عمومی

رویکرد دولت در مورد فیلترینگ اعلام شد.

رویکرد دولت در مورد فیلترینگ اعلام شد/ استفاده از نرم افزارهای موبایل بلامانع است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت و اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بر اصول کلی تفاهم دارند گفت: رویکرد و سیاستهای دولت در مورد فیلترینگ سایتهای اینترنتی و نرم افزارهای موبایل به اطلاع اعضای کارگروه تعیین مصادیق رسید.رویکرد دولت در مورد فیلترینگ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی از تشکیل کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با حضور وزرا و برخی اعضای اصلی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید لازم بود جلسه ای تشکیل می شد و رویکردها و سیاستهای دولت جدید به اطلاع سایر اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه می رسید.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه بر اصول کلی تفاهم وجود داشت اضافه کرد: براساس این تفاهم مقرر شد سایت های ضد دین یا غیر اخلاقی که معمولا مورد مخالفت عموم مردم و خانواده ها است محدود شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از این رو باید تلاش بر این باشد که سایتهایی که مفسده انگیز نیست و مورد نیاز مردم برای افزایش آگاهی است دچار مشکل نشود.

وی در مورد نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه نیز گفت: استفاده از این نرم افزارها مشکلی ندارد، مگر اینکه حریم خصوصی افراد را مورد تهاجم قرار دهد که البته آن هم، اگر در نرم افزاری بخشی از آن اشکال داشته باشد فقط همان بخش غیر فعال و سایر بخش های آن قابل استفاده باشد.

به گفته واعظی نظر کارگروه در گذشته این نبوده که هیچ شبکه ای به دلیل ملاحظات اقتصادی و درآمدزایی برای اپراتورها بسته شود و در آینده نیز نخواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با روحیه تفاهم که در جلسه وجود داشت تصمیمات مورد رضایت مردم باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا