عمومی

سرقت از زنان جوان به بهانه ازدواج

دستگیری استاد موسیقی سنگین وزنی به جرم سرقت از زنان جوان

با ما همراه باشید تا ماجرای  سرقت از زنان جوان توسط یک استاد موسیقی را برای شما بیان کنیم.داستان مربوط به یک متهم حرفه ای است  که با اجاره یک دستگاه خودرو بنز و پرسه زدن در اماکن هنری و فرهنگی خود را استاد موسیقی معرفی می کردو به بهانه ازدواج از زنان و دختران جوان سرقت می کرد.

۲۱ اردیبهشت امسال دختر جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۱۸ ستارخان به ماموران اعلام کرد که به همراه فردی به نام ایمان برای تعویض خودرو شخصی اش و خرید یک دستگاه خودرو جدید به یک نمایشگاه خودرو مراجعه کرده است که در ادامه این شخص با سرقت چک بین بانکی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان ، از محل متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه ۲ تهران ، پرونده در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت:

چندی پیش ، برای دیدن اجرای برنامه ی موسیقی زنده به یکی از تالارهای هنری رفته بودم که در آنجا با شخصی به نام ایمان آشنا شدم که خودش را فارغ التحصیل رشته هنر و استاد موسیقی معرفی کرده بود.  این شخص همیشه با یک دستگاه خودرو بنز تردد می کرد و مدعی بود که رهبر ارکست یکی از گروه های موسیقی مشهور کشور است.

آشنایی من با او  ادامه داشت تا نهایتا وی پیشنهاد داد تا بنده نسبت به تعویض خودرو خود و خرید یک دستگاه خودرو مدل بالاتر اقدام کنم. با ترغیب ایمان قبول کردم تا خودروی خود را تعویض کنم. با مراجعه به یک نمایشگاه خودرو اقدام به فروش خودرو کردم و صاحب نمایشگاه نیز پول خودرو را  در قالب یک فقره چک بین بانکی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان پرداخت کرد.

در زمان تحویل گرفتن چک بین بانکی، ایمان از اعتماد من به خودش استفاده کرده و چک را تحویل گرفت و آن را داخل کیف خودش گذاشت به قصد نقد کردن چک از داخل نمایشگاه بیرون آمدیم و به سمت بانک شعبه خیابان شادمان حرکت کردیم که ناگهان در مقابل شعبه بانک و پس از پیاده شدن بنده از ماشین، ناگهان ایمان به سرعت از محل متواری شد.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت:

چندین روز  با تماس های مکرر ایمان را تهدید به شکایت کردم  او نیز نهایتا یک فقره چک بانکی برایم ارسال کرد اما در زمان مراجعه به بانک متوجه شدم که چک سرقتی است. با ارائه چک مسروقه از سوی مالباخته و انجام تحقیقات تکمیلی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چک مذکور متعلق به یکی از شهروندان است که دسته چک بانکی اش در اردیبهشت ماه سال جاری و به شیوه سرقت داخل منزل سرقت شده و شکایت وی نیز در پایگاه هشتم آگاهی در حال رسیدگی است.

با توجه به شیوه و شگرد متهم پرونده در سرقت از مالباخته و در بررسی پرونده های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان به ویژه زنان جوانی شدند که به همین شیوه  و شگرد  تردد متهم با خودرو بنز کوپه در مکان های هنری با فردی به عنوان استاد و رهبر گروه موسیقی آشنا شده بودند که این شخص در ادامه ، با طرح پیشنهاد ازدواج اعتماد آنها را جلب و به بهانه های مختلف از جمله تعویض خودرو و … اقدام به سرقت وجه نقد و یا چک های بین بانکی از آنها کرده بود.

یکی از شکات شناسایی شده در اظهاراتش به کاراگاهان گفت:

پس از خواستگاری ایمان،پس از مدتی با من تماس گرفت و مدعی شد که قصد اجاره خانه ای را دارد که برای اجاره آن نیاز به ۲۵ میلیون تومان دارد و من نیز به تصور اینکه او این خانه را برای زندگی مشترکمان در نظر گرفته است ، این مبلغ را در اختیارش گذاشتم اما پس از آن ناگهان او ناپدید شد و دیگر پاسخگوی تماس های من نبود.

با توجه به شیوه و شگرد متهم پرونده در تردد در مکان ها و تالارهای هنری ، این مراکز تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام متهم در حین تردد در خیابان ولیعصر سوار بر یک دستگاه خودرو بنز کوپه، شناسایی، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

در بررسی ارکان هویتی خودرو توقیف شده از متهم مشخص شد که خودرو بنز متعلق به شخص دیگری است و متهم خودرو را در ازای اجاره  روزانه ۶۰۰ هزار تومانی از مالک خودرو اجاره کرده است.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه این خبر گفت:

در بررسی سوابق متهم ایمان  ۲۸ ساله  مشخص شد که وی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل ، کلاهبرداری ، اغفال و فریب است که بارها دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضایی مختلف (دادسرای ناحیه ۶ تهران ، دادسرای ناحیه  ۱۰ تهران و دادسرای شهرستان فردیس کرج ) قرار دارد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر گفت:

با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف ، تحت تعقیب قرار داشتن از سوی مراجع مختلف قضایی ، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان در پرونده ی اخیر و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگانی که توسط متهم به شیوه و شگرد های مختلف مورد فریب ، سرقت و یا کلاهبرداری قرار گرفته اند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در جنت آباد شمالی – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.

 

منبع:روزگاران

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا