عمومی

امنیت بانکداری اینترنتی و هشدار های پلیس فتا

برای افزایش امنیت بانکداری اینترنتی اینترنت‌بانک‌ها را  سرچ نکنید!

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در توصیه به شهروندان در رابطه با امنیت بانکداری اینترنتی ، گفت: پول پس‌انداز از پول جاری جدا شود و برای امنیت بانکداری اینترنتی بهتر است آدرس اینترنت بانک‌ها را خود تایپ کنید و در موتورهای جستجو سرچ نکنید.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان افزود: این موضوع در دنیا جا افتاده است که پول‌های جاری در حساب‌های متصل به کارت است و پول پس‌انداز در حسابی قرار می‌گیرد که متصل به کارت نیست.

کاکوان گفت:‌ زمان استفاده از کارت بانکی، فروشنده باید دستگاه پوز را در اختیار ما قرار دهد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به نحوه استفاده از اینترنت بانک اشاره کرد و گفت: برای استفاده از اینترنت بانک باید از کارت بانکی استفاده شود که کارت بانکی جاری ما است و پس‌انداز نیست. اینترنت بانک بسیار کار را سهل کرده اما این سرعت شامل حال مجرمان نیز می‌شود چرا که مجرمان در کمین هستند.

کاکوان اضافه کرد: وقتی از اینترنت بانک استفاده می‌کنید نام بانکی را می‌زنید و لوگوی آن بانک را می‌بینید که چشمان‌ شما به آن عادت دارد. از شما شماره مشتری و پسورد را می ‌خواهند. حتی صفحه کلید برای ایمنی بیشتر را می‌ بینید و حروفی که باید برای تایید آن را تایپ کنید، غافل از اینکه آدرس اینترنتی را چک کرده باشید.

وی تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند از اینترنت بانک استفاده کنند باید آدرس بانک را خودشان تایپ کنند تا در دام فیشرها و فیشینگ نیفتند.

کاکوان اضافه کرد: این عادت بدی است که شما بخواهید از یک اینترنت بانک استفاده کنید و بیایید در موتورهای جستجو آن را تایپ کنید. یعنی به طور مثال در سایت گوگل و یاهو نام بانک را تایپ کنید. وقتی شما در موتور جستجو نام آن بانک را تایپ کنید هر آنچه در دنیای اینترنت مربوط به آن است را می‌آورد بنابراین اگر صفحه اینترنت بانک جعلی ساخته شده باشد موتور جستجو آن را می‌آورد.

وی افزود: آدرس سایت بانکی که دائم تبلیغ می‌‌شود را باید خودمان تایپ کنیم تا به صفحه اصلی بانک مورد نظر برویم.

منبع: ایرنا

بازنشر:اخبارگوناگون ایران و جهان پاسینیک

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا