عمومی

آشنایی با غذاهای محلی جزیره کیش

معروف‌ترین غذاهای محلی جزیره کیش را بشناسیم

اگر قصد مسافرت به جزیره کیش را دارید شاید خالی از لطف نباشد اگر  غذاهای محلی جزیره کیش را بیشتر بشناسید تا در سفر خود بتوانید از طعم بی نظیر آنها لذت ببرید، چرا که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فرهنگی، سنتی هر منطقه چشیدن غذاهای محلی و خاص آن مرز و بوم است. این جریان می‌تواند شما را سر شوق بیاورد و یکی از لذت‌بخش ترین خاطرات سفر شما محسوب شود.

معروف ترین  غذاهای محلی جزیره کیش عبارتند از:

۱- هواری ماهی

این غذا یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذاهای محلی جزیره کیش است و پایه‌ی ثابت مجالس و مهمانی‌های استان هرمزگان محسوب می‌شود. ماده‌ی اصلی این غذا را ماهی و یا میگو تشکیل می‌دهند، به علاوه‌ی ادویه‌های تند و تیز جنوبی، سبزی و برنج. اگر در قالب تور کیش به این جزیره سفر کردید حتما آن را امتحان کنید و از طعم عجیب و خوشایندش لذت ببرید.

۲-کوسه یا سفره ماهی

خوراک کوسه یا سفره ماهی یکی دیگر از آن غذاهایی است که نباید در طول مسافرت کیش از دستش داد. این غذا را اغلب بدون برنج سرو می‌کنند چراکه در کنار نان‌های محلی و سنتی خوش خوراک تر است. این غذا تلفیقی است فوق‌العاده از گوشت کوسه و یا سفره ماهی پخته شده بدون استخوان، که در پیاز و سبزی سرخ شده تفت داده می‌شود. گرد لیمو عمانی ، پوره‌ی گوجه و ادویه های اصیل جنوبی  از دیگر موادی هستند که در طبخ این غذا استفاده می‌شوند.

۳- نان سنتی توموشی

این نان شباهت عجیبی به نان‌های هندی دارد و به صورت سنتی در اکثر منازل در جزیره‌ی کیش طبخ می شود. از آنجا که برخی غذاهای سنتی جنوب به همراه نان سرو می‌شوند ضروری است که در هر وعده توموشی تازه به همراه غذا پخته شود و عطری فوق العاده به سفره‌ی خوش رنگ و لعاب ساکنین جزیره ببخشد.

۴- ماهی شکم پر

به طور حتم ماهی و میگو پایه‌ی ثابت منوی رستوران‌ها و غذاخوری‌ها در کیش است. بنابراین اگر  به کیش سفر کردید تا جای ممکن از فست فود ها فاصله بگیرید و وعده‌های غذایی خود در تور کیش را به این غذاهای خوش خوراک و لذیذ اختصاص دهید. ماهی‌های شکم پر از خاص‌ترین غذاهایی هستند که در جنوب کشور طبخ می شود و شهرت و محبوبیتی خاص بین گردشگران و مسافران هرمزگان و تور کیش داشته و دارند. برای طبخ ماهی شکم پر کافی است که تلفیقی از سبزی گشنیز، پیاز، سیر، ادویه، تمبر هندی تهیه کرده آن را بر روی گوشت ماهی قرار دهید و بر روی ذغال کباب کنید. این غذا به طور حتم یکی از خاص‌ترین هایی خواهد بود که تا به حال میل کرده اید.

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا