عمومی

زیر دریایی هسته ای جدید انگلیس کم صداترین زیردریایی هسته ای جهان

زیر دریایی هسته ای جدید انگلیس با کمترین صدا 

زیر دریایی هسته ای جدید انگلیس به عنوان کم صداترین زیردریایی هسته ای جهان ،موسوم به اچ ام اس آدشس HMS Audaciouss  در انگلیس به آب‌ انداخته شد این برای اولین بار است که نیروی دریایی سلطنتی انگلیس نسل جدید زیردریایی‌های کم صدا هسته ای خود موسوم به اچ.ام.اس آدشس HMS Audacious را به خدمت میگیرد.

کار ساخت زیر دریایی هسته ای جدید انگلیس موسوم به  hms audacious حدود ۱۰ سال به طول انجامیده است و بیش از یک میلیارد پوند از محل مالیات شهروندان انگلیسی برای ساخت آن هزینه شده است.

زیردریایی هسته ای hms audacious در واقع ۷۴۰۰ تن وزن و بیش از ۹۶ متر طول دارد و دیروز سفر آزمایشی خود را آغاز کرد و تا سال آینده به صورت رسمی خدمات خود را در ارتش سلطنتی انگلیس آغاز خواهد کرد.

در خصوص وضعیت دفاعی زیردریایی هسته ای hms audacious بریتانیا باید گفت که این زیردریایی مدرن به موشک‌های کروز توماهاوک (Tomahawk) مجهز است که می‌تواند اهداف را در فاصله بیش از ۱۲۰۰ کیلومتری با دقت نقطه‌ زنی مورد اصابت قرار دهد و می‌تواند برای پشتیبانی از نیروهای زمینی و دریایی در هر نقطه‌ای از جهان مورد استفاده قرار بگیرد. این زیردریایی می‌تواند ۳۸ موشک توماهاوک را با خود حمل کند.

کم‌ صدا بودن زیردریایی هسته ای hms audacious یکی از قابلیت‌های منحصر بفرد آن است. در بدنه آن بیش از ۳۹ هزار عایق صوتی استفاده شده است که سبب می‌شود حرکت آن در زیر دریا کمتر از یک بچه دلفین صدا تولید کند.

مقامات انگلیسی اعلام کرده‌اند که رونمایی از این زیردریایی به هیچ عنوان واکنشی به وقایع نظامی در جهان نبوده و این رونمایی و آزمایش طبق برنامه از پیش تعیین شده صورت گرفته است.

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا