عمومی

آیا شانص یکی از عوامل بروز سرطان است؟

آیا بد شانسی در بروز سرطان تاثیر دارد ؟

در جدید ترین تحقیقی که  در خصوص بروز سرطان ، توسط محققان انجام شده است ،مشخص می کند سبک زندگی و رعایت اصول پزشکی مهمترین نقش را در پیشگیری از بروز سرطان دارد.شانس،اقبال و بخت این ها تنها بخشی از دلیل های افراد برای توجیه کار و اقدام هایشان می باشد .

ما همیشه دوست داریم به خودمان بقبولانیم که همه چیز، از جمله آینده خود را در کنترل داریم. بنابراین تصور خام ما این است که اگر هر روز ۳۰ دقیقه ورزش کنیم، غذای سالم بخوریم، از سیگار پرهیز کنیم و آرامش روحی لازم را داشته باشیم، زندگی سالم طولانی‌مدت عاری از سرطان ما تضمین‌شده خواهد بود.

اما نتایج یک پژوهش جدید که در نشریه ساینس منتشر شده، نشان می‌دهد در مورد بیماری سرطان همه این اقدامات پیشگیرانه در ۲۹ درصد موارد از بروز سرطان جلوگیری می‌کند و در ۶۶ درصد موارد سرطان گریبان اشخاصی را می‌گیرد که سبک خوب زندگی دارند. ۵ درصد موارد هم ژنوم ایجادکننده سرطان از پیش در ما وجود دارند و علیرغم تبعیت یا عدم تبعیت از یک سبک زندگی خوب، شخص همچنان سرطان خواهد گرفت.

منبع:آخرین خبر

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا