از ارتفاعات بالادستي رودخانه بزنويد سرچشمه گرفته و با طي مسير از سراشيبي هاي تند اين ارتفاعات وارد اين رودخانه مي شود . منظره ي زيباي آبشار وارگ هربيننده اي را مجذوب خويش مي كند. از ويژگي هاي آن اين است كه در طول گذر آبشار اصلي آبشارهاي كوچك و بسيار زيبائي موجود مي ياشد كه هركدام منظره و ويژگي خاص خود را دارد.

آبشار وارک

دسترسی به آبشار وارک

دسترسی به این آبشار بسیار مشکل است به طوری که ابتدا باید از الیگودرز با خودرو به روستای بزنوید رفته و پس از به روستای دستگرد رسید پس از دستگرد ادامه راه را باید پیاده رفت. منطقه وارگ منطقه ای بکر مانده است و مردم منطقه هنوز هم نیمه کوچ رو هستند یعنی با شروع فصل گرما به مناطق بلند تر در اطراف خود کوچ می کنند و از ویژگی های اين منطقه می توان به همسايگي مرزي با سه استان كشور، يعني استان هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري و استان خوزستان اشاره کرد

آبشار وارک

 

آبشار وارک در مسیر جاده خرم‌‏آباد به ایستگاه کشور قرار دارد که برای رسیدن به آن، از طریق جاده، سه مسیر از جمله گردنه نوژیان، روستای سنگ‌تراشان و سه راهی گاراژ و دامنه هشتاد پهلو از طرف خرم‌آباد مهیا است.

این مسیر طبیعتِ جنگلی دارد و مملو از درختان بلوط است.11 کیلومترمانده به آبشار جاده شوسه میباشد که 5 کیلومتر انتهای مسیر را نمی توان از ماشین استفاده کردوبرای رسیدن به آبشار و دیدن گوشه ای از خلقت زیبای خداوند رنج پیاده روی را باید به جان خرید.

به جان خرید.

آبشار وارک

اطلاعات لازم:

ارتفاع آبشاراول:7  متر

ارتفاع آبشار دوم: 16 متر

طول تاج آبشاراول : 12 متر

طول تاج آبشار دوم: 5/5 متر

فاصله از خرم آباد: 50 کیلومتر
نوع جاده: آسفالت- خاکی (11 کیلومتر)

آبشار وارک

مسیر دسترسی:

بعد از پلیس راه خرم آباد بروجرد،در 14 کیلومتری جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب بروید، به یک سه راهی خواهید رسید که تابلوی راهنمای آبشار نوژیان در سمت مقابل جاده نصب شده است. که برای رسیدن به آبشار وارک از همین جاده استفاده میشود پس طی مسافتی به یک سه راهی میرسید که اگر  به سمت مشرق ( دست چپ ) بپیچید به آبشار نوژیان میرسید  و اگر بسمت مغرب ( دست راست )بپیچید به آبشار زیبای وارک میرسید
بهترین فصل بازدید: تابستان و بهار
نام محلی: تاف هفت چشمه

آبشار وارک

نزدیک ترین محل های گردشگری:

آبشار نوژیان فاصله: 10 کیلومتر – زمان: 22 دقیقه

هر آنچه در مورد قلعه فلک الافلاک باید بدانید

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا