عمومی

شایسته واعظ ملکه آسمان‌ را بیشتر بشناسید

شایسته واعظ دختر تاریخ‌ساز افغانستان که به او لقب ملکه آسمان داده اند

شایسته واعظ  که رسانه های افغانستان به او لقب “ملکه آسمان‌” را داده‌اند، خلبان 29 ساله افغانستانی، نخستین زن افغان خلبان هواپیماهای غیرنظامی و فارغ‌التحصیل رشته خلبانی است.
شایسته واعظ می خواهد با پرواز به دور دنیا تاریخ سازی کند و جوانترین زنی باشد که افق های پهناور جهان را درنوردیده است.

او که در سال 1987 همراه خانواده به امریکا آمده اکنون در شهر ریچموند در ایالت کالیفرنیا  زندگی می کند. شایسته پس از آنکه موفق به اخذ مجوز پرواز با هواپیمای غیرنظامی شد تصمیم گرفت به رویای پرواز به دور دنیا جامه عمل بپوشاند. او سه ماه قبل با هواپیمای کوچک “بیچ‌کرفت بونانزا ای 36” خود از فرودگاه “دیتونا بیچ” پرواز خود را آغاز کرد تا مسیر25800  کیلومتری را بپیماید. او در این مسیر از 18 کشور از جمله اسپانیا، مصر، هند، سنگاپور و استرالیا می‌گذرد و ماه آینده دوباره به فلوریدا در ایالات متحده امریکا بازمی گردد.

او درباره اشتیاق شدیدش به پرواز می گوید: «اشتیاق شدیدم به پرواز را موقعی کشف کردم که شروع به تغییر دادن خود کردم. مطالعه را شروع کردم. شروع کردم که به جهان، به آسمان و دنیای پیرامون نگاهی متفاوت داشته باشم.»

این دختر خلبات افغانستانی دو هفته پیش در جریان سفر خود به دور دنیا وارد افغانستان شد و مورد استقبال قرار گرفت. او در کشور اجدادی اش با رئیس جمهور نیز دیدار کرد و مورد تقدیر اشرف غنی قرار گرفت.

تصاویری از شایسته واعظ در لباس خلبانی

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا