عمومی

صبحانه های خوردنی از ۲۰ کشور دنیا

آشنایی با صبحانه های خوردنی ۲۰ کشور دنیا

هر کشوری، آداب و رسوم مخصوص خود را دارد و یکی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده فرهنگ هر کشور، غذاهای آن است. در این میان، صبحانه،‌در میان سایر وعده های غذایی، از اهمیتی فوق العاده در اکثر کشورهای جهان برخوردار است. در این مطلب، قصد داریم شما را با صبحانه های خوردنی مردمان بیست کشور جهان آشنا کنیم.

1-صبحانه های خوردنی انگلیسی

شامل لوبیا، سوسیس، بیکن (گوشت خوک ورقه شده) ، تخم مرغ، قارچ، گوجه، پودینگ سیب زمینی و در صورت تمایل پودینگ سیاه و نان تست می باشد. این غذای صبحگاهی با چای، قهوه و یا آب پرتقال صرف می گردد.

2- صبحانه ایرانی

غذای صبحگاهی سبک و مغذی ایرانی شامل چای، نان، پنیر، گردو، کره، مربا، عسل می باشد. حلیم و املت نیز از غذاهای رایج در سفره های ایرانی است. حلیم خوراکی لذیذ و مخلوطی از بلغور گندم، نخود، گوشت تکه شده، دارچین و شکر است که بصورت گرم و یا سرد صرف می گردد.

3- صبحانه های خوردنی کوبایی

نقش اصلی این غذای صبحگاهی را نان تست منحصر بفرد کوبایی برعهده دارد. این نان، تُست شده و روی آن کره زده می شود و به قسمت هایی برش می خورد. هنگام صرف، این نان را در قهوه زده و میل می کنند. قهوه شیرین و شیر مخلوط به همراه اندکی نمک، نوشیدنی این صبحانه را تشکیل می دهد.

4-صبحانه لهستانی

غذای صبحگاهی سنتی لهستانی که معروف به Jajecznica است، شامل نیمرو، همراه برش هایی از Kielbasa و پنکیک سیب زمینی می باشد.

5- صبحانه سریع اسپانیایی

Pan a la Catalana یا Pan con Tomate غذای صبحگاهی ساده و خوشمزه است. نان را در سیر تازه و گوجه فرنگی غلطانده سپس مقداری روغن زیتون و نمک روی آن می پاشند و با ژامبون و یا سوسیس تناول می کنند.

6-صبحانه های خوردنی مراکشی

اجزای تشکیل دهنده این غذای صبحگاهی، نان های گوناگونی است که با ترشی، مربا، پنیر و کره صرف می شوند. این نان ها در اندازه های بزرگ تهیه می شوند. همچنین پنکیک سمولینا که به Baghir مشهور است، بسیار لذیذ می باشد.

7- صبحانه سالم هاوایی

علاوه بر میوه های خوشرنگ و آبدار، شیرینی های حلقه ای که بسیار خوشمزه و انرژی زا هستند در هاوایی طرفداران بسیار زیادی دارند.

8- صبحانه سوئدی

مهمترین بخش این صبحانه، پنکیک سوئدی است که به Pannkakor معروف است. این پنکیک شباهت زیادی به کرپ دارد و دو سمت خمیر آن در روغن سرخ می شود. این پنکیک، معمولاً با میوه های شیرین و یا مربا سرو می شود.

9- صبحانه و خوراک ایرلندی

ایرلندی ها غذای صبحگاهی دلچسب و گرم می خورند. Hafragrautur یا بلغور جو که با شکر قهوه ای و کشمش و آجیل مخلوط شده و در ایرلند طرفداران زیادی دارد.

10-صبحانه پرتغالی

مقدار زیادی قهوه و نان Croissant، پر شده از سبزیجات و مواد مغذی، صبحانه پرتغالی را تشکیل می دهند.

11- صبحانه در استرالیا

تنها یک عنصر بسیار مهم که در اینجا وجود دارد Vegemite است .در کوله پشتی استرالیایی هایی که به مسافرت می روند اغلب می توانید ظرف حاوی Vegemite را پیدا کنید. فقط در جنگ بین Vegemite و Marmite مداخله نکنید. هر چند که تقریباً همه نسبت به کیفیت بهتر Marmite آگاهند، اما بهتر است در غذای صبحگاهی آنها دخالت نکنیم.

12-صبحانه های خوردنی برزیلی

آممم انتخابی از گوشت های لذیذ، پنیرها و نان یک صبحانه معمولی در اینجاست.

13- صبحانه ایتالیایی

شاید فکر کنیم، ایتالیایی ها ملیتی هستند مشهور به خوردن غذاهای سنگین. شاید هم برای خوردن یک پیتزا بزرگ پنیری برای نهار و یا یک بشقاب پاستا برای شام، ترجیح میدهند صبحانه کمی بخورند. هرچند خوردن پیتزا و پاستا به عنوان غذای صبحگاهی نیز برای آنها عادی است. در هر دو صورت ایتالیایی ها معمولاً یک فنجان کاپوچینو به همراه کروسانت را برای صبحانه ترجیح می دهند.

14- صبحانه ولز انگلستان

به نظر میرسد این نان تست پنیری به من لبخند می زند. Welsh Rarbit که نام دیگر آن پنیر بر روی نان تُست است بهترین و خوشمزه ترین صبحانه در ولز محسوب می شود. حتی تماشای حباب های پنیر، خوشمزگی این نان مخصوص را القا می کند. و چه بهتر اگر به همراه سس  Worcestershire (نام یک شهر در انگلستان) خورده شود. مممممم!

15-صبحانه در دانمارک

مخلفات یک صبحانه دانمارکی زیاد هستند. در بشقاب صبحانه دانمارکی معمولا نان چاودار، پنیر، کالباس، ژامبون، مغز انواع خشکبار، عسل، مربا و بعضی مواقع حتی یک ظرف کوچک شکلات پیدا خواهید کرد. اینکه بیکن به اندازه ای که تصور می شد در میان آنها طرفدار ندارد، کمی عجیب به نظر می رسد.

16- صبحانه فیلیپینی

چیزی که از یک غذای صبحگاهی در فیلیپین انتظار دارید، بیشتر به میوه های محلی اش وابسته است. انبه، برای نظم بخشیدن به دستگاه گوارش شما مناسبند. همچنین برای بالا نگه داشتن انرژی روزانه، برنج گزینه مناسبی خواهد بود، یا سوسیس های مخصوصی که با نام longganisa شناخته شده هستند. برنج سرخ شده سپس با تخم مرغ، انواع گوشت و لوبیا مخلوط شده و یک صبحانه خوشمزه فیلیپینی را تشکیل می دهند.

17- صبحانه آلاسکایی

ترکیب گوشت گوزن شمالی و تخم مرغ به همراه نوعی پنکیک، صبحانه آلاسکایی محسوب می شود.

18- صبحانه سنتی آلمان

سوسیس، پنیر محلی و نان پخته شده تازه یک صبحانه معمولی برای آلمانی ها محسوب می شود که با یک قهوه خوشمزه سرو می گردند.

19- صبحانه مشهور آمریکایی

پنکیک ضخیم دست ساز با شهد و آلوی وحشی و ورقه های نازک بیکن بر روی آن صبحانه مشهور آمریکا به حساب می آید.

20- صبحانه فرانسوی

آه کروسانت و باز هم کروسانت، من عاشق کروسانت هستم. می توانید آنها را یا بادام خرد شده، کره، شکلات و یا خامه نوش جان کنید. آنها همیشه خوشمزه هستند.

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا