عمومی

داشتن پوست زیبا با ماسک های مختلف

داشتن پوست زیبا با استفاده از ماسک های طبیعی:

زمانی که شما به یک مهمانی آخر هفته دعوت شوید، داشتن پوست زیبا اولین چیزیست که ذهن شما را مشغول می کند، جوش های سر سیاه، تیرگی پوست به دلیل آلودگی هوا، خستگی ناشی از کار در طول هفته و … همگی مواردی هستند که می تواند شما را از رفتن به مهمانی پشیمان کند، اما با استفاده از ماسک های مختلف می توانید زیبایی خود را بدست آورید.

ماسک برای روشن شدن پوست

پودر جوانه گندم از ارد کردن جوانه های گندم تهیه شده و در خود ویتامین های مغذی دارد.اگر میخواهید صورتتان پر شود و گونه های برجسته داشته باشید یک قاشق پودر جوانه گندم را با ماست مخلوط کرده و بعد از غذا بخورید و برای روشن شدن پوست پودر جوانه گندم را به ماست کم چرب اضافه کرده.تا حدی که خمیری بشود .این خمیر را 20دقیقه روی صورت بگذارید و سپس بشویید برای پوست های چرب به جای ماست میتوانید از شیر یا اب استفاده کنید.از این ماسک میتوانید هفته ای سه بار استفاده کنید

اسکراب پوست صورت و بدن

برای داشتن پوست زیبا می توانید سه قاشق شکر و یک قاشق روغن زیتون و یک عدد لیمو را ترکیب کرده و با آن پوست صورت و بدن خود را ماساژ دهید.

این اسکراب برای از بین بردن موهای زیر پوستی و همچنین برای از بین رفتن تیرگی زانو و ارنج مناسب است

از این اسکراب در حمام میتوانید استفاده کنید

ماسک برای لب

برای داشتن چهره ای زیبا می بایست لب های زیبا و بدون پوست های مرده داشت ،با استفاده از این ماسک لب می توانید چهره ای زیباتر از همیشه داشته باشید.

یک قاشق چای خوری عسل را با یک یک قاشق چای خوری دارچین و کمی شکر مخلوط  کرده تا حالت خمیر مانند پیدا کند و روی لب ماساژ دهید و اجازه بدهید حدود پنج دقیقه بماند.

این کار باعث افزایش جریان خون در لب ها شده و ان ها را لایه برداری کند و پوست های مرده را از روی لب بردارد ضمن اینکه دارچین باعث حجم دهی موقت به لب ها میشود از این ماسک می توانید روزانه استفاده کنید

داشتن پوست زیبا

ماسک خاک رس

در صورتی که به خاک رس دست رسی دارید، بدون شک یکی از بهترین ماسک ها را برای داشتن پوست زیبا می توانید تهیه کنید.

خاک رس برای کوچک کردن منافذ صورت بسیار عالی است پوست را سفت میکند و برای پوست های چرب مناسب است.

این ماسک یک لایه بردار طبیعی است و هفته ای دو بار می توانید ان را بعد از حمام استفاده کنید .

خاک رس را با گلاب ترکیب کرده و با براش به صورت بزنید. برای بیست دقیقه روی صورت بماند سپس صورت را بشویید و به پوستتان آبرسان بزنید

داشتن پوست زیبا

ماسک سفیده تخم مرغ

منافذ باز پوست مشکل رایجی است که زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد این منافذ پوستی بیشتر در افرادی که پوست چرب دارند به وجود می آید و می تواند تبدیل به آکنه و جوش های سر سیاه بشود.

چربی زیاد همراه با باکتری ها و گرد و خاک های محیط موجب مسدود شدن منافذ پوست می شود و باعث ایجاد اکنه می شود. همچنین جوش های سر سیاه باعث می شوند که این منافذ پوستی بزرگ تر به نظر بیایند.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش نور خورشید به علت آسیب رساندن به کلاژن ها سبب به وجود آمدن منافذ پوستی باز می شود. بروز این منافذ پوستی باز باعث کاهش حالت ارتجاعی پوست می شود و با افزایش سن این منافذ افزایش می یابد.

داشتن پوست زیبا

ژنتیک نیز در ایجاد این منافذ تاثیر دارد.این ماسک درمان فوق العاده ای برای کوچک شدن منافذ باز و داشتن پوست زیبا است.

برای تهیه این ماسک ابتدا یک عدد تخم مرغ را در دمای محیط قرار دهید تا با دمای اتاق هم دما شود سپس زرده و سفیده آن را جدا کنید. زرده را کنار بگذارید .(در بخش ماسک مو از ان استفاده می کنیم). یک دستمال کاغذی بردارید. روی صورت گذاشته دو قسمت برای چشم ،یک قسمت برای بینی و یک قسمت برای لب ها باز کنید سفیده را به پوستتان زده و دستمال کاغذی را روی پوست بگذارید و با فرچه به آرامی روی دستمال کشیده و اجازه بدهید تا زمان خشک شدن کامل دستمال روی صورت بماند این ماسک را به دور چشم نزنید.پس از خشک شدن دستمال کاغذی را به آرامی از روی پوست جدا کرده.دستمال کاغذی مثل ماسک پیل اف عمل کرده و به همراه خود پرزهای صورت و بعضی از جوش های سرسیاه را خارج میکند

ماسک مو

موها با بالا رفتن سن، در اثر گرما ،استفاده از شوینده های نامناسب و استفاده از اتوی مو و سشوار خشک و زبر می شوند، استفاده از ماسک مو زیر به نرم شدن و تقویت مو کمک میکند و حالت براق و شاداب به موهایتان می دهد تا علاوه بر داشتن پوست زیبا ، مو های شاداب و جذاب داشته باشید.

داشتن پوست زیبا

یک زرده تخم مرغ را هم زده با مقدار مناسب روغن زیتون مخلوط کنید. کامل هم بزنید، قسمتی از برگ گیاه الوئه و را را باز کرده و گوشت آن را جدا کنید، در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید تا از حالت جامد و چسبناک به حالت مایع تبدیل شود، زرده تخم مرغ و روغن زیتون را هم اضافه کنید و مخلوط کنید، سپس این مخلوط را به ساقه و ریشه موها بزنید، موها را با حوله گرم نگه دارید و برای نیم ساعت اجازه بدهید روی موها بماند سپس آن را بشویید

در اینجا فواید و عوارض کراتینه کردن مو را بخوانید

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا