عمومی

مواد غذایی تقویت کننده موی سر

مواد غذایی تقویت کننده موی سر / ۶ خوراکی مفید برای رشد مو

ظاهر مو، چه برای مردان و چه برای زنان اهمیت زیادی دارد. در این مطلب درباره  مواد غذایی تقویت کننده موی سر  صحبت شده است.

۱- چای سبز، گردو و ماهی سالمون 

پلی فنولز و امگا ۳ در این مواد غذایی علاوه بر تقویت قلب و مغز، باعث شادابی مو هم می شود. اگر دچار شوره سر هستید، سر خود را با چای سبز شست و شو دهید تا از بروز قارچ های شوره زا پیشگیری شود.

۲-میوه

میوه هایی با رنگ های شاد مانند هلو، توت فرنگی، انبه، کیوی و گوجه فرنگی غنی از ویتامین C است. این ویتامین برای تولید کلاژن که در ساختار مو نقش دارد، ضروری است. علاوه بر آن، ویتامین C پوست را نیز سفت می کند.

۳-لوبیا، غلات سبوس دار و مواد غذایی سالم غنی از ویتامین B

ویتامین های B به ویژه B6 و اسید فولیک، در خون رسانی به فولیکول های مو موثر است.این ویتامین رشد مو را تقویت و ریزش مو را کند می کند. مواد غذایی دیگر غنی از ویتامین B شامل لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، دانه سویا، مغز میوه و تخم مرغ است.

۴-سبزی های سبز پر رنگ

اسفناج و کلم بروکلی منبع عالی ویتامین های A و C است که در تولید چربی طبیعی پوست سر که نرم کننده طبیعی نیز به حساب می آید، موثر است.

۵-دانه کنجد

در طب چینی برای تیره نگه داشتن طولانی تر مو از دانه کنجد استفاده می شود.

۶-آواکادو

میوه و روغن آن از تولید دی هیدرو تستوسترون (DHT) که فولیکول های مو را از بین می برد، پیشگیری می کند. اما برای حفظ سلامت مو از مصرف چه نوع ماده غذایی باید پرهیز کرد؟ چربی حیوانی؛ زیرا باعث تولید DHT بیشتر می شود و در نتیجه به فولیکول های مو آسیب می رساند.
DHT به فولیکول های مو در مردانی که به طور ژنتیکی به ریزش مو مستعد هستند، آسیب می رساند.

گردآوری : مجله مد و زیبایی پاسینیک

منبع : khorasannews.com

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا