عمومی

دانستنیهای جالب در باره سلطان پاپ مایکل جکسون

نابغه‌ای بی‌رقیب به نام مایکل جکسون

هشت سال از درگذشت ناگهانی مایکل جکسون می‌گذرد. سبک موسیقی، رقص استثنایی و کنسرت‌های به یادماندنی او را به ستاره‌ای بی‌همتا در موسیقی پاپ تبدیل کردند که بی‌تردید تا سال‌های طولانی پس از مرگش همچنان درخشان باقی خواهد ماند.

عکس و زندگینامه مایکل جکسون

مایکل جکسون بی‌شک اگر نه مشهورترین و موفق‌ترین، بلکه یکی از مشهورترین و موفق‌ترین خوانندگان و رقصندگان تمام دوران است. “سلطان پاپ” هشت سال پیش به طور غیرمنتظره در اثر ایست قلبی جان باخت.

دوران کودکی مایکل جکسون آمیخته با جاه‌طلبی‌های پدری پرخاشگر بود که بی‌رحمانه از فرزندانش کار می‌کشید. مایکل هیچگاه به مدرسه نرفت و در خانه تحت تعلیم قرار گرفت. پنج ساله بود که برای نخستین بار همراه برادرانش به روی صحنه رفت. در هفت سالگی او به تنهایی به عنوان خواننده و رقصنده در برابر تماشاگران برنامه اجرا کرد.

در دهه ۷۰ میلادی مایکل همراه با برادرانش در گروهی که آن را “جکسون فایو” نامیده‌ بودند، به روی صحنه رفت و نخستین موفقیت‌هایش را بدست آورد. این تک‌ستاره دنیای پاپ بعدها اغلب با تلخی از دوران کودکی‌اش یاد کرد. مایکل که در روز ۲۹ اوت ۱۹۵۸ چشم به جهان گشود، همراه با پنج برادر و سه خواهر در خانه‌ای کوچک در یکی از محله‌های کارگری مخصوص سیاه‌پوستان بزرگ شد.

در دهه ۸۰ میلادی مایکل جکسون با آلبوم “تریلر” به موفقیت بی‌سابقه‌ای دست یافت. این آلبوم با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در جهان پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی لقب گرفته است. آلبوم “تریلر” پلکان ترقی مایکل به سوی جایگاهی یگانه در دنیای موسیقی پاپ شد.

ترانه‌های مایکل یکی پس از دیگری در صدر جدول ترانه‌های پرفروش در جهان جای گرفتند: “Billie Jean”، “Beat It” یا “The Girl is mine” هر کدام موفقیت‌های تجاری چشمگیری را کسب کردند. اما روی دیگر سکه که این موفقیت‌ها به همراه داشتند، فشار افکار عمومی و نمایان ساختن قسمت‌های تلخ و تاریک صنعت سرگرمی بودند. آن پسربچه کوچک حالا دیگر به هنرمندی بی‌همتا و محبوب، اما بدون زندگی شخصی و حریم خصوصی تبدیل شده بود.

اواسط دهه ۹۰ میلادی فروش آلبوم‌های مایکل دیگر رونق سابق را نداشتند. او حالا دیگر از نظر ظاهری نیز تغییر کرده بود. پوستی که تا آن زمان به رنگ سیاه بود، به کمک عمل‌های جراحی متعدد به رنگ سفید درآمده بود. مایکل چندین بار نیز برای جراحی بینی تن به تیغ پزشکان داد.

لیزا ماری پریسلی، تک دختر الویس پریسلی “سلطان راک اند رول” در تاریخ ۲۶ مه ۱۹۹۴ با مایکل جکسون ازدواج کرد. مراسم ازدواج این دو در جمهوری دومینیکن برگزار شد؛ ازدواجی که تنها ۱۹ ماه دوام یافت.

زن بعدی در زندگی مایکل جکسون، دبی رو بود؛ پرستاری که در مطب پزشک معالج وی کار می‌کرد. در نوامبر ۱۹۹۶ مایکل به طور غیرمنتظره و ناگهانی در حاشیه تور کنسرت‌هایش در استرالیا با دبی که در آن زمان باردار بود، ازدواج کرد. از این ازدواج که ۳ سال به طول کشید دو فرزند بر جای مانده است.

در سال ۱۹۹۷ “پرینس مایکل جکسون جونیور” (چپ) به دنیا آمد. یک سال بعد “پاریس مایکل کاترین جکسون” چشم به جهان گشود. سومین فرزند با نام “پرینس مایکل جوزف جکسون دوم” در فوریه ۲۰۰۲ متولد شد. تا به امروز مادر سومین فرزند مایکل جکسون ناشناس مانده است.

الیزابت تیلور، هنرپیشه هالیوود، سال‌های زیادی را به عنوان دوست در کنار مایکل جکسون سپری کرد. او به ویژه در دوران‌های سختی که مایکل جکسون از سر گذراند، در زندگی‌سلطان پاپ حضور داشت و او را تنها نگذاشت.

بدترین دوران زندگی مایکل زمانی بود که به وی اتهام سوءاستفاده جنسی از پسربچه‌ای‌زیر سن قانونی وارد شد. این پسر در سال ۱۹۹۳ مدعی شد که مایکل جکسون در اقامتگاهش به نام “نِوِرلند” وی را مورد آزار جنسی قرار داده است. این پرونده در ازای پرداخت خسارتی چند میلیون‌دلاری مختومه اعلام شد. سال ۲۰۰۵ اما اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان بار دیگر گریبان وی را گرفت.

در جریان دومین دادرسی جزئیات زیادی از زندگی خصوصی مایکل به رسانه‌ها راه یافت. سلطان پاپ بیشتر و بیشتر از انظار عمومی کنار کشید. او به همراه ۷۰ خدمتکار در مزرعه‌۲۷۰۰ هکتاری‌اش به نام “نورلند” در حومه سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیا، روزگار می‌گذراند. نورلند از جمله دارای یک باغ‌وحش خصوصی با ۲۰۰ حیوان، سه جایگاه فرود هلیکوپتر، یک روستای سرخپوستی و یک جزیره مصنوعی بود.

موفقیت‌های مایکل جکسون علیرغم فراز و بیش از همه نشیب‌های زندگی‌اش استثنایی بود‌ه‌اند. مجموعا ۱۳ ترانه وی جایگاه نخست جدول موسیقی آمریکا را بدست آورد. او ۱۳ جایزه گرمی بدست آورد و فروش آلبوم‌هایش حدود ۷۵۰ میلیون نسخه تخمین زده می‌شود. مایکل جکسون تقریبا تمامی ترانه‌هایش را خود نوشت و تنظیم کرد، با این حال وی قادر به نواختن هیچ ساز موسیقی نبود.

در سال ۲۰۰۹ مایکل جکسون خبر از بازگشت دوباره به روی صحنه داد. طبق برنامه قرار بود روز ۱۳ ژوئیه نخستین کنسرت از مجموع ۵۰ کنسرت به نام “This is it” که تا مارس ۲۰۱۰ پیش‌بینی شده بود، در لندن اجرا شود. تمامی بلیت‌های کنسرت مایکل جکسون در لندن تنها در عرض چند دقیقه به فروش رفت.

طرفداران مایکل جکسون نتوانستند بار دیگر شاهد هنرنمایی سلطان پاپ روی صحنه باشند. روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ او در پی یک حمله قلبی ناگهانی درگذشت. پیکر مایکل در میان غم و اندوه اعضای خانواده و نیز میلیون‌ها هوادار در گورستان “فارست لاون” به خاک سپرده شد. درگذشت ناگهانی مایکل جکسون شبه‌های زیادی را به وجود آورد، اما در نهایت اعلام شد که دلیل ایست قلبی مصرف بیش از حد داروی خواب‌آور از جمله “پروپوفول” بوده است.

سبک موسیقی، رقص منحصر به فرد، طرز لباس‌پوشیدن و کنسرت‌های به یادماندنی مایکل جکسون او را به ستاره‌ای بی‌همتا در موسیقی پاپ تبدیل کردند که بی‌تردید تا سال‌های طولانی پس از مرگش همچنان درخشان باقی خواهد ماند.

در ماه مه ۲۰۱۴ آلبوم جدیدی از مایکل جکسون با عنوان Xscape شامل هشت ترانه از کارهای منتشر نشده وی به بازار آمد. این آلبوم توسط چند تن از تهیه‌کنندگان مشهور موسیقی پاپ از جمله تیمبالاند بازسازی و تکمیل شد. آلبوم Xscape یازدهمین آلبوم مایکل جکسون است و ترانه‌های آن را ال ای رید، مدیر شرکت تولید موسیقی اپیک، از بین کارهای ناتمام مایکل در دوران فعالیتش انتخاب کرده است.

منبع:برترینها
عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا