عمومی

خواص پیاز و نقش آن در سلامتی بدن

خواص پیاز برای سلامتی بدن

خواص پیاز و نقش آن در سلامت بدن بر کسی پوشیده نیست.محققان اخیرا در تحقیقات خود به خواص بی شماری برای پاز دست یافته اند.
پیاز از جمله سبزی‌ها و صیفی جات است که مملوء از مواد مغذی است و منبع غنی از ویتامین C، ترکیب‌های سولفوریک و فلاونوئیدها به حساب می‌آیند.

 با خواص پیاز برای سلامت بدن بیشتر آشنا شوید

متخصصان آمریکایی با بیان اینکه فلاونوئیدها به کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، بیماری‌های قلبی-عروقی و سکته مغزی کمک می‌کنند، اظهار داشتند: نوغی فلاونوئید در پیاز وجود دارد که همچون آنتی اکسیدان عمل کرده و با پیشگیری ازخطر ابتلا به سرطان مرتبط است. همچنین ممکن است برای سلامت قلب فوائدی داشته باشد اگرچه لازم است مطالعات بیشتری در مورد خواص آن انجام شود.
به گفته محققان از دیگر خواص پیاز وجود سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها در آن است. خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و آمینو اسیدها به بدن اجازه می‌دهند عملکرد مطلوب خود را داشته باشند.
پیاز حاوی مقدار ناچیزی کالری و سدیم است و کلسترول یا چربی در آن وجود ندارد. علاوه بر این، این ماده خوراکی دارای فیبر و اسید فولیک، نوعی ویتامین B است که به بدن کمک می‌کند تا سلول‌های جدید و سالم تولید کند.
به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، مصرف پیاز به شکل خام یا پخته برای سلامتی مفید است که استفاده از آن به سلامت قلب، سیستم ایمنی، پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می‌کند.
همچنین فیبر موجود در پیاز در سلامت دستگاه گوارش و هضم بهتر غذا موثر است. تنظیم قند خون و تقویت تراکم استخوانی در زنان مسن از دیگر خواص این ماده خوراکی است.

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا