عمومی

رنو تلیسمان ، سیتروئن C6 و پژو 508 گزینه‌های جذاب برای بازار ایران

قدرت‌نمایی فرانسوی‌های لوکس در بازار ایران با رنو تلیسمان ، سیتروئن C6 و پژو 508

در این مقاله قصد داریم به مقایسه سه خودرو سدان لوکس فرانسوی رنو تلیسمان ، سیتروئن C6 و پژو 508 که گزینه‌های جذابی برای بازار ایران هستند همراه با مشخصات فنی،‌ امکانات و قیمت آن‌ها بپردازیم.

مقایسه سه اتومبیل سدان فرانسوی رنو تلیسمان ، سیتروئن C6 و پژو 508 

1-مشخصات فنی رنو تلیسمان

فرانسوی‌ها سالیان متمادی بود که موفق نمی‌شدند خودروهای نیمه لوکس و موفقی را وارد بازار کند و از محصولاتی نظیر لتیتود و سفران می‌توان به عنوان بزرگترین شکست خورده‌های فرانسوی اشاره کرد. اما در سال 2016 میلادی رنو با رونمایی از نسل جدید اتومبیل رنو تلیسمان موفق شد نگاه مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. تلیسمان اینک با زبان طراحی جدیدی وارد عرصه رقابت شده است که دیگر نقاط ضعف سدان‌های خانوادگی پیشین رنو را در آن نمی‌توانیم ببینیم و در واقع آن‌ها اینک به نقطه قوت رنو تبدیل شده‌اند.

تلیسمان از جزئیات، خطوط و حجم‌های زیبایی برخوردار است که چهره‌ای مدرن و با جذبه را از آن ساخته است تا عموم مصرف کنندگان آن را بپسندند. ظاهر این خودرو از هرگونه اضافه کاری مبرا است و قابلیت‌هایی نظیر صندلی‌های جذاب، مانیتور بزرگ مجهز به سیستم R-Link، موس کنسول وسط، دوخت چرمی بر روی داشبورد و همچنین قطعات در داخل خودرو که از جنس چوب ساخته شده‌اند، همگی احساس بسیار دلنشین و خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند که گویی آن‌ها در یک خودرو بسیار لوکس نشسته‌اند.

امکانات و آپشن های رنو تلیسمان

رنو تلیسمان از نظر امکانات نیز بسیار عالی ظاهر شده است و ارائه کننده موارد متعددی در این مورد است. از مهم‌ترین امکانات مدل فول رنو تلیسمان که با نام E3 از آن یاد می‌شود می‌توانید به نکات زیر اشاره کرد:

سقف پانوراما
کروز کنترل + لیمیتر سرعت
کیلس استارتر
صندلی‌های برقی جلویی همراه با گرمکن و ماساژور
حالت رانندگی – Drive Mode
هدآپ دیسپلی (HUD) – نمایش اطلاعات مهم خودرو بر روی شیشه جلویی
چراغ‌های پشت و جلو از نوع ال ای دی
سنسور پارک در جلو و عقب
سنسور نور و باران
ترمز دستی الکتریکی
تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با فیلتر تصفیه هوا
سیستم سرگرمی حاوی نمایشگر لمسی 8.7 اینچی همراه با 12 بلندگو
سیستم‌های ترمز ABS، EBD و BA
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)
پارک خودکار
سیستم کمکی توقف در سطوح شیب‌دار
سیستم ضد لغزش
راهنمای نقاط کور خودرو
6 ایربگ

از نظر رفاهی، شاید بزرگترین ایرادی که می‌توان به رنو تلیسمان گرفت، ناکافی بودن فضا در صندلی‌های عقب است. در واقع شاید شما با این هزینه‌ای که برای خرید یک سدان لوکس خانوادگی می‌کنید توقع یک فضای دلباز و خوب را داشته باشید، اما اگر یک فرد قد بلند در صندلی عقب بنشیند با توجه به کم بودن فاصله سر تا سقف شاید باعث شود تمامی محاسن خودرو زیر سوال برود.

جدای امکانات لوکس، تلیسمان از نظر فنی نیز در شرایط بسیار قابل قبولی قرار دارد. این خودرو همراه با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو در ایران به فروش می‌رسد که ارائه کننده توان 190 اسب بخار و گشتاور 260 نیو‌تن‌متر است و یک سیستم گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیز نیروی تولیدشده را به چرخ‌های خودرو می‌رساند. مصرف سوخت تلیسمان در سیکل ترکیبی، 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است و این خودرو با حداکثر سرعت 237 کیلومتر بر ساعت، تنها در 7.7 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتری می‌رسد. شاید حجم موتور این خودرو نسبت به سایر رقبا کم‌تر باشد، اما با توجه به تکنولوژی مدرن به کار رفته جهت تولید آن و عملکرد بی‌نقص گیربکس دوکلاچه، سواری لذت بخشی به راننده القا خواهد شد.

قیمت رنو تلیسمان

در حال حاضر رنو تلیسمان در سبد محصولات قابل خرید خود شرکت نگین خودرو قرار ندارد، اما شما می‌توانید در بازار آزاد مدل E3 آن را با قیمتی بین 205 الی 215 میلیون تومان خریداری کنید. اگر هزینه‌ی کمتری مد نظرتان هست نیز می‌توانید به سراغ مدل E2 آن رفته و با قیمتی بین 175 الی 185 میلیون تومان، تیپ نیمه فول رنو تلیسمان را خریداری کنید.

2- سیتروئن C6 ومشخصات فنی آن

هرچند در حال حاضر فروش نسل جدید سیتروئن C6 تنها در کشور چین انجام می‌گیرد، اما از آنجایی که شرکت سایپا آن را در نمایشگاه‌های مختلف سراسر کشور رونمایی کرده است ما باید منتظر عرضه آن در آینده‌ای نزدیک در کشورمان نیز باشیم.

سیتروئن C6 از پلتفرم یکسانی با پژو 508 برخوردار است که باعث شده طراحی این دو خودرو نیز تا حدودی شبیه به یکدیگر باشد، اما باید اعتراف کنیم عضو خانواده سیتروئن با جلو پنجره‌ای عریض‌تر همراه با چراغ‌های جلو ادغام شده و چراغ‌های عریض‌تر پشتی ظاهر لوکس‌تری دارد.

با ورود به کابین داخلی سیتروئن C6 شما شگفت زده خواهید شد. طراحی داخل این خودرو الهام گرفته از اتومبیل‌های بنتلی است و بسیار لوکس به نظر می‌رسد. این کابین تلفیقی از المان‌های چرمی باکیفیت و چوب است که همراه با دریچه‌های هوای عمودی کمی هم احساس یک خودرو کلاسیک را به شما القا خواهد کرد. یکی از موارد جذاب، موس کنسول وسط است که تاشو است و می‌توانید به یک صندلی کوچک نیز تبدیل شود. سرنشینان پشتی به لطف این موس می‌توانند به تنظیمات مختلف خودرو از قبیل گرمکن صندلی‌های پشتی و همچنین کنترلرهای تهویه مطبوع پشتی دسترسی پیدا کنند.

امکانات رفاهی و ایمنی سیتروئن C6 شامل موارد زیر است:

شش کیسه هوا
سانروف
سیستم چندرسانه‌ای همراه با نمایشگر لمسی و بلوتوث
صندلی‌های چرمی باکیفیت
کیلس استارتر
کروز کنترل
سنسور پارک جلو و عقب
دوربین پشتی
دی لایت
هدآپ دیسپلی
و…

در زیر کاپوت این خودرو، سیتروئن از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو استفاده کرده است، هرچند با توجه به فضای خالی زیاد در محوطه موتوری شاید این کمپانی می‌توانست حتی از پیشرانه‌ای با حجم بیشتر استفاده کند. این پیشرانه قادر به تولید 204 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر است و نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مصرف این خودرو در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی، 7.5 لیتر است و قادر است با حداکثر سرعت 250 کیلومتری، شتاب غیر قابل قبول 0 تا 100 کیلومتری 10 ثانیه‌ای را به همراه داشته باشد.

قیمت  سیتروئن C6

در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار ایران مشخص نشده است، اما احتمالا سایپا قیمتی در حدود 210 الی 220 میلیون تومان را برای این سدان در نظر بگیرد. بنابراین اگر یک خودرو لوکس و زیبا به مراتب ارزش بیشتری از یک خودرو سریع و قدرتمندتر برای شما دارد، سیتروئن C6 دقیقا همان چیزیست که شما به دنبالش هستید.

3- مشخصات فنی و امکانات پژو 508

پژو 508 را باید بزرگترین سدان شرکت پژو دانست که اخیرا موفق شده به لطف شرکت مشترک ایران خودرو و پژو به نام ایکاپ مجوز ورود به ایران را نیز کسب کرده و حتی شاهد آغاز فروش آن در کشورمان باشیم. این خودرو برای اولین بار در سال 2011 میلادی بود که جایگزین پژو 407 شد، اما درست 4 سال بعد یک نسخه فیس لیفت جدید نیز از آن رونمایی شد.

سعی و تلاش پژو در طراحی این محصول به ارمغان آوردن ترکیبی از احساس لوکس بودن و البته ظاهری با ابهت بوده است، در همین حین رده‌هایی از یک خودرو اسپورت را نیز می‌توان در پژو 508 دید. به طور مثال، نمای جانبی خودرو نشانگر یک سدان لوکس خانوادگی بزرگ است، اما نمای جلویی همراه با طراحی اسپورت جلوپنجره و چراغ‌ها تداعی کننده گربه سان خشمگینی در ذهن است. در داخل کابین نیز دقیقا به همین روال طراحی دوگانه دیده می‌شود؛ یک مانیتور بزرگ در وسط کنسول جلو همراه با چیدمان المان‌های سیستم تهویه نشان دهنده خودرویی لوکس است و در سمتی دیگر شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان خودرو و شکل و ظاهر صفحه کیلومتر، به سبک اتومبیل‌های اسپورت طراحی شده است.

پژو 508 قابل فروش در ایران مدل GT Line این محصول است که از تفاوت‌هایی در رینگ 18 اینچی، خروجی دوگانه اگزوز و ظاهری اسپورت‌تر نسبت به نسخه اصلی پژو 508 بهره می‌برد.

شما می‌توانید از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ به کار رفته در اتومبیل‌های دی اس 5 و دی اس 6 سیتروئن که به تازگی وارد بازار ایران شده‌اند بهره‌مند شوید. این پیشرانه قادر به تولید 165 اسب بخار و گشتاور 240 نیو‌تن‌متر است و نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مصرف سوخت پژو 508 در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی، 7.1 لیتر است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو 9.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز 220 کیلومتر بر ساعت است.

امکانات و آپشن های پژو 508

در حال حاضر به طور کامل از تجهیزات و امکانات پژو 508 قابل فروش در ایران مطلع نیستیم اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم تهویه 4 گانه
چراغ‌های تمام ال ای دی جلویی
سانروف
روکش چرم ناپا برای صندلی‌ها
گرمکن، سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو
دی لایت
هدآپ دیسپلی
سیستم هشداردهنده نقاط کور
سیستم هشداردهنده عدم حرکت بین خطوط
کیلس استارتر
کروز کنترل
6 ایربگ

قیمت پژو 508

در حال حاضر قیمت نهایی این خودرو بین 185 الی 195 میلیون تومان است و با پیش پرداخت 90 میلیون تومانی نیز می‌توانید آن را به صورت اقساطی خریداری کنید.
جمع بندی

مقایسه کلی سه خودرو سدان لوکس فرانسوی رنو تلیسمان ، سیتروئن C6 و پژو 508 

در مجموع بین این سه خودرو لوکس فرانسوی باید رنو تلیسمان را کم نقص‌تر و برتر از دو رقیب دیگر دانست، اما اگر با فضای نسبتا کم پشتی این خودرو مشکل دارید باید بر روی گزینه‌های دیگری فکر کنید. رده دوم را باید به پژو 508 اختصاص داد که از عملکرد بهتری برخوردار است و نسبت به بسیاری از رقبای خود از قیمت کمتری برخوردار است. در انتها جایگاه سوم را باید به سیتروئن C6 نسبت بدهیم. اگر طراحی کابین خودرو برای شما از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد و توانایی مالی خرید اتومبیل‌های لوکس قدرتمند را نداشته باشید، این سدان لوکس فرانسوی نیز می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای خریداری شما باشد.

منبع:وب‌سایت گجت نیوز 

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا