عمومی

شلوار جین مردانه را چگونه انتخاب کنیم

راهنمای خرید شلوار جین مردانه

شلوار لی یا همان شلوار جین را می توان یکی از ملزومات کمد لباس هر شخصی دانست.در این مطلب  راهنمایی کاربردی برای خرید شلوار جین مردانه برای شما تهیه کردیم. البته چون تنوع فوق العاده در مدل های شلوار جین و نیز سلیقه های متفاوت،تهیه چنین مطلبی را سخت میکند.

یکی از ویژگی هایی که شلوار جین را از باقی مدل ها متمایز می کند این است که شلوار جین تقریبا به هر چیزی می آید، یعنی شما هر مدل و رنگی را که با آن ست کنید، اگر عالی نباشد، حداقل قابل تحمل است. ست کردن پوشاک با شلوار جین اصلا کار سختی نیست و شاید به همین دلیل است که استفاده روزمره از این نوع پارچه در میان مدل های شلوار بسیار زیاد است. سریع یه چیزی با آن ست می کنید و وقت خود را هدر نمی دهید. با کمربند یا بدون کمربند می توانید از آن ها استفاده کنید و در کل اصلا حوصله تان را سر نمی برد. این امر برای آقایان خیلی بیشتر صدق می کند. شلوار های جین همه فن حریف هستند. پیشنهاد می کنیم سه یا چهار عدد از آن ها تهیه کنید تا ببینید چقدر برای شما عمر می کنند.

شلوار جین مردانه از کی رواج پیدا کرد؟

شلوار جین در سال ۱۸۷۱ برای اولین بار طراحی و ساخته شد و اولین رنگی که برای آن انتخاب شد رنگ آبی بود. به همین دلیل این رنگ را می توان رنگ اصلی و مهمترین رنگ در میان شلوارهای جین دانست.

البته استفاده بیشتر از این شلوار و همه گیر شدن آن تقریبا از دهه ۱۹۵۰ به بعد و در میان نوجوانان شروع شد. هنوز هم این مدل شلوار در میان مردم رواج دارد و جزئی از مد است و مدل ها و طرح های مختلف و متنوعی برای آن توسط طراحان طراحی شده است.

نکاتی که بهتر است برای انتخاب شلوار جین مردانه در نظر بگیرید

موارد اساسی در مورد انتخاب و خرید و پوشیدن شلوار جین وجود دارد که بهتر است آن ها را رعایت کنید تا بهتر به نظر برسید. برای مثال یکی از این موارد این است که شلوار جین حتما باید در قسمت ران به پای شما کاملا اندازه و یا به اصطلاح فیت Fit باشد. پیشنهاد می کنیم در زمینه رنگ از رنگ های خنثی استفاده کنید. مثلا رنگ های مشکی، خاکستری یا سرمه ای انتخاب های مناسبی هستند. البته انتخاب رنگ ها کاملا با مناسبت و محلی که قرار است از شلوار جین خود استفاده کنید نیز مرتبط است.

مدل ها و طرح های شلوار جین مردانه

طرح های زیادی برای شلوار جین مردانه طراحی شده اند که استفاده از آن ها زیاد شده است و سپس دوباره نزول داشته اند. برای مثال در حال حاضر مدل هایی از جین که کهنه نما هستند و یا در قسمت هایی از آن ها پارگی هایی وجود دارد ترند هستند و در بین مردم بیشتر دیده می شود.

همانطور که گفتیم این طرح ها می آیند و می روند و یا مدل های جدید تر و خاص تری از آن ها مشهور می شود. اما مدل های اصلی در شلوار جین وجود دارد که می توانید همیشه در خرید خود آن ها را در نظر بگیرید. این طرح ها نمای کلی جین ها هستند که به مرور زمان از بین نمی روند. به اصطلاح در زمینه شلوار جین می توان آن ها را یک سبک دانست. در ادامه این مدل ها را معرفی می کنیم.

شلوار جین مردانه دمپا گشاد

شلوارهایی هستند که دمپای تنگ و یا لوله تفنگی ندارند و در پا آزاد هستند (دمپای گشادی دارند) . استفاده از این مدل در حال حاضر زیاد نیست. این مدل برای کسانی که ساق پای پهنی دارند مناسب تر است.

در بالا گفتیم که یکی از نکات اصلی برای خرید شلوار جین این است که در قسمت ران باید به پای شما کاملا اندازه باشد. لازم است توضیح دهیم که در مورد جین های گشاد در این مورد استثنا وجود دارد و این نکته برای انواع دیگر شلوارهای جین صدق می کند. شلوارهای جین گشاد مدلی از جین هستند که نه فقط در قسمت دمپا، بلکه در تمام قسمت های آن گشاد است. نمی توانید با این مدل از شلوار های جین هر چیزی بپوشید، اما اگر از طرفداران سبک لباس هودی و یا تیشرت ها و سوییشرت های گشاد هستید و به فکر یک پوشش راحت و جذاب برای پاییز پیش رو هستید این شلوارهای جین گشاد را به شما توصیه می کنیم.

جین های پوستی، لوله تفنگی و یا باریک

اسم های زیادی دارد. جین پوستی، لوله تفنگی، تنگ، دمپاباریک. نمای قلمی و باریکی دارد و بیشتر برای کسانی مناسب است که اندام قلمی نیز دارند. طرفداران زیادی دارد و امروزه به یکی از مدل های اصلی و محبوب تبدیل شده است. برای آقایان به شرطی توصیه می شود که بتوانند به خوبی آن را ست کنند. اما در این صورت عالی به نظر می رسد. اگر علاقه دارید لباستان دقیقا به تنتان اندازه و به اصطلاح فیت باشد این مدل را پیشنهاد می کنیم. این مدل برای جمع های خودمانی انتخاب مناسبی است.

جین های راسته و معمولی

انتخاب اکثر مردم برای خرید جین این مدل است. این مدل یک دست شلوار جین معمولی بدون دمپای گشاد یا تنگ و درست حد وسطی برای تمام مدل های قبلی است. همیشه می توانید از آن استفاده کنید و برای تمام فیزیک های بدنی مناسب است. تنها کافی است سایز خودتان را انتخاب کنید. اگر بخواهیم راحت تر بگوییم این مدل هم اندازه تان است و هم فضای تنفس و تحرک برایتان باقی می گذارد.

سخن آخر

نیازی نیست که حتما همه این مدل ها را بخرید و آن ها را امتحان کنید، چون قطعا با بعضی از این مدل ها نمی توانید کنار بیایید. هدف از معرفی مدل ها نیز این است که به سمت مدلی از شلوار های جین بروید که با آن راحت تر هستید. ممکن است جین های گشاد بسیار راحت باشند اما از نظر زیبایی و ست کردن لباس هماهنگ با آن برای شخص شما مشکل ایجاد شود و یا در جین های تنگ معذب باشید. البته انتخاب از میان این مدل ها کاملا سلیقه ای می باشد، اما بهتر است برای خرید شلوار جین مردانه کاربرد مورد نظر خود را نیز در نظر بگیرید. آیا می خواهید از این شلوار برای یک مهمانی، یک جمع خودمانی، در سفر و گردش و یا در محل کار خود استفاده کنید؟ مثلا اگر قصد استفاده از جین ها را برای مهمانی ها دارید بهتر است که یک انتخاب سنگین، رسمی و زیبا داشته باشید و برای هر مناسبت و مکان دیگر نیز بهتر است مدلی متناسب با آن را انتخاب کنید.

منبع:مجله بامیلو

براي عضويت در کانال تلگرام مجله مد و زيبايي پاسينيک کليک کنيد.

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا