عمومی

دانستنیهای پزشکی جالب درباره مصرف پای مرغ

مصرف پای مرغ  درمانی برای پوکی استخوان

پزشکان مصرف پای مرغ  را به‌شدت توصیه می‌کنند و معتقدند این غذا که سرشار از ژلاتین است می‌تواند جایگزین سالم و ارزان‌قیمتی به جای قرص‌های گران قیمت غضروف‌سازی باشد که این روزها با نام‌های مختلف و در شمار بالا در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

پای مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین و ویتامین‌هایی است که برای بدن بسیار ضروری است، به همین جهت مصرف پای مرغ  برای افرادی که از کمبود کلسیم و پوکی استخوان و آرتروز رنج می‌برند بسیار مفید است  و نظام استخوان‌ها را به کلی تغییر می دهد.

همچنین پای مرغ حاوی مقدار زیادی مواد غضروف‌ساز است و به همین دلیل است که برای درمان بچه‌هایی که به نکروز استخوانی مبتلا هستند، مصرف پای مرغ تجویز می‌شود. یکی از دلایل بروز بیماری نرمی استخوان کمبود ویتامین دی و تغذیه نامناسب است و اگر کلسیم به میزان کافی در بدن نباشد افراد گرفتار آن می‌شوند که این بیماری با مصرف پای مرغ به‌طور مستمر قابل پیشگیری و درمان خواهد بود.

در حالی که این روزها می‌توانید پای مرغ را با قیمت مناسب از بیشتر فروشگاه‌ها تهیه کنید، پخت آن نیز کار سختی نیست. پای مرغ را ظرف چندین ساعت در مقداری آب بجوشانید و در هر غذایی که می‌خورید مقداری از آن را اضافه کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

فراموش نکنید که علاوه‌بر ژلاتین، پای مرغ مقادیر زیادی چربی دارد که بهتر است افرادی که مبتلا به بیماری قلبی و چربی خون و کلسترول بالا هستند از مصرف آن بپرهیزند یا اینکه چربی آن را بگیرند.

منبع:سلامت نیوز
عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا