عمومی

جاذبه های توریستی برزیل که درسفر به برزیل حتما باید ببینید

20 جاذبه های توریستی برزیل که در سفر به برزیل حتما باید ببینید

اگر قصد سفر به برزیل دارید و می‌خواهید جزو حدود 6 میلیون گردشگری باشید که سالیانه به این کشور سفر می‌کنند و از جاذبه های توریستی برزیل بازدید میکنندبه شما پیشنهاد میکنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات خوب و مفیدی درخصوص سفرتان و همچنین جاهایی که باید از آنها بازدید به عمل بیاورید کسب کنید.

اطلاعاتی که در سفر به برزیل بد نیست بدانید.

جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین و شرقی‌ترین کشور آمریکای جنوبی است که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد و پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است.

برزیل با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا،ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.

برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است؛ و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

برزیل مستعمرهٔ پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائی و نیز آسیائی است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

ریو دو ژانیرو 197 سال پایتخت برزیل بود. در سال 1956، ساخت شهری جدید شروع شدبه نام برزیلیا. بعد از فقط 41 ماه پایتخت برزیل به این شهر جدید انتقال داده شد.برزیلیا شهری است با بیش از 4 هزار فرودگاه ،کافی است که سوار هواپیما بشوید و ببینید پایتخت برزیل از بالا شبیه به چه چیزی به نظر می‌رسد.

اگر به برزیل سفر میکیند حتما از این جاذبه های گردشگری دیدن کنید

1- پائو دو آسوکار (Pão de Açúcar) یکی از جااذبه های توریستی برزیل و ریو دو ژانیرو

بعضی‌ها ‌می‌گویند برای دیدن بهترین منظره‌ها موقع غروب آفتاب بالای پائودوآسوکار یا کوه قندی بروید. اما در واقع، فرقی نمی‌کند چه موقعی به این منطقه بیایید؛ بعید است از جای دیگری بتوانید ریو  (یا هر شهر دیگری) را به این شکل ببینید. از بالای این کوه، مناظر به شکل تپه‌های یکدست و موج‌دار سبز و سواحل کنار دریا طلایی به نظر ‌می‌رسند. به این مناظر ردیف آسمان‌خراش‌های کنار ساحل را هم اضافه کنید. مسیر بالا رفتن هم بسیار سرگرم‌کننده است: ترامواهای تمام شیشه‌ای به سرعت شما را به بالای قله می‌رسانند. اگر اهل ماجراجویی هستید ‌می‌توانید تا قله صخره‌نوردی کنید.

2-در سفر به برزیل حتما آبشارهای ایگواسو (Iguaçu) را ببینید

فرقی نمی‌کند چند بار از آبشارهای متفاوت دیدن کرده باشید. فرقی نمی‌کند چند بار به خودتان گفته باشید مهم نیست اگر دیگر هیچ آبشاری را نبینم. آبشار ایگواسو کلا نظرتان را در مورد آبشارهایی که از لبه یک صخره سرازیر ‌می‌شوند تغییر ‌می‌دهد. صدای خروشان این 275 آبشار، در مرز برزیل و آرژانتین، حتی خسته‌ترین مسافرها را هم به وجد ‌می‌آورد. این آبشارها پرصدا، پرقدرت، بی‌رقیب و فوق‌العاده هستند. تجربه آن‌ها حیرت‌زده‌تان می‌کند و از دیدن نیروی مطلق طبیعت انگشت بر دهان می‌مانید.

3- جزایر فرناندو دو نورونا (Fernando de Noronha) از جاذبه های توریستی برزیل

این مجمع‌الجزایر شامل یک جزیره 10 کیلومتری و 20 جزیره کوچک‌‌تر است. این منطقه از سمت ناتال (Natal) در اقیانوس اطلس قرار دارد. در این مجمع‌الجزایر هر چیزی که در یک منطقه استوایی باید باشد ‌می‌بینید: مناظر حیرت‌انگیز، چشم‌انداز دریا، سواحل زیبا، بهترین مکان‌های غواصی در آب‌های کم‌عمق و عمیق، نواحی مناسب موج‌سواری، دوچرخه‌سواری خاطره‌انگیز، حیات وحش دیدنی و متنوع، اقامت‌گاه‌ها و رستوران‌های مناسب. و البته این منطقه اصلا شلوغ نیست زیرا تعداد صندلی‌های موجود در پروازهای آن محدود است و به همین خاطر هر روز افراد معدودی ‌می‌توانند وارد این منطقه بشوند. سفر به نورونا کمی‌ گران است اما اگر بودجه‌تان برسد دیدن آن ارزش تمام پولی را که خرج ‌می‌کنید دارد.

4-در سفر به برزیل از سالوادور (Salvador) پایتخت آفریقایی برزیل دیدن کنید

این شهر پایتخت جهانی اهالی برزیل با پیشینه آفریقایی است. سالوادور به خاطر این چیزها مشهور است: هنرهای رزمی کاپوئرا (capoeira)، رقص کندومبله (Candomblé)، گروه کارناوال اُلُدوم (Olodum)، معماری دوره استعمار پرتغال، غذاهایی خیابانی آفریقایی و یکی از قد‌یمی‌ترین فانوس‌های دریایی در قاره آمریکا. صفت مشخصه تاریخ این شهر تحمل سختی است: ماجراهای شجاعانه از دریانوردی‌های پرتغالی‌ها و داستان‌های دردآور تاریخ داد و ستد برده‌های آفریقایی بخشی از گذشته این شهر است. اما این پایتخت باهیایی (Bahian) بسیار سرزنده است و محل تلاقی دو فرهنگ زنده به شمار ‌می‌رود. سالوادور در ماه فوریه میزبان یکی از بهترین کارناوال‌های برزیل است. موسیقی شاد و صحنه‌های زندگی شبانه در این زمان به اوج خود ‌می‌رسد.

 5- کلیساهای طلاکاری شده اورو پرتو (Ouro Preto) یکی دیگر از جاذبه های توریستی برزیل

بالا و پایین خیابان‌های این شهر قرن هجدهمی از ترن هوایی هم بیشتر است! در اورو پرتو با سرعت از یک معماری دوران باروک به یک شاهکار هنری دیگر ‌می‌رسید. در این شهر ‌می‌توانید مجسمه‌های هنرمندی به نام الیجادینو (Aleijadinho) را ببینید. با چیکو ری (Chico-Rei)، رئیس قبیله قرن هجدهمی و قهرمان مردمی، آشنا بشوید. و به کلیساهای باشکوه و طلاکاری‌شده چشم بدوزید. یکی از تماشایی‌‌ترین رویدادهای این شهر راهپیمایی دسته‌جمعی در هفته مقدس است. این شهر از زمانی که شهر طلایی دانسته ‌می‌شد تا زمانی که پایتخت ایالت شد اتفاقات بسیاری را از سر گذرانده. داغ‌‌ترین رویدادهای انقلابی در این شهر اتفاق افتاده و میراث فرهنگی آن در یونسکو ثبت شده. همه این‌ها در کنار هم طی بیش از 300 سال این شهر مستعمراتی را به مرکز فعالیت‌های مهم تبدیل کرده است.

6- نوشیدنی‌های بلومنائو (Blumenau) رادر سفر به برزیل فراموش نکنید

نوشیدنی‌های معمولی مانند برهما (Brahma) و اسکول (Skol) همه جا پیدا ‌می‌شوند و برای گردش و شادی در این کشور کفایت ‌می‌کنند. اما بهترین نوشیدنی‌های برزیلی از بلومنائو ‌می‌آیند. وقتی آلمانی‌ها در سال‌های دهه 1800 به این کشور مهاجرت کردند به جز غذاها و گوشت‌ها قانون ساخت نوشیدنی خالص (Reinheitsgebot) را هم با خود به اینجا آوردند. البته این آلمانی-برزیلی‌ها خیلی طرفدار شریک شدن نیستند! به استثنای نوشیدنی‌های آیزنبان (Eisenbahn)، نوشیدنی‌های خانگی بسیار مرغوب در جاهایی مانند شارنستاین نایپه (Schornstein Kneipe)، بیرلند (Bierland) و داس بیر (Das Bier) خیلی با هم فرق ندارند. برای نوشیدن باید دل به دریا بزنید و به منطقه واله یوروپو (Vale Europeu) در ایالت سانتا کاتارینا (Santa Catarina) بروید.

7- پانتانال (Pantanal) سرزمین جاگوارها از دیگر جاذبه های توریستی برزیل

روی کره زمین مناطق کمی وجود دارد که مانند پانتانال مکان مناسبی برای تماشای حیات وحش باشد. پانتانال ناحیه مرطوب و بسیار دوری در قلب ماتوگروسو (Mato Grosso) است. در این ناحیه حیوانات مختلفی را ‌می‌توانید ببینید: از برگچه‌خوارهای بامزه تا لک‌لک‌های باوقار همگی در کنار هم در این منطقه زندگی ‌می‌کنند و  بسیار راحت ‌می‌توان آن‌ها را در نواحی باتلاقی اطراف این منطقه دید. میلیون‌ها دلیل برای تجربه این منطقه طبیعی هست: ساده‌ترین دلیل دیدن جگوارهاست. در جنوب آمریکا هیچ جایی را بهتر از پانتانال برای دیدن این موجودات کمیاب پیدا نمی‌کنید.

8- معماری برزیلیا شهر اینده برزیل را ببینید

شهر برزیلیا شهر آینده برزیل شناخته ‌می‌شود و ادعا ‌می‌شود این شهر جلودار طلوع دوباره برزیل است. برزیلیا برای پشتیبانی از این ادعا نیاز به نوعی طراحی معماری خاص داشت و باید ساختمان‌های متفاوتی در آن ساخته ‌می‌شد. اُسکار نیامِیر (Oscar Niemeyer) بهترین گزینه برای این کار بود. طراحی کلیسای جامع برزیلیا شبیه به تاج خار مسیح است. این بنا شاهکار معماری مذهبی است. و ساختمان فضایی تئاتر ملی انگار متعلق به این سیاره نیست! برزیلیا شهری است پر از بناهای ارزشمند. این ساختمان‌ها را معماری نابغه با مفهوم آینده بهتر طراحی کرده است.

9-در سفر به برزیل حتما از کارناوال ریو (Rio) دیدن کنید

قبل از اینکه سوار هواپیما بشوید خوب استراحت کنید. زیرا قرار است به محض رسیدن به ریو بدون وقفه خوش بگذرانید. تا زمانی که خوشگذرانی در چهارشنبه خاکستر (Ash Wednesday) به پایان برسد. نزدیک به 500 جشن خیابانی انتخاب‌های مختلفی در اختیارتان قرار ‌می‌دهد. برای یک تجربه کامل در یک کلاس رقص برزیلی سامبا (samba) اسم بنویسید. در میان دسته‌های نوازندگان درامز  و اژدهای مکانیکی رژه بروید یا به همراه طرفدارهای پر ذوق و شوق جشن به محل رژه سمبدرومو (Sambódromo) بروید.

10-در سفر به برزیل حتما از الیا گرانده یا جزیره بزرگ (Ilha Grande) دیدن کنید و از آرامش آن لذت ببرید

ایلیا گرانده به خاطر موقعیت دورافتاده‌اش دهه‌ها به عنوان زندان و محل نگهداری جزامی‌ها استفاده ‌می‌شد. توسعه این جزیره به واسطه همین تاریخ غیر عادی‌اش بوده است: زمین‌های پوشیده از جنگل و سواحل متعدد این جزیره بهترین مناطق دست‌نخورده در برزیل هستند. روزهایی که در این جزیره هستید ‌می‌توانید در جنگل‌های باران‌خیز آتلانتیک کوه‌پیمایی کنید، در آب‌های فیروزه‌ای و کم‌عمق آن غواصی کنید، و در کنار آبشارها با آرامش استراحت کنید. در این جزیره تمیز و سبز هیچ وسیله موتوری آرامش‌تان را بر هم نمی‌زند: بهشتی واقعی برای دوستداران طبیعت. سفر به این جزیره خیلی آسان است و یک روزه ‌می‌توانید از ریو به آنجا بروید.

11- گشت و گذار در جنگلهای آمازون یکی دیگر از جاذبه های توریستی برزیل است

نیازی به گفتن نیست. بهترین دلیل برای سفر به آمازون رفتن به جنگل است: قایق‌سواری در میان مسیرهای پر پیچ و خم در آب، کوه‌پیمایی در میان مسیرهای پر شاخ و برگ و هیجان‌انگیز، پیدا کردن میمون‌ها، تنبل‌ها و حیوانات دیگر در زیر سرپناه‌های گیاهی. این جنگل‌ها بزرگ‌‌ترین و شناخته‌شده‌‌ترین جنگل‌های باران‌خیز جهانند. هر نوع گردشی برای هر نوع مسافری در این جنگل‌ها پیدا ‌می‌شود: از طبیعت‌گردی‌های ساده تا گذر از میان درخت‌هایی با 50 متر ارتفاع، از سکونت‌گاه‌های لوکس تا کمپ‌های موقتی در جنگل. هر نوع علاقه، تجربه، توانایی یا بودجه‌ای که داشته باشید سفر به جنگل‌های آمازون منتظر است تا شما را حیرت‌زده کند.

12-پارک ملی چاپادا دیامنتینا (Chapada Diamantina) یکی از بهترین تجربه های سفر به برزیل

این پارک یک سرزمین عجیب است: آبشارهای خروشان، برکه‌های زلال و آبی، مسیرهای پر پیچ و خم پیاده‌روی، سرسره‌های آبی طبیعی. چاپادا دیامنتینا یک پارک ملی بکر خارج از منطقه اصلی توریستی است. این پارک یکی از معدود جاذبه‌های داخلی در منطقه ساحلی و پرطرفدار باهیا به شمار ‌می‌رود. کسانی که زحمت سیاحت در این پارک را به جان ‌می‌خرند این پارک را یکی از بهترین تجربه‌های سفر به برزیل توصیف ‌می‌کنند. برای گشت و گذار در این پارک یا ‌می‌توانید از برنامه‌های گردش‌های روزانه منطقه لنسویس (Lençóis) استفاده کنید و یا از راهنمایان محلی گرند سرکوئیت (Grand Circuit) کمک بگیرید.

13- سائوپائولو (São Paulo) شهر افراد خوش‌خوراک و غذاهای اشتهاآور

سائوپائولو با ریتم تند نیویورک، زندگی مدرن توکیو و قیمت‌های مسکو رقابت ‌می‌کند. اما همه این ویژگی‌ها را با هم دارد. شهر سائوپائولو خانه 20 میلیون طرفدار غذا، طرفدار کلوپ‌های شبانه و متخصص کوکتل است. در این شهر نزدیک به 30 هزار رستوران، بار و کلوپ برای همه ذائقه‌ها وجود دارد. از پاتوق‌های متخصصین غذا در ایتیم بی‌بی (Itaim Bibi) و جردنس (Jardins) گرفته، تا غذاهای امروزی باکسو آگوستا (Baixo Augusta)، و بارهای بوهمیایی در ویلا مادلنا (Vila Madalena)، بیشتر شب‌ها در این شهر طوفانی از افراد خوش‌خوراک و غذاهای اشتهاآور (bolinhos) به راه است.

14- تیرادنتس (Tiradentes) شهر حفاظت شده با مناطق طبیعی جذاب را در سفر به برزیل فراموش نکنید

شهر مستعمراتی تیرادنتس به خوبی حفاظت شده است و منطقه طبیعی آن بسیار جذاب است. وقتی وارد این شهر ‌می‌شوید حس ‌می‌کنید وارد صحنه‌‌‌ای از یک فیلم شده‌‌‌اید. راه‌های باریک با سنگ فرش، دیوارهایی با گل‌های آویزان، و معماری مستعمراتی حیرت‌انگیز، هر قدم‌تان را در این شهر لذت‌بخش ‌می‌کند. حتی اگر بخواهید پیاده‌روی طولانی هم بکنید امکانش در این شهر برای‌تان فراهم است. دور تا دور کوه‌های اطراف را راه‌های پر پیچ و خم گرفته، در رستوران‌های پر رفت و آمد شهر غذاهای سنتی خوشمزه سرو ‌می‌شود، و مهمان‌خانه‌های جذاب شهر آن را به نقطه‌‌‌ای آرام‌بخش برای استراحت و تجدید قوا تبدیل کرده است.

15- پارک ملی لنسویس ماراننسس (Lençóis Maranhenses) با چشم اندازهای تماشایی 

از بین چشم‌اندازهای تماشایی برزیل غیرمنتظره‌‌ترین مناظر را در پارک ملی لنسویس ماراننسس در ایالت مَرانائو (Maranhão) خواهید دید- 70 کیلومتر طول، 25 کیلومتر عرض. تپه‌های مرتفع شنی و شبیه به لنسویس (ملحفه‌های رختخواب) را در این منظره ‌می‌بینید. از ماه مارس تا سپتامبر فاصله میان این تپه‌های شنی با هزاران تالاب زلال از آب تازه باران پر ‌می‌شود (بهترین زمان برای دیدن این منظره از ماه جولای تا ماه آگوست است). با خودروهای چهار چرخ مخصوص کویر یا قایق‌های پایین خط جنگلی رودخانه ریو پرگویساس (Rio Preguiças) ‌می‌توانید به این منطقه بروید. اگر اهل ماجراجویی هستید، ‌می‌توانید در گروه‌های سه یا چهار نفره در عرض لنسویس ترکینگ کنید.

16-ماجراجویی در (Bonito)  بُنیتو جزو لذت‌بخش‌ترین خاطرات سفر به برزیل خواهد شد.

بُنیتو زیباست! خودتان را به ضیافتی از ماجراجویی در دنیای زیر آب دعوت کنید و مناظر حیرت‌انگیز نواحی اطراف پارک ملی سِرا دا بُدُکوئنا (Serra da Bodoquena) را ببینید. آماده یک ماجراجویی بارانی در طبیعت وحشی باشید، چیزی که قبلا هیچ‌وقت تجربه نکرده‌اید. چه به درون آب‌های ریو دا پراتا (Rio da Prata) شیرجه بزنید، و چه در آبیسمو دو آنوماس (Abismo de Añhumas) در مرکز زمین سیاحت کنید، بُنیتو مجموعه‌ای از تجربه‌های منحصر به فرد است. تجربه‌هایی که جزو لذت‌بخش‌‌ترین خاطرات سفرتان به برزیل خواهد بود.

17- رسیفی (Recife) و اُلیندا (Olinda) شلوغ ترین جشن های خیابانی برزیل

این دو شهر در قسمت شمال شرقی برزیل با هم همسایه هستند و تاریخ‌ و فرهنگ‌شان به هم گره خوده است. رسیفی و اُلیندا در کنار هم نمایشی دو نفره را اجرا ‌می‌کنند. رسیفی یک شهر بزرگ با آسمان‌خراش و ترافیک است. اما در عین حال یک مرکز تاریخی فوق‌العاده هم به شمار ‌می‌رود. بازسازی ساختمان‌ها، موزه‌های جدید، رستوران‌ها و مراکز فرهنگی جذابیت این شهر را بیشتر کرده است. اُلیندا یک شهر کوچک و پر از درخت است. در این شهر راه‌های باریک و پر پیچ و خم به رنگ فیروزه‌ای، کلیساهای دوران استعمار و گالری‌های هنرمندان را ‌می‌بینید. میراث زنده و مشترک این دو شهر در یک کارناوال کنار هم قرار ‌می‌گیرد،کارناوال رسیفی و اُلیندا شلوغ‌ترین جشن‌های خیابانی برزیل است.

18- آلتر دو چائو (Alter do Chão) تکه‌ای از ساحل جریکواکوارا در قلب جنگل‌های باران‌خیز

در این منطقه همه چیز فراهم است: تکه‌ای از ساحل جریکواکوارا (Jericoacoara) در قلب جنگل‌های باران‌خیز. بیشترین شهرت این منطقه به خاطر ساحلش است: جزیره‌ای با ماسه‌های سفید و یکدست در کنار دریایی با آبی به رنگ چای. اما آلتر دو چائو مسیر ورود به جنگل بزرگ ملی است. در این جنگل درخت‌های بزرگ سامائوما (samaúma) را ‌می‌بینید و شانس تجربه زندگی با خانواده‌های مسئول جمع‌آوری صمغ درخت‌ها را پیدا ‌می‌کنید. در این منطقه کارهای زیادی برای انجام دادن پیدا می‌کنید، هتل برای هر بودجه‌ای پیدا ‌می‌شود، و مکان مناسبی برای استراحت است. به همین دلیل این منطقه جایی خواهد بود که دل‌تان ‌می‌خواهد مدت‌ها در آن بمانید- و خیلی از مسافرها دقیقا همین کار را ‌می‌کنند.

19- سواحل سانتا کاتارینا با سواحل ماسه ای حیرت انگیز

سانتا کاتارینا یعنی زندگی خوب. در این سواحل آفتاب‌گیر تفریحات مختلفی در انتظار شماست: ‌می‌توانید در فلورینوپُلیس (Florianópolis) پرسه بزنید. در اینجا مسیر همواری به سمت بهشت وجود دارد: بعد از یک ساعت رانندگی به 42 ساحل آرام این منطقه ‌می‌رسید؛ ‌می‌توانید به جنوب پایتخت به سمت ساحل گواردا دو امبائو (Guarda do Embaú) بروید. اینجا یکی از بهترین مناطق موج‌سواری برزیل، یعنی پارایا دو روزا (Praia do Rosa)، است. این ناحیه توسعه‌یافته‌‌ترین منطقه ساحلی این ایالت است، اولین باری که پای‌تان را در ماسه‌های دست‌نخورده این ساحل بگذارید حیرت‌زده خواهید شد.

20- در سفر به برزیل از زیباییهای معماری پاراتی (Paraty)  لذت ببرید

در هیچ کجای برزیل معماری مستعمراتی و زیبایی طبیعی اینقدر فوق‌العاده با هم ترکیب نشده‌اند. پاراتی در فاصله چندساعتی جنوب غرب ریو در ناحیه دیدنی کاستا ورده یا ساحل سبز (costa Verde) قرار دارد. پاراتی در گذشته مسیر پرطرفدار ورود به کریوکا (carioca) یا همان منطقه ریو دو ژانیرو بود. مرکز این شهر رنگ‌‌‌‌های متفاوتی دارد و پوشیده از سنگ‌فرش است. در پس‌زمینه سواحل فوق‌العاده جذاب و کوه‌‌‌‌های خیره‌کننده را ‌می‌بینید که ناگهان توجه‌تان را به خود جلب ‌می‌کنند. از دیدن بناهای تاریخی شهر لذت ببرید و در طبیعت آن حمام آفتاب بگیرید و هر زمان خسته شدید یک کوکتل خنک بنوشید، در سرسره‌های آبی طبیعی در نزدیک شهر هیجان را تجربه کنید، یا در یکی از کلاس‌‌‌‌های آشپزی محلی شرکت کنید و غذاهای خوش‌خوراک برزیلی بپزید.

منبع :کتاب lonely planet با ترجمه آزاداز تحریریه دالاهو

 

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا